Gå til innhold

Hva mener dere om denne påstanden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En arbeidskollega av meg mener man ikke er syk hvis man er såpass at man kan sitte på facebook når man er hjemme pga sykdom...

Meeeen, når han tenkte seg litt om så kunne jo enkelte faktisk ha med pcn i senga da, siden de fleste har laptop nå..

Dette er en person som skal inn i en lederstilling nå om ikke så lenge. Hva syns dere om den holdningen?

Jeg mener at man ABSOLUTT kan være syk selv om man sitter på facebook. Jeg har selv vært hjemme fra jobb med omgangssyke eller feber/forkjølelse og sittet på dataen nærmest hele dagen, pga jeg orker ikke gjøre annet. Det er stor forskjell på å sitte hjemme på dataen og å stå foran kunder en hel dag mener nå jeg da.

Jeg er ikke typen som ligger i senga til jeg blir frisk igjen... Jeg er som regel "oppe" og i stua samme hvor syk jeg er jeg..

Grunnlaget for diskusjen er at en arbeidskollega av oss to hadde oppdatert statusen på facebook mens vedkommende var hjemme pga sykdom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med din arbeidskollega jeg altså....men vet det er MANGE som bruker facebook selv om de er "syke". er man syk og borte fra jobben, bør man ikke sitte å kose seg på nettet, men det er nå min mening da...

Skrevet

Jeg er enig i at man gjerne kan orke å holde på med pc´en selv om man er syk, og som du sier - hvis man ikke er f.eks. spysyk men har influensa og feber ol, så er det ikke alltid man orker å sove hele dagen, og da er pc´en grei å ha.

Samtidig tenker jeg at man kanskje bør la være å oppdatere noe Facebookstatus når man er hjemme fra jobb. For folk er forskjellige og det er lett for å dømme ut i fra sånne ting. Noen har gjerne bare vært syk et par ganger, og da sitter de kanskje med hodet i doskålen og spyr hele dagen. Da orker man selvsagt ikke å sitte ved pc´en.

Herremoses dette ble surrete. FIkk du med deg noe ihvertfall? Haha:-p

Skrevet

Jeg mener at man absolutt kan sitte på pcn om man er syk. Men syns kanskje hele dagen er litt rart.

Skrevet

Hvis denne kollegaen din mener man blir fortere frisk av kun å ligge rett ut i senga hele døgnet, så får hun bare mene det. Feil tar hun like fullt. Voksne folk kan selv bedømme når de er for syke til å gå på jobb. Har man f.eks. hatt høy feber noen dager, skal man faktisk være hjemme en dag etter at feberen har gitt seg. Det krever mindre anstrengelse å sette seg foran PCen hjemme enn først å reise til jobben og kunne arbeide hele dagen i strekk.

Skrevet

Det er i beste fall en veldig unyansert påstand.

Altså, du kan fint sitte foran laptopen mellom oppkastrundene om du har norovirus, men du bør virkelig ikke være på jobb av den grunn. Ikke av hensyn til deg selv, og ikke av hensyn til de ørten kollegene du med stor sannsynlighet vil smitte.

Derimot kan du godt gå på - tilrettelagt - kontorjobb med spjelka ankel, mens dette kanskje ikke er like mulig om du er renholder eller barnehageassistent. Facebook fikser du sikkert fint, åkkesom.

Kommer an på sjuka, kommer an på jobben.

Skrevet

Syns de er helt på jordet. Er ikke alltid man er så syk at man ikke hadde fugnert på jobb, men man tar gjerne hensyn med tanke på smittefare. Ikke særlig økonomisk for arbeidsplassen om man kommer med smitte fordi man tror man er uunværlig noen dager.

Skrevet

Hvis du orker å sitte på pcen når du har norovirus, så tør jeg påstå at du ikke har NORO virus, men kanskje en bare god gammeldags psy og drit runde..

JEG har hatt NOro virus og satt da KONSTANT i 48 timer på toalettet med spybøtta foran meg...HVIS det gikk 15 minutter uten spy eller dritt, lå jeg rett ut i senga...

Skrevet

For en unyansert påstand!

Man kan da godt greie å sitte med laptopen selv om man er syk vel. Hva blir det neste, greier man ikke se på tv heller? Ikke lov til å svare på telefonen? Hva når man er hjemme med syke barn?

Enig med pila, kommer an på type sykdom og type jobb.

Skrevet

Jeg var sykemeldt 1mnd pga kvalme og oppkast i begynnelsen av begge svangerskapene mine og det eneste jeg orket var å ligge helt i ro på sofaen. Kjedelig var det uansett, så hvis jeg ikke engang skulle kunnet bruke pcen, så tror jeg at jeg hadde dødd av kjedsomhet.

Skrevet

Er ikke så imponert over den holdningen. Jeg skulle f.eks. ikke ha vært på nett i det hele tatt, siden jeg er sykmeldt (langtids).....

For meg er nettet et sted jeg kan være bittelittegranne sosial i en ellers ganske slitsom hverdag.

Skrevet

Forstår heller ikke at noen kan komme med en slik påstand.... Men det var en MANN som sa det da.. hehee.... og dem er jo gjerne døden nær når de er syke. Men MIN mann klarer helt fint å se på dataen selv om han er syk..

Til dere som mener man ikke kan sitte på dataen... Hva er grunn god nok for å være hjemme fra jobb? Er ikke feber og forkjølelse, omgangssyken grunn god nok? Jeg klarer fint å surfe litt med selv 39 i feber og spysyken/diare, men går ikke på jobb fordi om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...