Gå til innhold

dere som blir alene, og skal søke OS..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikser dere bare et møte på NAV, og forteller situasjonen? Og deretter bare søker om OS?

Jeg tenker da på dere som har fått barn og bodd sammen med bf, men som nå skal flytte fra hverandre..

Jeg leser ofte om trygdesvindel, hvor dama sier at hun ikke bor sammen med bf og dermed får hun OS, men så viser det seg at hun snyter til seg penger.

Sjekker ikke NAV eller andre instanser opp om dere faktisk bor alene, eller om dere bare snylter til dere penger?

Jeg spør siden jeg vet om ei som bor sammen med bf, og som har søkt om OS og fikk det innvilget..Hvorfor er det ingen som sjekker opp slike ting? Sjekkes det kun opp hvis det tipses?

Jeg vurderer selv å flytte fra samboer bare for å få OS, for økonomien er så kjørt akkurat nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var på møte hos NAV og så fylte vi ut søknaden om os sammen.

Nå bor jeg på en svært liten plass så hadde jeg juksa, svindlet og/eller fått meg kjæreste/samboer så hadde NAV fått vite det. Og hun ene som jobber på NAV bor rett borti veien her.

Så jeg trengte ikke bevise noe og de har ikke vært på overraskelsesbesøk

Skrevet

Søk om OS du, du blir tatt, det skal jeg love deg :-)

Skrevet

Hvis hun flytter fr BF kan ingen ta henne.

Skrevet

HI

Eh, hva skal jeg bli tatt for hvis jeg ikke bor sammen med bf?

Tok det lang tid fra dere søkte, og til dere fikk OS?

Skrevet

Tok ca. 6 måneder fra jeg søkte til pengene sto på konto

Skrevet

Er det INGEN av dere som mottar OS som ble "etterforsket"?

Søsteren min visste om ei bekjent som bodde sammen med barnefaren. De hadde ekstremt dårlig økonomi, og fikk sosialhjelp i flere mnd. Plutselig en dag hadde hun søkt om OS, og fått det sånn "helt uten videre". Hun og barnefaren bodde fortsatt sammen, men skrev selvsagt ikke dette på papiret..

Er det ikke innlysende når en som har mottat sosialhjelp plutselig søker om OS? Trygdesvindel..

Skrevet

Overgangsstønaden skulle vært fjernet! Altfor mange som får dette har juksa det til seg!

Kom dere ut i jobb som andre mennesker!

Skrevet

Ut i jobb som andre mennesker faktisk.. Hehe.. Du høres så reflektert ut når du sier det på denne måten! Du skjønner vel at det er mange grunner til at mange ikke har tjent seg opp retten til andre stønader i den tiden man ikke kan jobbe? Eller tenker du at vi skal jobbe helt til fødsel, for så å sringe fra sykehuset til jobb igjenn?

Skrevet

Ja ja anonym 16.22...

Det er sikkert ikke alle som har det like rosenrødt som deg! Og før du i det hele tatt dømmer folk så aner ikke du hvorfor noen av oss trenger den

Jeg bor alene og får full os...

Skrevet

Hvor mye er full os?

Hvor mye er det minste man kan få?

HVA bestemmer hvor mye man kan få i os?

HI

Skrevet

Er ikke alene, og skal ikke søke OS.

Skrevet

17:34: eh, takk for informasjonen, som var vedig "nyttig"..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...