Gå til innhold

Paracet eller Ibux?


Gjest

Anbefalte innlegg

Eller eventuelt andre ting når man MÅ ta litt smertestillende?

 

Jeg mener å ha hørt at Paracet er å foretrekke...men det er så lenge siden sist at jeg husker ikke!

 

Det er ikke sånn at jeg spiser smertestillende dagen lang, men i dag har jeg en gruelig hodepine som ikke vil gi seg....

 

 

På forhånd takk for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

De sier ganske mye forskjellig om IBUX. På pakninsveiledningen står det bare at man ikke må ta Ibux de siste tre mnd av graviditeten.

Ellers så forstår jeg at det kan være farlig ved bruk over lengre tid.

 

Det er nok paracet som er best. Men når jeg muskelsmerter er Ibux det eneste som hjelper. Heldigvis skjer det ikke ofte og jeg vill ihvertfall ikke ta Ibux de siste tre mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sputre på apoteket...hadde så vanvittig hodepine. dem sa at paracet er beste og så godt so ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at det står på pakningen til Ibux (og alle andre Ibuprofen-medikamenter) at man ikke skal ta dem de tre siste månedene før termin. På apoteket og hos min fastlege var imidlertid beskjeden klar: ta IKKE Ibux under graviditeten! En skal tom. prøve å unngå å ta Ibux hvis man prøver å bli gravid. En kan ta Paracet i moderate mengder, den virker på en helt annen måte i kroppen enn Ibux.

 

Da jeg begynte å få litt mage ved nr. en skulle jeg kjøpe Ibux på et apotek i Sverige. Da hun i kassen så på meg og oppdaget at jeg hadde mage, spurte hun meg om at det vel ikke var jeg som skulle ta dem.

 

En annen gang hvor jeg skulle kjøpe EL-test og samtidig Ibux, sa hun i kassen at "disse går ikke godt sammen", du burde prøve kun paracetamol-preparater.

 

Derfor er det jo veldig dumt at det på pakken står "de tre siste månedene før termin"!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ spurt lægen min om d å han sa at æ skull hold mæ langt unna ibux..

Paracet va d som va tryggest å ta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...