Villa Perlesukker Skrevet 31. mai 2010 #1 Skrevet 31. mai 2010 Jeg er snart ferdig med mitt oppdrag og skal rapportere men jeg satt sammen med søster prikkfri og diskuterte hennes overherligduftende rosentrær. Det er ingen i nabolaget som har slike flotte trær mente hun. Ingen i kommunen heller. Så sier jeg: men kjære... du har ikke noe "kryddelainn" (dialekt for samlingsstedet til krydderplanter) Wæææææ usj svarer hun. DET var da det siste som skulle inn i hagen hennes. Så derfor synes jeg at gressløksfrøene mine kunne passet godt inn mellom de minste trærne hennes. De er ikke så store og fine herlige områder med jord rundt:) Hun vil med en gang skjønne det er meg når de kommer opp. Men hva tror dere? Sjanse for fulltreffer eller hva?
Gjest sug lut Skrevet 31. mai 2010 #2 Skrevet 31. mai 2010 Det burde da være en god ting, mener til og med at jeg har hørt at man kan plante sterkt-luktende ting ved rosenes føtter for å forhindre lus? Så egentlig bør hun takke deg, og så kan dere gå rusletur blant rosene og tygge på gressløkstrå - det er rene yogaen.
blomstre Skrevet 31. mai 2010 #3 Skrevet 31. mai 2010 Sakset fra hagepraten.no: "Min erfaring: Sneglene liker dem ikke, og annet utøy som bladlus holder avstand. Har gressløk ved roser og har ikke hatt utøy på dem etterpå." Så jeg vil si du har en vinner!
Villa Perlesukker Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 31. mai 2010 Herlig;) Takk for svar nå er hun på jobb og skal innom for å "sjekke" rosene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå