Gå til innhold

Reise til Kreta med 2-åring og (snart) 1-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Kreta i august og står nå mellom enten Agia Marina eller Agii Apostoli. Det hotellet som ser best ut (Blue Star Isida) er i Agia Marina men hvordan er det å reise med små barn dit? Vi må jo ha med vogn + at vår 2-åring er en nokså vilter krabat så vi vil helst ikke et sted med masse trafikk.

Har vært i Agii Apostoli for noen år siden uten barn og vil huske at det var et veldig rolig sted.

Tar gjerne imot andre tips også dersom noen har.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De to plassene ligger jo rett ved hverandre. Vi velger Agii Apostoli/Kato Daratso. Som du husker er det en rolig plass. Synes det er deilig å slippe altfor mange brølende fulle nordmenn. Agia Marina er veldig typisk charterplass med alle jallabutikkene.

Skrevet

Vi reiser faktisk nå til Agia Marina om 2dager.Har selv en sønn på 3år og søtren min har en på 1år. Vi ble fortalt hvertfall at det er veldig barnevennlig der nede,stillige og rolig og slikt.

Men kan gjerne komme med mere tips etter turen våres, om det er dit dere bestemmer dere for å reise :)

Skrevet

Hei Prins Dominick & lille Spire!

Setter veldig pris på om du kan skrive noen ord når dere kommer hjem.

Det som var minuset husker jeg med Agii Apostoli var at dersom man ønsket å se litt i butikker og på folkeliv så måtte man inn til Chania og da måtte man ta buss eller taxi. Greit når man er bare voksne men med barnevogn er det ikke så enkelt. Så vet jeg heller ikke hvordan det er med sikkerheten der nede i forhold til barnestol i taxi osv.

Å gå var ikke et alternativ for det var med livet som innsats langs en trafikkert motorvei.

Kunne tenkt meg et sted der man har mulighet til enkelte kvelder å spasere med barnevogner til et slags sentrum med butikker (uten å måtte risikere liv og lemmer). Derfor er vi litt inne på tanken på Ibiscos Garden med Star Tour i Rethymnon for der har vi vært før. Ulempen der igjen var at det var så sinnsykt mye trafikk og bråk med en gang man kom utenfor hotellområdet. Mulig man er litt for kravstor og skal ha både i pose og sekk...

Skrevet

Synes det var veldig greit med bussen inn til Chania. Tar jo bare 10 min, og det gjør det mulig og ta en tur uten at det blir en dagsutflukt. Men er nok som du sier vanskelig å få både i pose og sekk. Det blir jo naturlig nok mer støy der det er flere folk samlet. Vi reiser iallefall ned igjen på torsdag og blir i 2 uker. Gleder oss stort til det.

• 3 uker senere...
Skrevet

Da er vi hjemme etter 14dager i Agia Marina :)

Vi bodde på et hotell som heter Iolida Village og det lå ganske greit til syns da jeg.De hadde ikke helt sånn baby-basseng så nevøen min på 1år kunne ikke stå i bassenget.Noe som var littt dumt,de 2dagene vi lå ved bassenget.De andre dagene var ved ved stranden,vi prøvde ut flere av strendene og fant oss til slutt et favoritt sted...Mener det heter Balau,skilte var hvertfall gult.De hadde en veldig fin strand med sandbunn og veldig lett for de små å være uti vannet.

Når det gjelder shopping så har man jo litt sånn butikker hvor de selger vesker,klær,smykker og sånt.Er en lang gate på hver side med masse butikker.Men vil du ha mere shopping må du inn til Chania.Vi var der inne 2dager og begge gangene tok vi buss og det gikk veldig greit med vogner.

De fleste spisesteder har jo barnemenyer og egene lekeplasser til barna :) Veldig greit med slike spisesteder slik at barna får brukt litt energi.

Men dere burde helt klart ha aircondition på rommet, for det blir alt for varmt uten.Og de små plages veldig mga dette..Det gjorde hvertfall sønnen min.

Det er oxo en del mygg der nede, trur sønnen min endte opp med over 30 myggstikk på de 14dagene. Så trur nok dte er litt lurt å ha en sånn krem man smører barna med for å unngå stikk.

Kommer ikke på mere i farta nå,men du får spørre om det er noe mere du lurer på :)

Skrevet

Bare et lite tips ang, mygg. Kjøp sånn dings som du stapper i stikkontakten, veldig effektiv. Har det på butikkene der nede. Kom hjem i går etter to uker på Golden Sand i Kato Daratso (rett før Agia Apostoli). Veldig fornøyd med hotell og område ellers. Men blir kanskje for rolig for dere. Ikke mange butikker der, men tar bare 10 min med buss inn til Chania.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...