LUCKY_ 9 DAGER PÅ OVERTID Skrevet 30. mai 2010 #1 Skrevet 30. mai 2010 Da jeg gikk gravid i 2003 var det mye skriverier her i forhold til det å smøre seg for å unngå strekkmerker. Bl.a var det mange som anbefalte kakao-butter-sticken fra Body shop. Brukte denne selv, og la på meg 28kg uten å få et eneste strekkmerke. Den siste tiden har jeg ikke sett noen innlegg ang dette temaet. Nå sitter jeg her med stor mage igjen, og lurer på om jeg skal smøre meg denne gangen også, bare for sikkerhetsskyld??? Skader jo liksom ikke, når det gikk så bra sist gang. =) Smører dere magen og puppene med noe????
Hanna30 Skrevet 30. mai 2010 #2 Skrevet 30. mai 2010 Smurte meg med den kakaosticken i noen uker helt til jeg ikke holdt ut lukta lenger. Så nå satser jeg bare på at strekkmerkene holder seg unna resten av tiden likevel!
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 30. mai 2010 #3 Skrevet 30. mai 2010 Jeg smurte meg ikke med noe slike kremer med førstemann, å heller ikke denne gangen. Fikk ikke ett eneste strekkmerke på magen med han, å har ikke fått det med han her heller, enda, hehe:) Er 28+5 å har gått opp 13,5kg. De sier jo så at det er underhuden det kommer ann på, å da hjelper det jo ikke å smøre, så jeg har liten tro på at man får gjort så veldig mye med det.
kama2 Skrevet 30. mai 2010 #4 Skrevet 30. mai 2010 Fikk ikke strekkmerker første gang, og smørte meg ikke. Denne gangen er jeg noe tyngre, og strekkmerkene strømmer på. Smører for harde livet med feite kremer fra apoteket, men mest for å holde huden myk så det ikke skal klø og svi når det strekkes her og der. Hjelper ihvertfall mot det! Har ellers ikke så mye tro på at smøring hjelper mot strekkmerker nei.
lin78 4herligebarn<3 Skrevet 30. mai 2010 #5 Skrevet 30. mai 2010 Har smurt hver dag siden 2.mnd med weleda sin svangerskapsolje.Den er veldig god:)Har nå kommet til 37.uke, og ikke fått strekkmerker enda:)De 2 siste svangerskapene fikk jeg strekkmerker, men da var jeg ikke nøye med å smøre meg, så å holde huden myk og smidig fungerer!
Pixie Power Skrevet 30. mai 2010 #6 Skrevet 30. mai 2010 Dette spm kommer igjen og igjen ;-) Men det er gener, ikke kremer som bestemmer. Mange vil si at de smurte seg og unngikk strekkmerker, men det er mange nok av dem som smører og smører og likevel får magen full. Og så er det de som aldri smører og ikke får noen merker.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 30. mai 2010 #7 Skrevet 30. mai 2010 Smører ikke med noe. Det har ingen betydning for det er underhuden som sprekker og har mere med gener å gjøre enn noe som helst annet. Jeg har så og si ikke fått noen strekkmerker. Fikk noen få når de presset ut jenta mi i forbindelse med KS for 2 år siden. Et par av de har strekt seg litt lengre, men det er alt.
Gjest Skrevet 31. mai 2010 #8 Skrevet 31. mai 2010 Det er dessverre ingen kremer o.l som kan forhindre strekkmerker. Det er genetisk. Man kan selvfølgelig smøre fordi det er deilig, men har dessverre ingenting å si for om man får strekkmerker eller ikke. Smørte som en gal med det beste, ydreste, mest anbefalte o.l med førstemann. Strekkmerkene kom likevel. Med nummer to hang jeg på oljetrenden og brukte ulike typer oljer, men likvel strekkmerker ( på andre siden av magen den gangen) Denne gangen har jeg ikke gjort noenting og heller ikke fått flere strekkmerker...... ( Magen er vel så utsrekt fra før :-) ))
Mamma til to guttegull Skrevet 31. mai 2010 #9 Skrevet 31. mai 2010 Jeg er ikke helt enig i at strekkmerker er genetisk. Da jeg var ung vokste jeg fort i høyden. dette resulterte i strekkmerker. Senere, i slutten av puberteten vokste jeg endel i bredden, noe som også resulterte i strekkmerker. Dette var på rumpe og lår begge gangene. Nå er jeg gravid i uke 37 og har smurt magen så godt som hver dag = ingen strekkmerker. For meg vitner dette om at det, iallefall for meg, hjelper å smøre seg. Jeg har lagt på meg 11 kg i dette svangerskapet. Men for all del, hver og en må gjøre seg opp en mening om de ønsker å smøre seg. Dette var bare min erfaring ) Lykke til!
