Gå til innhold

Hvor fort drar dere til legen etter positiv hjemmetest?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

trur ikk jeg skal det! ringte i dag, å hun legen min sa ikke noe om å komme å ta en blodprøve, men skal komme når jeg er 9 uker! tar vel kanskje blodprøve da, men en annen måte de ser det på også er gyn-undersøkelse, er tappen lilla/blå er du gravid! husker ikke om jeg tok noe blodprøve forrige gang jeg var gravid for å sjekke om jeg virkelig var det!

mulig det er forskjell fra lege til lege da! =)

jeg var dagen etter fordi jeg nylig hadde en SA og ville avkrefte om det var noe som hang igjen fra sist. Får svar nå i dag på den prøven :)

Men tror ikke det er normalt å teste sånn uten videre.

Annonse

Jeg har nå tatt 4 forskjellige hjemmetester og alle er positive. Regner derfor med at jeg faktisk ER gravid! :D

Har ringt legen ang legetime, og fikk litt sjokk da sekretæren spurte om jeg ikke hadde tenkt å ta abort.. Akkurat som d var det vanligste å gjøre når en ble gravid :S

Har ikke hatt noen god følelse på denne legen fra før, å nå gruer jeg meg faktisk til første legesjekk som er i neste uke.

Sikkert ett domt spørsmål, men noen som vet hva legen gjør første legetime? :)

Sist gang var jeg i uke 11, nå er jeg så ferskt gravid at det har ikke slått meg ennå å bestille noe time :)

Men det som skjedde første time for 2år siden hvertfall var blodprøver av div slag, urinprøve, vektmåling, GU m/celleprøve, søknad om fødeplass, BT-måling, generell informasjon om kosthold.. Vil anta at det ikke har forandret seg så altfor mye :)

Jeg var 4+5 da jeg var hos legen for første gang, men det var fordi jeg hadde mistanke om urinveisinfeksjon. Jeg fikk tatt en graviditetstest der som da bekreftet av jeg var gravid :D

Nå har jeg fått beskjed om å komme igjen til svangerskaps undersøkelse om 4 uker.

Jeg bestilte time med en gang jeg fikk positiv test, da var jeg 5 uker på vei. Sekretæren sa at det ikke var nødvendig med time før 8-10 uker, men det er første gang jeg er gravid og jeg trodde man dro til legen med en gang for å få det bekreftet :) Legen tok ikke ny test, mente at det ikke var nødvendig. Men tok blodprøve og urinprøve for å sjekke om verdiene var ok, bl.a. jernnivå. Skal tilbake om 4 uker igjen. Hjemmetesten er nok ganske sikker, så du kan vente med legebesøk :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...