Gå til innhold

Råd mot kribling/mauring i bein og armer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 34 uker på vei og det er mitt andre svangerskap. Jeg var plaget med "kribling/mauring" på slutten av svangerskapet sist gang også, men det var ikke noe å snakke om i forhold til nå. Denne gangen fekk jeg det ganske tidlig og jeg holder seriøst på å bli smågal av dette. Jeg klarer ikke sitte i ro over tid, og det største problemet er på natta. Jeg tar paracet hver eneste kveld for å få sovet noen timer, men det hjelper ikke gjennom hele natten. Jeg er vanvittig trøtt og sliten og blir tappet av energi pga dette.

Jeg har snakket med jordmor, men synes ikke hun tar meg seriøst, hun sier at jeg må legge på våte og kalde handklær, men det hjelper ikke i lengden.

Noen som kan hjelpe meg? eller har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det samme problemet. måtte få sovetabeletter av legentil slutt, men vil ikke ta for mye av de, så jeg lurer på det samme som deg...

jeg er 35+4, og holder på å bli gal jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er verdt å prøve magnesium, jeg har god erfaring med flytende magnesium kjøpt i vanlig butikk, samme produsent som de som lager Floradix jerntilskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forhørt deg om det med jordmor eller lege? Jeg var på helsekost i dag og spurte etter det.. Og hun som stod bak disken sa jeg måtte rådføre meg, for de ville ikke stå inne for om gravide kunne ta det uten å ta skade av det.. Så jeg ble slik i tvil at jeg utsatte det og tenkte å høre om det er noen som vet dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plages veldig av "varme" bein, spesielt om natten. Får liksom ikke ro og fred, vet ikke om det er det samme du sliter med. Men jeg har en bordvifte stående i fotenden på en stol, og den kjøler ned bena mine om natten. Og blir det for kaldt stikker jeg dem inn under dynen igjen:) Brukte dette i min forrige graviditet og, da jeg hadde samme plagene. Kan være verdt å prøve :)

 

Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...