Gå til innhold

Nødvendig med dessertvin?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss, og i den forbindelse ha treretters middag. Restauranten har kommet med vinforslag til menyen, og deriblant dessertvin. Verken jeg eller mannen to be drikker dessertvin, og vi lurer rett og slett på om vi "må" ha det? Ville dere reagert om det ikke var egen dessertvin til desserten?

Skal forresten ha sjokoladefondant til dessert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

restauranten vil selvfølgelig at dere skal bruke mest mulig penger hos dem.

Det er overhodet ikke nødvendig med dessertvin til sjokoladefondant selv om det er bryllup. Kaffe/avec etter desserten burde dere ha.

 

 

Skrevet

Nei synes absolutt ikke det er nødvendig med dessertvin, men noe å drikke må det jo være ved siden av så hva tenker dere istedenfor?

Kan jo ikke satse på at alle har noe igjen i glassene fra de andre rettene, og bare vann blir stusslig.

Kunne jo servert kaffe, men det er det ikke alle som drikker og noe som pleier å komme sammen med kakene.

Skrevet

Vi hadde kjøpt dessertvin, men den ble glemt da desserten kom, og ikke en sjel som savnet den, ihvertfall ikke vi. Derimot brøt det ut applaus her og der da servitørene kom rundt med kaffe til desserten, noe vi hadde bedt om spesielt, fordi vi ofte har savnet det i brylluper og andre selskaper som har det med å trekke ut litt - lurt med kaffe når folk er mette og døsige av all rødvinen og alle talene. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...