Glajenta ♥ Skrevet 30. mai 2010 #1 Skrevet 30. mai 2010 Frøkna på 1,5 år har den siste tiden blitt bilsyk hver eneste gang vi skal kjøre bil noe særlig lenger enn 15 minutter, hvis det ikke er sovetid. Det er innmari kjedelig for henne og for oss - nytter jo ikke å ta henne med i bilen, og det gjør hverdagen vanskelig... I dag måtte vi snu på vei til konfirmasjon, fordi hun kastet opp to ganger før vi hadde kjørt en halvtime (skulle kjøre i 2,5 time)... Noen som har noen gode tips og råd å komme med? Vet at det for mange har hjulpet å snu bilsetet, men det har jeg veldig lite lyst til. Det må være siste utvei.
Fire småtroll Skrevet 30. mai 2010 #2 Skrevet 30. mai 2010 Tror faktisk du kan gi reisesyketabletter også til de små... Min eldste ble også bilsyk og vi snudde setet. Kjørte minst mulig da, men valgte likevel å gjøre det sånn. Det hjalp veldig. Tror bare han har spydd i bilen en gang etter at han fikk sitte riktig vei. Nå er han 9 år og blir fremdeles bilsyk om han ikke passer på, han kan ikke ha hatt i seg melkeprodukter før turen. Han må ha spist før vi drar så magen ikke er tom. Han kan ikke spise søte ting i bilen, men kan godt spise noe salt eller drikke brus. Han må følge med på veien og se ut, begynner han med DS, DVD, lese eller leke blir han kvalm i løpet av kort tid. Fryktelig kjedelig med bilsyke barn, men de fleste vokser det heldigvis av seg..
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 30. mai 2010 #3 Skrevet 30. mai 2010 Vi måtte snu snuppa da hun var ca 1 år. Kastet opp bare vi skulle i butikken! Kan ikke gi henne reisesyketabletter for en så kort tur. Skal vi på langtur kommer vi nok til å snu setet bakovervendt og gi henne reisesyketabletter...
elskerlivet Skrevet 30. mai 2010 #4 Skrevet 30. mai 2010 mitt beste tips, som jeg enda har til gode å høre at ikke har funket er reisesyke-armbånd. Det er en slags strikk med ei kule på, den skal settes litt over håndleddet og denne kula treffer da et spesilet punkt som gjør et eller annet med balansenerven så man ikke blir bilsyk. Jeg har selv ALLTID blitt bilsyk når jeg ikke kjører selv, og man kan jo ikke ta reisesyketabletter for å kjøre 15 minutter, ikke er det anbefalt til barn under 6 år heller... Guttungen her var også reisesyk og skaffet da armbånd til han også, setter de på armene hans føre vi starter og han er aldri bilsyk mere. Fungerer også på båt, fly, tog og alt... Fåes kjøpt på apotek.. tror de kosta ca 200 pr. par, men det er de virkelig verd..
elskerlivet Skrevet 31. mai 2010 #5 Skrevet 31. mai 2010 finnes foresten både i barne og voksenstørrelse, står onesize på dem, men de barnarmbånda er bittelitt strammere og er litt figurer på og sånt..
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 31. mai 2010 #6 Skrevet 31. mai 2010 vesla her hadde en periode rundt den alderen der hun så å si alltid ble ''bilsyk", vi ga hun ikke melk før vi skulle kjøre bil å minamalt med mat før vi skulle kjøre, dette hjalp veldig for oss, hun er når 2år å 9 mnd og sitter enda bakovervendt, det er kjelden hun blir bilsyk nå men om vi skal kjøre langt så får hun bilsyketabelett
¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 31. mai 2010 #7 Skrevet 31. mai 2010 Da vår var 15 mnd og vi begynte å kjøre til barnehagen, kastet hun opp hver dag til og fra. Vi drøyde lengst mulig med å snu setet, men til slutt måtte vi bytte sete til forovervendt. Det føltes fælt. Etter det ble det slutt på oppkast, bortsett fra når vi kjørte veldig lange turer på svingete veier.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 31. mai 2010 #8 Skrevet 31. mai 2010 Snu setet. Gi reisesyketabletter, men da kan du få slapp og sur unge resten av dagen. Det så snu setet er ikke krise. Å være bilsyk er så jævlig at jeg vil påstå det er tett mot barnemishandlig å ikke prøve å lette situasjonen.
To fine gutter Skrevet 31. mai 2010 #9 Skrevet 31. mai 2010 Gutten min, 4 år, får reisesyketablett når vi kjører lengre enn 30min turer. Eller bruker han armbånd. Reagerer ikke på tablettene. Bortsett fra at han ikke kaster opp da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå