Gå til innhold

Lang biltur med ei på 1,5 år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøre langtur som tar ca 12 timer, men lillemor på 1,5år om en uke.

Er usikker hvordan jeg skal gjøre dette. Har en elendig bilstol, som ikke er spesielt sovevennlig (Acta Graco), hodet hennes tipper lett fremover når hun sover fra barnehagen og hjem og småturer.

Tenkte å kjøre på nettens tid mens hun sover nemmelig.

Er det noen måte hun kan ligge å sove i en bag eller lignende?

Hørt om sikkerhetsnett, men kan dette brukes på en unge på 1,5år?

Andre tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=3681

Her står det litt om dette, og jeg forstår at dette har med vekt å gjøre. 0-10 kg kan du ha barnet i bag med sikkerhetsnett.

Lillemor var ikke 10 kg før hun var over 1,5 år, men dette er jo individuellt.

Håper dette ordner seg for dere. Hva med å evt leie/låne et annet barnesete som kan legges mer ned?

Skrevet

Jeg ville ikke gått for bag med sikkerhetsnett. Det er ikke like sikkert. Har du prøvd med sånn pute som de har rundt nakken?

Liker hun seg i bil hadde jeg kjørt på dagen, hatt med dvd spiller og satset på mange stopp. Ha med leker, cder, drikke og mat hvis du ikke skal kjøpe på veien. Vi kjørte med storesøster noen ganger i den alderen så lang tur, og det har gått helt supert! Men som sagt, mange stopper.

Skrevet

Jeg ville ikke hatt slik sikkerhetsnett. Jeg klarer ikke å stole på det..

Kan du ikke legge sete hennes bakover i sovestilling?? Vi har besafe til vår 1,,5 åring. Og det er veldig bra. Sitter veldig godt og høyt i det. Er jo bak fram selvfølgelig da.

Er det ikke noen du kan låne av tro evnt???

Skrevet

Du må ikke finne på å bruke bag med sikkerhetsnett. Nakken knekt i en kollisjon. Eneste den hjelper på er at du slipper å få barnet i hodet.

Kjøpe en halspute, ta manger pauser eller det beste å ta en overnatting midt i mellom.

Skrevet

Kor lang og tung er ho? Lille her er litt spinkel, så ho har brukt babysetet sitt som ekstrasete lenge. Seinast ved 2 1/2 år (12 kg og 92 cm). Om ho framleis passar i babysetet kunne du kanskje hatt med begge to og veksla mellom dei? Babysetet er heilt klart bedre egna til å sove i, då det er meir bakoverlent.

Vi hadde ein 13-timarstur med ungane våre på søndag (Langesund - Sotra via Drammen og Nesbyen). Det gjekk overraskande greitt, men vi kjørte buss og var mange folk så vi hadde alltid nokon som var opplagt til å ta over og underholde ungane litt. Det største problemet for oss var at lille var *vettskremt* av doen på bussen så vi måtte stoppe og ta ho ut kvar gong ho skulle tisse (noko som i snitt er ca ein gong i timen), men sidan jenta di berre er 1,5 år antar eg at det ikkje er eit problem :o)

Eg, som dei andre her, ville ikkje gått for bag og nett sjølv om jenta er under 10 kg. Det er ikkje sikkert nok for meg i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...