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 31. mai 2010 #10 Skrevet 31. mai 2010 Jeg har troen på "indre" smøring - TRAN :=)
assisi Skrevet 31. mai 2010 #11 Skrevet 31. mai 2010 Jeg har 3-4 uker igjen av mitt tredje svangerskap, og til nå har jeg ikke fått noen strekkmerker. Jeg tror jo at dette er mest genetisk/hormonelt betinget- men har jo smørt magen nokså nøye gjennom alle svangerskapene. Første gangen med en spesialkrem fra Biotherm, andre gangen husker jeg ikke (kun vanlig body lotion?), og denne gangen en nokså dyr SPA olje jeg ikke husker navnet på. Jeg kan jo ikke vite sikkert om dette har noen effekt, de fleste hudspesialister vil jo mene at strekkmerker oppstår mye dypere i huden enn disse kremene når. Men da føler jeg i det minste at jeg har gjort det jeg kan:-) Satser ALT på at det ikke dukker opp noen strekkmerker på tampen av mitt aller siste svangerskap. Det er fryktelig stygt og umulig å få bort..Kan legge til at jeg heller ikke er blant dem som går opp mest. Sånn rundt 10 kilo ++, og er 172 cm høy. - kan jo også ha en sammeneheng.. Får høre at jeg har nokså liten mage ihvertfall...
Vimse + gullene Skrevet 31. mai 2010 #12 Skrevet 31. mai 2010 Babyolje! Den kom frem med en gang jeg merket litt strekkmerker på puppene. Har ikke fått noen flere etterpå, heldigivis. Om det er flaks eller oljen vites ikke, men huden blir i alle fall ikke tørr og stram.
Gajsa Skrevet 31. mai 2010 #13 Skrevet 31. mai 2010 Er i uke 37, foreløpig ingen strekkmerker, enda jeg nærmer meg 20(!!!) kg!.. Jeg har smurt hver dag med Dr.Greve strekkmerkekrem, den får du kjøpt på apoteket. De siste par månedene har jeg også smurt meg på kvelden. Mulig det er genetisk, men jeg vil tro det er en sammensetning av genetisk, hormonelt og smøring/massering.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 31. mai 2010 #14 Skrevet 31. mai 2010 Brukt Dr Greve Pharma sin strekkmerkekrem siden uke 20 (2ganger om dagen,morgen og kveld) ikke et eneste strekkmerke (ennå) er 35+4.. bare lagt på meg 7-8kg og da så...
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 31. mai 2010 #15 Skrevet 31. mai 2010 Dr. Greve strekkmerkekrem bruker jeg. Ikke fått noen merker til nå (34+5). Fikk ikke sist heller, men tror egentlig ikke det har noe med smöringen å gjöre, men hormoner...
Gjest Skrevet 31. mai 2010 #16 Skrevet 31. mai 2010 Skrev tidligere at strekkmerker er genetisk. Det er jo selvfølgelig bare en del av svaret. Poenget mitt er at dyre kremer og all slags oljer har liten effekt, det er andre ting som spiller inn. Les her så står det noe om strekkmerker. http://nhi.no/foreldre-og-barn/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/strekkmerker-23933.html
<3Minesmå<3 Skrevet 31. mai 2010 #17 Skrevet 31. mai 2010 Jeg er nå i uke 38 og har smurt meg med aaalt av kremer, oljer o.l siden jeg fannt ut at jeg var gravid. Men det hjalp lite når magen vokste så fort som den gjorde til meg. Så jeg har fått en del strekkmerker på magen + litt på lår og rumpe.. Mamma fikk ingen strekkmerker når hun gikk gravid med meg. Vet ikke hva jeg skal tro på jeg da.. Men det spiller ingen rolle. Det er uansett glemt når barnet kommer til :)
06.06.10 Skrevet 31. mai 2010 #18 Skrevet 31. mai 2010 Dette med strekkmerker er ikke bare genetisk for det har også med hormonene å gjøre. Jeg fikk masse strekkmerker i tenårene, men har ikke fått ett eneste ett nå og jeg er i uke40 og lagt på meg 17 kg! Jeg har smurt meg hele svangerskapet, men tror ikke det er derfor jeg ikke har fått noen strekkmerker fordi søstrene mine har ikke fått ett eneste ett under sine graviditeter de heller, så er nok en kombinasjon av arv og hormoner. Men huden blir jo fin og myk av smøringen og lille jenta i magen liker at jeg masserer magen:) så det har en viss funksjon.
