Gå til innhold

Hormoner og uren hud


HildeHL

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som opplever en økning av uren hud/kviser under svangerskapet?

 

Jeg er en person som veldig sjelden har hatt kviser og uren hud og nå ser jeg ut som en 14. åring med kviser i både ansikt og på resten av kroppen. Ikke særlig fresht, og i hvert fall ikke i tillegg til å være både oppblåst og hormonell. :P Er det noen som vet hva man kan gjøre for å redusere dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet åssen du har det. Er samme med meg. Fått massse kviser i ansiktet og på brystet.. Syns det værste har kommet i det siste hvor jeg har vært veldig kvalm og ikke spist noe særlig. Så jeg håper på at huden kommer i balanse igjen nå som jeg begynner å føle meg bedre. Ofte på meg har det hatt en sammenheng med livsstil. Men seff kan det være bare hormonene sin skyld....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja. Jeg kjenner absolutt til situasjonen du beskriver. Hadde det likedan forrige gang jeg var gravid, så min mor tippet faktisk at jeg var gravid før jeg fikk fortalt henne det. Har gått til innkjøp av MD Formulation produkter og merker allerede at det er på bedringens vei. Sist gang gav det seg når jeg var 15-20 uker på vei, men håper det forsvinner raskere denne gangen. Det er grusomt å gå rundt som en "fjortis"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du i så fall kjøpt dette hen da??? :) Får gi det et forsøk jeg også, kanskje. Sånn her vil jeg i hvert fall ikke se ut resten av graviditeten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis sluppet kviser i ansiktet, men på øvre del av ryggen og på brystet. Hvis dette fortsetter blir det lite av sommerkjolene mine på meg denne sommeren. Noe som er litt kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt det er fler av oss:) Har hatt svært lite kviser i tenårene, men nå har det eksplodert, har kviser i ansikt, på halsen og på ryggen, skikkelig plagsomt...Men det roer seg vel etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres akkurat ut som meg det der! Utrolig irriterende og ikke minst frustrerende! Spesielt nå som sommeren nærmer seg, og jeg har plutselig ingenting å ha på meg fordi jeg ikke ønsker å vise hele verden hvor uren hud jeg plutselig har fått!

 

Sikkert bagateller og så absolutt verdt det til slutt, men akkurat her og nå føles det ut som verdens undergang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får kjøpt det på hudpleiesalonger, eller på nett. Selv kjøpte jeg det på www.blivakker.no. Andre nettbutikker er www.lookfantastic.com eller www.strawberrynet.com. Pris på nett er som regel billigere enn i hudpleiesalonger. Anbefaler rensemelk og glycol ansiktsvann. Min mann er helt imponert over effekten produktene har gitt. De koster, men sålangt ser det ut til å funke på meg i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, da skal jeg nok sjekke ut det! Vil helst redusere kvisene før sommerferien! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til det å ha det sånn. Jeg er selv hudpleier, og ser daglig gode resultater på M.D Formulations. Har du prøvd det?

 

Jeg har noen få nye produkter igjen, som jeg selger kjempebillig. Ville anbefalt deg å bruke rens, skrubb, serum og fuktighetskrem. Du vil merke forskjell med èn gang. Verdt hver krone!

 

Her ligger produktene:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21561909&subMarket=FINN

 

Send meg gjerne en mail via finn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har akkurat samme problemet, bare at jeg har det ikke i ansiktet. jeg får det på ryggen og i hodebunnen(!). har aldri hatt problemer med uren hud, heller ikke i mitt forrige svangerskap. mange som mener jeg skal ha jente ut fra dette, stiller meg heller tvilsom til det, men..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammelt kjerringråd som sier at de som venter jente får uren hud fordi de "stjeler" morens skjønnhet.. men kjerringråd er fremdeles kjerringråd;)

 

Har prøvd både skrubb og rens men det resulterte i flere kviser men mindre kviser, så problemet er fremdeles tilstede. Dette kan jo likevel fungere for dere andre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...