Gå til innhold

10 dager over....

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er jeg 10 dager over termin og skal setts igang i morgen. Er det noen med erfaringer rundt igansetting som har lyst til å dele de med meg. Huff, kjenner at jeg gruer meg...skulle så gjerne ønske at fødselen fikk starte av seg selv:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei =)

Nå har du snart bebin din i dine armer, heldiggris!

Det kan hende du er så heldig som jeg var. Jeg var 9 dager over, og slapp å gå lenger. Så jeg ble lagt inn. Dagen etter ble jeg undersøkt for å se hvor moden jeg var. Jeg var helt moden. Så de trengte kun å ta vannet. Fra de tok vannet kl 09.00 gikk det kjapt. Gutten var ute kl 12.58 :D. Revnet ingen ting og alt sto bra til :)

Masse lykke til!

Skrevet

Heia.

Har ikke erfaring, men vil bare ønske deg lykke til :)

Det får bli som det blir må du tenkte, for ingen fødsel er lik :)

Har lest endel her inne, og det er mange som har helt enkle og greie fødsler selv om de er satt i gang.

Trøsta er at nå kan du planlegge for ditt eget beste i hht. epidural og andre smertestillende som du evnt. vurderer, mot slik som meg forrige gang. Alt gikk i full fart og hadde ikke tid til noe.. Gikk 5 dager over termin den gang.

Nei, krysser fingrer og tær for deg at dette skal gå bra :)

Kanskje en sengevals i kveld setter i gang :)

Skrevet

Hei!

Jeg gikk ti dager over sist gang, og ble da satt igang. Det var min første fødsel, så jeg har jo ikke noe å sammenligne med. Denne gangen håper jeg at det kan starte av seg selv, så jeg får oppleve det også.

Med meg gikk det ganske fort egentlig, det tok akkurat en time fra jeg fikk drypp til jeg begynte å få effektive rier. I starten var det absolutt overkommelig, men riene kom tett allerede i starten, og slik fortsatte det. Etter tre timer gikk vannet, og da begynte det å bli ganske hardt. Riene kom tett som hagl, men fødselen gikk da i det minste framover:) Etter tre nye timer fikk jeg epidural, og jeg vurderte da å bli religiøs, hehe:) Det var en meget etterlengtet pause, for riene kom så tett. Men den varte ikke lenge, for plutselig måtte jeg presse. Etter å ha pressa i litt over èn time kom jenta vår ut, åtte timer og et kvarter etter at dryppet ble satt.

De som har prøvd begge deler sier at det ofte er litt tøffere å bli satt igang, men ikke vet jeg. Det føltes til tider uutholdelig mens det sto på, men etterpå var jeg glad for at det var såpass fort overstått. Uansett så er det jo verdt det!

Så nå er jeg spent på hva som vil skje denne gangen, jeg ser for meg at jeg blir satt igang nå også, men det vet en jo aldri...

Hvis ingenting skjer i løpet av dagen/natta, så ønsker jeg deg lykke til imorgen! Må få høre hvordan du syns det gikk:)

Skrevet

Tusen takk for snille ord:) kan trenge det!

Skrevet

Ble satt igang 14dager over å var en veldig rask fødsel men det gikk kjempebra,gruer meg ikke til neste fødsel :) Fikk 2 modningspiller opp i skjeden på morgenen kl 9, å da skulle man ligge i ro i 3timer el no så de fikk virka ordentlig.. gjorde det,men ingenting skjedde,så jeg å forloveden satt å spilte kort,leste avisa,spiste godteri å prøvde få tiden til å gå hele dagen..

Ble sjekka innimellom,men ikke tegn til noe som helst, å kun de 2cm åpningen som jeg hadde hatt i nesten 1uke allerede.."/ skikkelig kjipt! Begynte å se for meg at fødselen ville drøye over mange dager å ble rimelig lei meg utover dagen..

Men plutselig skjedde igrunn d meste,å iløpe av et kvarter hadde en liten murring i ryggen utvikla seg til kjempevondt,greide ikke sitte el ligge i ro så da var d ut å trave i gangen :P

10min senere brølte jeg,min kjære sa jeg hørtes ut som en okse :P Fikk et bad med dusj hvor jeg ble satt på en krakk og beskjed om å holde dusjhode med varmtvanne helt nederst på magen d hjalp litt :)

Men satt ikke lenge der før jeg fikk kjæresten til å hente jm mi og fortelle at jeg var HELT sikker på at fødselen måtte være igang så vondt som d gjorde! så hun å 2 andre fikk meg opp i ei seng å trilla meg inn på fødestua hvor ho skulle sjekke åpning å så skulle jeg få komme opp i badekaret som vi hadde avtalt som smertelindring på forhånd.

Men neida, jm utbrøt sjokkert;

Oj her er d full åpning,du rekker nok ikke no bad,bare legg deg til i fødesenga :P

Ho tok vannet fordi d ikke var noe vits å vente på d siden jeg hadde full åpning,å da starta pressriene. D var deili,endelig fikk jeg litt pause mellom riene! Pressinga varte nesten 1og en halvtime, selve åpninga tok rett under 1time!

Gikk kjempefint pga den lange tida med pressing, lite sting pga en rift bare :)

Lykke til,d går nok kjempefint!!:)

Skrevet

Jeg ble satt i gang pga av vannavgang sist.. var moden med 3 cm så ble satt rett på drypp. Riene var tette, men to timer etter første ri hadde jeg full åpning og kunne presse. gutten kom etter 10 min.

Intens fødsel, men gruer meg ikke til neste! Lykke til!

Skrevet

Jeg ble satt igang 9 dager før termin forrige gang pga blodtrykket. Det var min første gang så har ingenting å sammeligne med men det var nok litt mere intenst enn en "vanlig" fødsel. Jeg var ikke moden i den hele tatt så måtte inn med 2 piller på meg.Den første ble satt 8 om morgenen. Ingenting skjedde på mange timer. Husker ikke helt når jeg begynte å kjenne ting men vannet ble ihvertfall tatt 8 om kvelden og da var det full rulle med en gang. Riene var intense hele veien og åpningen ble nesten ikke større. Følte jeg måtte presse da jeg bare var 6 cm. Hardt å holde igjen :) Ble satt på drypp,Det eneste jeg brukte var lystgass. 03.15 kom en liten gutt til verden etter 1 1/2 time med pressing. Men jeg glemte alt med en gang og gruer meg ikke til å føde igjen :) Men tror nok jeg skal ha epidural denne gangen :)

Masse lykke til.Du er nok mere moden enn det jeg var siden du har gått såpass over tiden så da går det nok kanskje litt raskere :)

Skrevet

Har ingen erfaring vdr. igangsetting. Men vil bare önkse deg lykke-lykke til :) Snart har du den etterlengtede babyen i armene dine!! Synes det ofte er slik at födselen starter av seg selv, når man först skal settes igang, så vi får krysse fingrene for det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...