Gjest ->>- Skrevet 30. mai 2010 #2 Skrevet 30. mai 2010 To fine navn i en litt tung kombinasjon. Om bare ett av dem brukes til daglig er kombien helt kurant, om det skal sies i ett til stadighet kommer ungen til å hete Hermanatias.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2010 #6 Skrevet 30. mai 2010 Hm... må tygges litt på... Ved valg av navn har jeg stilt meg selv spørsmålet; kommer vi og andre til å bruke begge navnene? Konklusjonen ble for vår del at det enkleste ofte er det beste. Da jeg giftet meg kvittet jeg meg med et navn samtidig som jeg endret etternavn. Mamma hadde gitt meg to, men det ene ble aldri brukt.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2010 #7 Skrevet 30. mai 2010 HI her Ja, jeg også syntes det var litt tyggbart.... mannen sitt forslag, og Herman er oppkalling (slik som minstemann sitt navn også er) Begge de to andre har mellomnavn, som også er oppkalling, derfor ønsker vi å ha dobbelt opp på en 3.mann. Det er "dumt" med 2 navn, jeg er enig i det...men alikevel så har det liksom blitt sånn i vår familie
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2010 #8 Skrevet 30. mai 2010 Det trenger ikke være dumt! Men enkelte ganger kan navnene bli litt tunge. Tror kanskje jeg ville valgt et kort navn foran Herman hvis jeg følte at jeg måtte ha dette navnet. Hm... Lars, Ole, Tor... Noe i den duren.. Mathias er et knallfint navn. Føler at det er litt tungt sammen med et navn til. Herman André?! Man venner seg til alle navn, selv om man ikke har hørt de før! Har vært borti noen utrolig merkelige valg hos bekjente, men når man venner seg til navnene er de like naturlige som ti-på-topp navnene for oss som kjenner dem. Lykke til med navnevalg!!!
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2010 #9 Skrevet 30. mai 2010 Forsåvidt fine navn, men begge er altfor oppbrukt...
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2010 #10 Skrevet 30. mai 2010 Liker ikke Mathias. Synes det er et sukkersøt navn som ikke er en voksen mann verdig. Herman derimot:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå