Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vurderer å flytte til Tbg/Nøtterøy, men hvor er det bra å bo? Det kommer jo an på hvem man spør :) men noen steder er bedre enn andre. Har tenkt litt på Ringshaug området i Tbg eller Vestskogen på Nøtterøy. Ønsker å bo i et boligfelt hvor det er barnevennlig og fint :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kommer vel ann på hvor du skal jobbe :) Jeg kunne aldri bodd på Nøtterøy, men det er fordi samboeren min og jeg begge jobber nordover på e18 og er avhengig av rask tilgang dit :)

Selv bor vi på Eik og stortrives med det! :)

Skrevet

Takker for svar :) Jeg jobber ikke for øyeblikket, og mannen min må uansett pendle. Så spiller ikke kjempe stor rolle. Det viktigste for meg er at det er barnevennlig og grei vei til skole.

Skrevet

Nøtterøy valgte vi bort siden man må gjennom bomringen uansett hvor man skal.

Jeg er mest glad i Tolvsrød, Ringshaug (bodd før) og Eik, der jeg bor nå. Her trives vi kjempegodt!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Eik er tingen ;o)

Hvis han må pendle f.eks på e18, så tar det så skrekkelig lang tid å komme gjennom byen da. Men Ringshaug og utover der er flotte plasser. Jeg ville nok valgt det om jeg kunne velge fra øverste hylle ;)

Skrevet

Mhm, samme her ;) Men litt dyrere der, og litt tungvint å komme seg til E 18 feks.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nettopp... derfor endte vi opp her :o) Og angrer ikke et sekund!

Skrevet

Han slipper takk og lov E18. Skal på Moss/Horten ferga :) Ja, synes Ringshaug er veldig fint, men så er det det å vite hvordan skolen er da, men er sikkert bra. Hvordan er miljøet der da, for dere som kjenner godt til stedet?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Da slipper han jo greit unna, ja :)

Jeg har gått på skole på ringshaug og kan ikke huske jeg har noen nevneverdige problemer med det. Kjenner mange som har gått der også og er veldig fornøyde!

Skrevet

Eik er flott. Dessuten uhyre kort vei til byen, barnehager, skole, bibliotek m.m.

Skrevet

dytter litt jeg :) flere innspill? :)

Gjest Persille☠Kadalma
Skrevet

Jeg gikk på Ringshaug og bodde på Tolvsrød, finfint sted, og skolen har et godt rykte på seg:-) Nå etter å ha bodd i mange andre byer, ser jeg hvor fint det egentlig var der. Håper å flytte tilbake når ungene blir større!

Skrevet

Det spørs jo helt hva slags prisklasse det er snakk om.. Hvis jeg kunne valgt uten å tenke på pris ville jeg bodd på Vallø. Fantastisk flott, barnevennlig og flott om sommeren.

Skrevet

Jeg bor på Solvang i Tønsberg, og der er det veldig fint. Det er kanskje litt "vestkant" av Tønsberg og prisene på hus og leiligheter er deretter, men dersom du har økonomisk mulighet vil jeg anbefale Solvang. Eik er greit, men Solvang ligger vel så sentralt. Ellers er det fint på Nøtterøy, men mine venninner som bor der sliter med barnehageplasser og det går få busser. Ellers er det bygget mange nye barneskoler i området rundt Nøtterøy, og skjærgården der er jo helt ubeskrivelig, så jeg ville valgt Nøtterøy eller Solvang.

Skrevet

Vi bor i Tønsberg, bor midt mellom solvang og træleborg.

Om vi noensinne får råd til å kjøpe ønsker vi gjerne å bo i Solvang, Træleborg eller Eik (alt dette er i Tønsberg). Dette er fordi alle disse stedene er rimelig sentrale og vi liker å ikke måtte bruke bil.

Tolvsrød/Ringshaug er fint nok, men litt kjedelig (Stepford tenker jeg på ja... ) syns vi. Men det er jo smak og beghag.

Teie på Nøtterøy er veldig fint også da. :)

Skrevet

Vi bor også på Solvang, men leter etter hus på Ringshaug, Basbergrønningen, Gauterød, Olsrød. Felt med masse barn. :) Vi gleder oss til å bo et sted med flere barn, men synes det er synd å flytte fra byen. Elsker at det er så sentralt her for min egen del.. Men for barnas del blir det felt.. :)

Skrevet

Jeg har ikke barn på Ringshaug og har ikke gått der selv, men da vi skulle flytte (tilbake) til Tønsberg så ringte jeg litt rundt til de aktuelle skolene siden vår gutt har litt spesielle behov. Og hun på Ringshaug skole lurte på om vi ville flytte til Tønsberg og Ringshaug bare pga deres gode rykte. Når jeg sa at jeg har familie der virket hun litt lettet, for det var visstnok mange som flyttet nærme den skolen siden den er så bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...