Gå til innhold

urolig for merkelig utflod.. fostervann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uke 33.

Har hatt en tendens til å være "fuktig" hele tiden. Må bruke truseinnlegg, og er våt i kjeden (beklager detaljene) konstant. De er vannaktig med noe hvite flekker i. De er litt seigere enn det andre. Er så redd jeg smålekker fostervann, men har ringt på sykehuset og de sier at fostervannet ikke smålekker. Det "fosser"....

Noen som har en mening?

Takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fostervann kan absolutt smålekke, men ikke dersom hode ikke er festet eller?....

Skrevet

ingen anelse... syntes jordmor og sykehuset ikke er særlig flink til oppfølging..

Skrevet

Fostervann skal ha en søtlig lukt, og det kan forekomme hvite flak i, slik som du beskriver... Nå vet jeg ikke om det nødvendigvis har så mye å si dersom det er små mengder? Det lages jo nytt fostervann hele tiden...

Du kan ikke snakke med legen din da? Google litt?

Skrevet

Det kan også vare vanlig utflod, sopp eller bakteriell vaginose. Jeg har hatt masse utflod siden ca uke 34 (er nå 39 +3) og "konsistensen" (vannaktig med hvite flekker) er lik den du beskriver. For noen dager siden ble de hvite flekkerne mer klumpete og så ble jeg sår. Jeg tok då en kur med Pevaryl (soppmiddel) og etter det har utfloden nesten forsvunnet så kanske det var sopp hele tiden?? Om du har bakteriell vaginose lukter det fisk av utfloden (spesielt etter sex) og det er i så fall veldig viktig at du får behandling (må ha resept) for det pga det kan gi for tidlig fødsel.

Hvis jeg var deg og fortsatt i tvil hadde jeg krevd en gynekologisk undersøkelse med undersøkelse av utfloden. Lykke til!

Skrevet

Det går fint ann å smålekke fostervann.. det kan være lekasje mellom hinnene eller en sprekk høyt oppe som lekker. Men.. når du forklarer utflod med hvite prikker tenker jeg kke på fostervann... Jeg gikk 2 dager med vannavgang sist... Og det de mener med hvitt som kan være i fostervannet er hvite flak med noe.. Litt vankelig å forklare men jeg tror at hvis du bare smålekker litt vil ikke disse store hvite flakene vise seg..

Skrevet

Jeg tror nå i ettertid at jeg lekte fostervann i forrige svangerskap. Husker ikke hvor lenge i forveien, men fødte 2 dager over termin, så det ser ikke ut til å fremkalle tidlig fødsel ihvertfall.

Denne gangen har jeg spurt jordmor om dette og hun sa at hvis det lekker litt er faren for evt infeksjoner høyere og hvis jeg tror dette sjer igjen måtte jeg bare si fra så de kan få sjekket dette.

Det finnes nemlig noen "strips" til å legge oppi for å evt påvise OM det er fostervann eller ei som "lekker".

Skrevet

Heia.

Er selv i uke 31 + 3 og har spurt jordmora mi om dette idag.

Har hatt sterk hoste i 1 mnd nå og har hatt problemer med at jeg "lekker" litt. Bruker også truseinnlegg nå, for det er ikke så mye, men nok til at det kjennes vått ut i trusa. Er tynt og gulaktig, men lukter ikke noe sterkt.

Jordmora mi sa det var vaginal utflod, og helt ufarlig, men kan være mer nå enn vanlig. Fostervann kommer i litt større mengde og var blankt.

Hvis du er usikker kan du ta med et brukt truseinnlegg til fødeavdelingen, så får de ta en liten prøve av det, men tror ikke du skal være redd for fostervannlekkasje :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...