Gå til innhold

Hvor fort drar dere til legen etter positiv hjemmetest?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Venter over en ekstra IKM eller med en gang?

 

Tenker ikke på kontroll, men blodprøve for å bekrefte at testen stemmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

trur ikk jeg skal det! ringte i dag, å hun legen min sa ikke noe om å komme å ta en blodprøve, men skal komme når jeg er 9 uker! tar vel kanskje blodprøve da, men en annen måte de ser det på også er gyn-undersøkelse, er tappen lilla/blå er du gravid! husker ikke om jeg tok noe blodprøve forrige gang jeg var gravid for å sjekke om jeg virkelig var det!

mulig det er forskjell fra lege til lege da! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var dagen etter fordi jeg nylig hadde en SA og ville avkrefte om det var noe som hang igjen fra sist. Får svar nå i dag på den prøven :)

Men tror ikke det er normalt å teste sånn uten videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og prøvene var kjempefine, nå kan jeg slappe av og nyte tiden fremover med spire i magen :)

Fått kontrolltime i slutten av mnd når jeg er 8 uker på vei :) weeee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaa, jeg og, slutten av mnd!! LEEENGE til=P men gleder meg masse!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 uker går fort det, kan late som hvertfall hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt fjerde svangerskap, og har aldri fått svangerskapene bekrefta med blodprøve - en positiv hjemmetest ER positiv :-) (i alle fall når den blir positiv innen tidsfristen).

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå tatt 4 forskjellige hjemmetester og alle er positive. Regner derfor med at jeg faktisk ER gravid! :D

 

Har ringt legen ang legetime, og fikk litt sjokk da sekretæren spurte om jeg ikke hadde tenkt å ta abort.. Akkurat som d var det vanligste å gjøre når en ble gravid :S

Har ikke hatt noen god følelse på denne legen fra før, å nå gruer jeg meg faktisk til første legesjekk som er i neste uke.

 

Sikkert ett domt spørsmål, men noen som vet hva legen gjør første legetime? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte legen i går, og de ville ha meg inn i neste uke. Legen skulle ha fire uker ferie etter neste uke, og da mente de det ville bli veldig lenge å vente. Er 4+5 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang var jeg i uke 11, nå er jeg så ferskt gravid at det har ikke slått meg ennå å bestille noe time :)

 

Men det som skjedde første time for 2år siden hvertfall var blodprøver av div slag, urinprøve, vektmåling, GU m/celleprøve, søknad om fødeplass, BT-måling, generell informasjon om kosthold.. Vil anta at det ikke har forandret seg så altfor mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 4+5 da jeg var hos legen for første gang, men det var fordi jeg hadde mistanke om urinveisinfeksjon. Jeg fikk tatt en graviditetstest der som da bekreftet av jeg var gravid :D

Nå har jeg fått beskjed om å komme igjen til svangerskaps undersøkelse om 4 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte time med en gang jeg fikk positiv test, da var jeg 5 uker på vei. Sekretæren sa at det ikke var nødvendig med time før 8-10 uker, men det er første gang jeg er gravid og jeg trodde man dro til legen med en gang for å få det bekreftet :) Legen tok ikke ny test, mente at det ikke var nødvendig. Men tok blodprøve og urinprøve for å sjekke om verdiene var ok, bl.a. jernnivå. Skal tilbake om 4 uker igjen. Hjemmetesten er nok ganske sikker, så du kan vente med legebesøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...