mizza84 Skrevet 31. mai 2010 #19 Skrevet 31. mai 2010 Jeg er enig med deg 1MA, mamma 2010 ) jeg har alltid fått stekkmerker i oppveksten både i høyde å bredde.. Men jeg gikk gravid i 2006/07 Og surte meg hver dag minimum to ganger om dagen med en utrolig bra men desverre dyr olje av typen ME (Maria enrich) å fikk ikke antydning til en eneste strekk merke, huden min var raskt til å trekke seg sammen også pga jeg smurte meg med denne oljen.. Så smører meg for fullt denne gang også i håp om samme resultat ))
kamillepersille(78) Skrevet 1. juni 2010 #20 Skrevet 1. juni 2010 Gikk nesten hele svangerskapet uten strekkmærker.. I uke 38 begynte jeg å smøre meg to ganger daglig med antistrekk-mærke-olje (fordi jeg likevel hadde fått den i gave av en venninde), selv om jeg hører til gruppen som tror på underhud-hormon-genetikk-fysisk strekkmærke modellen. Uke 38 kom og gikk, uke 39 kom og gikk, jeg var veeeeldig fornøyd: ingen strekkmærker. I slutten av uke 40, ble jeg den heldige vinner av strekkmærker nederst på maven Nå er jeg i uke 41 og de brer seg langsomt oppover og i bredden, desværre. Ikke noe å få gjort noe med, så får vel lære meg å leve med dem, men litt surt når jeg ellers var så å si så godt i mål uten en skramme...Hadde junior kommet seg ut bare en uke før termin dato ville jeg klart meg uten en eneste stripe...
endelig en spire på vei.. Skrevet 1. juni 2010 #21 Skrevet 1. juni 2010 hadde noen strekkmerker fra sist svangerskap, så anntydning til at de skulle sprekke videre.. men kjøpte kakao butter på body shop.. ikke fått et eneste til..
sossi Skrevet 1. juni 2010 #22 Skrevet 1. juni 2010 Gravid m nummer tre...og har aldri fått noen strekkmerker. Brukte noe australsk 1. gang vitamin e dråper og kakaobutterkrem fra apoteket. Har brukt clarins tonic oil 2. og 3. gang. Samt skrubbet kroppen 1-2 ganger i uken... skader ikke å prøve da. Produktene skal hjelpe til å forbedre elastisiteten i huden slik at den kan strekke seg lengre uten å sprekke... puppene mine har ikke vokst så mye så de har fått nøye seg med vanlig bodylotion sånn som resten av kroppen... hehe, må jo være litt økonomisk og bruke de dyre gosakene der de trengs mest.
M4 Skrevet 1. juni 2010 #23 Skrevet 1. juni 2010 Jeg brukte også den stick`en fra Body Shop til den var tom, ellers har jeg bare brukt Biotherm`s body lotion - den gir god fuktighet og lukter godt, samt at den er billig på flyplassen Jeg har ikke fått et eneste strekkmerke til nå, men har hørt at de magisk kan dukke opp på fødestua så det gjenstår noen dager å se!
merete81 Skrevet 1. juni 2010 #24 Skrevet 1. juni 2010 eg tror det er genetisk og hvor tøylig huden din er!! Men uansett så har jeg også smurt meg med mandelolje fra apoteket. Mange som sier at den er bra! Jeg har fått ett par strekkmerker nedest på magen. Men det betyr så lite egentlig når jeg får en liten beby!!!;-))
Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 1. juni 2010 #25 Skrevet 1. juni 2010 Bruker Clarins Stretch mark control, og gjorde det med stor suksess i forrige svangerskap også. I tillegg bruker jeg denne gangen litt Dr.Greves strekkmerkekrem også Tar ikke sjanse på genetisk forklaringen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå