Gjest sug lut Skrevet 31. mai 2010 #1 Skrevet 31. mai 2010 Årets test-case. Nygravd og -sådd bed, og jeg har dekka det med kakaobark for å slippe at alt mulig annet flygende fanskap også spirer, og satser nå på livskrafta i frøene (peonvalmuer, flox og kornblomster og akeleier) for å spire seg gjennom jord og bark. Anbefaler ellers kakaobarken varmt, ikke ett ugress rundt syrinen, peonen eller stikkelsbærene jeg planta i fjor.. Men giftig for hund er den visst - det er imidlertid ikke et problem her.
blomstre Skrevet 31. mai 2010 #2 Skrevet 31. mai 2010 Her har vi faktor VIND... så bark av noe slag er ikke serlig egnet. Stor, stygg dekkbark i rikelige mengder kan dog funke - prydbark er et lett offer og det tipper jeg kakaobark er også?
Gjest sug lut Skrevet 31. mai 2010 #3 Skrevet 31. mai 2010 Kakaobarken er veldig lett i posen, men trekker mye vann og "kleber" seg sammen på et vis, ikke at den blir en skorpe, men den blir tung og holder seg godt nede så fort den har fått fukt. Men vi har jo ikke vind på den ut-mot-havet-måten jeg innbiller meg at dere har, selv om det er værhardt her på toppen. Og så holder kakaobarken på fukt, hvilket er en fordel for mine svært solutsatte bed. Men det beste er atlså at den holder mutantbrødre unna, og det ser ikke ut til å affisere veksten på bjørnebringebær, solbær, peon eller syrin, eller akeleier, som er den eneste stauden som har hatt dem fra i fjor. Om den lar ting spire opp innen vinteren vil imiderltid vise seg...
Gjest Toxic Skrevet 31. mai 2010 #4 Skrevet 31. mai 2010 Jeg leste "nygravid", og holdt på å omkomme av en kaffe-i-lungenehostekule.
Gjest sug lut Skrevet 31. mai 2010 #5 Skrevet 31. mai 2010 Du er ikke den eneste som hadde omkommet av sjokk i så fall. Hjææælp, da vet jeg ikke om jeg hadde kommet ut av fosterstilling på mange uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå