vbu Skrevet 31. mai 2010 #1 Skrevet 31. mai 2010 Litt nysjerrig hvor mye graviditetsklær dere har kjøpt? Det føles som jeg har kjøpt uendelig mye med graviditetsklær (eller klær som jeg trodde ville være store nok) allrede men noen har allrede blitt for trange og jeg har 2 og halv måned igjen og veldig få klær som passer. Lurer på hvordan jeg skal komme meg igjennom nesten to måneder på jobb med hva jeg har uten at ha på meg de samme to tingene hele tiden. Føles kjipt å kjøpe mer klær så sent. Kjøpte tights som nå er ubehagelige. Olabukser som ble for trange. Føler som jeg har kastet bort altfor mye penger allrede... Noen andre som sliter? Noen smarte tips? Gjør ikke så mye om jeg ser ut som vrak hjemme men skulle gjerne vært halveis ordentlig på jobb (selvom de ikke er så strenge der). Trengte egentlig å lufte ut litt frustrasjon også .
Pixie Power Skrevet 31. mai 2010 #2 Skrevet 31. mai 2010 Nå kommer sommeren her jeg bor ihvertfall. Hva med skjørt og kjoler? Sommerkjoler passer ofte over en gravidmage :-)
vbu Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 31. mai 2010 Tenkt på det men føler meg ofte litt overkledd (hvis det er et norskt ord, overdressed på engelsk) på jobb hvis jeg har på kjole. Har faktisk ikke noen skjørt som passer lenger så det er like irriterende å gå og kjøpe dem. Utrolig forskjellig passform man trenger på klær med struttende mage
beibis Skrevet 31. mai 2010 #4 Skrevet 31. mai 2010 Jeg har kjøpt flere vanlige tunikaer og litt romslige topper. (må i avdelingen for store klær da) Med et smalt belte øverst over magen ser du ikke så "bumsete" ut. Vil ikke bruke for mye penger på gravideklær, så satser litt mer på det jeg også kan bruke etter fødsel. Om du kjøper noe som har litt knepping foran passer det jo fint til amming også :-)
EleResa Skrevet 31. mai 2010 #5 Skrevet 31. mai 2010 Jeg har sluppet å tenke på det problemet, da jeg har måttet bruke jobbens arbeidsklær når jeg er på jobb. Men det er flere mnd siden jeg ga opp de trange, ustretchy buksene. Utfordringen er at jeg er i ferd med å vokse ut av genserne også! Så da må jeg nok over i sivilklær, og da begrenser det seg hva jeg kan bruke på arbeid. Jobber i industrien, så trenger ikke pynte meg - men er samtidig en av de få kvinnelige lederne her, og bør se representabel ut samtidig. Hmm, så lenge jeg har på meg noe klær så blir de nok fornøyde vil jeg tro
SpongeBob Skrevet 31. mai 2010 #6 Skrevet 31. mai 2010 Her har det bare gått i lange gensere eller t-skjorter, de vanlige cardiganene over, samt jeans eller skjørt. Har kjøpt jeans som er skikkelig lave foran i livet, så går de under magen, og skjørt som har elastikk oppe i stedet for linning. Dermed er det egentlig bare mammastrømpebuksene som har vært investering, og nå er det sommer og snart slutt på dem også "Arvet" noen mammabukser fra en venninne og har brukt dem på formelle møter, konferanser og slikt, men synes passformen er elendig...
trollemor86 Skrevet 31. mai 2010 #7 Skrevet 31. mai 2010 Jeg har heldigvis en jobb der klær betyr null og niks og har alltid brukt de beste (og da garantert styggeste) gamle joggebuksene mine der! I tillegg til vanlige t-skjorter og college gensere (skrives det slik?) Jeg var ganske heldig og hadde kjøpt inn ganske mange mye t-skjorter før graviditeten, disse var alle sammen så lange at de selv nå, med bare 7 uker igjen til termin er passelige! Syns det er verre med klær til litt finere hjemme og utebruk. Har kjøpt meg et par mamma tights som enda er ganske gode, samt lånt et par mmmabukser av veninner. Prøver å variere litt på overdelene da, men blir gjerne litt mye det samme... Men det får heller være tenker jeg! Sparer heller de pengene og kjøper meg noe nytt fresht tøy til etterpå! Ser problemet med at det kan bli kjipt å stille i det samme på jobb hver eneste dag de siste mnd, men jeg tror egentlig folk flest forstår det og skjønner at du ikke akkurat kan fornye hele garderoben for bare noen mnd. Hva med å bruke litt ulikt tilbehør til klærne? som skjerf, smykker +++ som vertfall kan gi en liten forandring!
Mammahjertet <3 Skrevet 31. mai 2010 #8 Skrevet 31. mai 2010 Et lite tips fra meg. Jeg kjøpte nettopp et par billige sommerkjoler på Vero Moda som jeg kan anbefale. En syrin lilla og en sort. Disse rekker omtrent til midten av låret. De har vaffelsøm over brystene og stropper over skuldrene. Kjøpte i Large og da var det god plass til min store mage Kjolen er ganske baggy under brystene. De gangene jeg har brukt disse på jobb har jeg brukt en tynn sommeraktig bolero eller sommerjakke slik at jeg ikke skal ha nakne skuldre på jobb. Hvis du bruker kjoler sammen med tights eller mamma-piratbukse så ser de ikke overdressed ut som du sier :-)
vbu Skrevet 1. juni 2010 Forfatter #9 Skrevet 1. juni 2010 Så heldige dere er som trenger ikke å stresse med klær på jobb! Ikke at de er så strenge i det hele tatt hvor jeg jobber men føler at jeg må være sånn halveis ok . Noen bra råd her, takk for det! Får prøve meg på tights (får prøve å "fikse" strikken på den jeg har) med kjoler og litt tilbehør. Tilbehør kan man uansett bruke etter fødsel. Og noen av de mammabuksene jeg har kommer jeg vel til å bruke litt etter fødsel... magen forsvinner vel ikke med engang desverre .
SpongeBob Skrevet 1. juni 2010 #10 Skrevet 1. juni 2010 Å, jo, da - dagen etter fødsel regner jeg med å hoppe rett i jeansene fra videregående-tiden - klart alt av kilo og løshud forsvinner på flekken!!! *lov å håpe*
Canari Skrevet 1. juni 2010 #11 Skrevet 1. juni 2010 Jeg har også kjøpt alt for mye som ble smått tidlig, men jeg handler nytt, orker ikke se mer jævlig ut enn nødvendig, og så er det jo uansett utrolig billig på H&M, gidder ikke kjøpe dyre klær for kun de siste ukene!
Canari Skrevet 1. juni 2010 #12 Skrevet 1. juni 2010 Forresten, har også kjøpt Boob sommerkjole, som kan brukes både nå, og etterpå, veldig fine, de har dem bl.a. på Svangerskapet.
Trio? Skrevet 1. juni 2010 #13 Skrevet 1. juni 2010 Heisann Jeg har gått mye for lange topper - både med lange ermer og korte ermer. Disse har jeg brukt uten på tights og jeans og så har jeg brukt cardigan eller dressjakke over. Ikke like strøkent som ellers i kontorantrekket men greit nok. Jeg har prøvd å bruke sjal eller smykker for å "pynte" meg opp. Jeg tenker å bruke disse toppene videre i overgangsfasen etter fødselen.. jeg ser allerede at jeg nok får en god overgangsfase på veien tilbake til de vanlige klærne hehehehe Dessuten så syntes jeg det var tung å være gravid i vinter, så jeg følte jeg måtte gjøre litt innsats i klesveien for å øke velvære følelsen litt da... Nå går jeg hjemme fram til fødsel og koser meg med sommerværet.. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå