Gå til innhold

Hvordan sette klyx....??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort dette selv? Bør man ligge? Står ikke noe i bruksanvisningen om man bør stå eller ligge. Jeg har fått dette anbefalt da jeg ikke får gått på do. Og dette påvirker ikke barnet eller graviditeten :) De bruker det jo selv på føden. Noen med erfaring??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er lettest om jeg ligger mens jeg sprøyter inn væsken, og ligger mens den virker. Pleier å ligge på baderomsgulvet jeg da :) Men jeg er ingen ekspert, har gjort det kun 2 ganger i mitt liv.

Skrevet

Hehe altså, jeg har gjort det selv og fått hjelp av kjæresten, å må si det er ganske tråkig å få til selv, men det går! Jeg la meg på gulvet på siden i fosterstilling, putta`n inn å trykka det inn, for å så ligge så lenge jeg klarte. Anbefaler sterkt å ligge, da det får best virkning da enn hvis du står oppreist + at det er lettere å holde det igjen når man ligger!:P

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk :D

Da er det bare å prøve tihi.... Ønsker meg selv lykke til her!

Skrevet

Er det noen grunn til at du skal ta den? Har du forhørt deg med føden på sykehuset?

De vil heller anbefale dulphalax hvis du er tett i røret...klux bare i nødstilfeller, for det kan sette igang fødselen og gi "styrtrier"....

Skrevet

Og ja, her fikk jeg ikke lov til å gjøre det selv.. for min kjære hadde så lyst:P hehe...

Men ville nå heller valgt en "behageligere" løsning, for det er ikke godt når magen vrenger seg og du er gravid i tredje trimester

Skrevet

Da var det gjort. hehe klarte å holde det inni i 3 min bare før jeg fikk karet meg på do. Poff sa det bare så var det over haha... Sorry detaljer, men føler meg ren og fin nå :D Endelig fikk jeg hvertfall letta litt på trykket. Selv om jeg inbiller meg at det er masse masse mere oppover i tarmene. For jeg har spist en del de siste dagene og har IKKE fått gått skikkelig på do. Men ingen rier eller styrt fødsel på gang her gitt. hadde ikke gjort noe om riene hadde kommet heller da men... får vel bare vente på de :)

Takk for hjelpa :)

Skrevet

Hehe 3 min er lenge da! det er grulig vanskelig å holde igjen altså, hehe.

Det er jo gjerne bare den ene "proppen" med hard avføring i enden som er den vanskelige, så nå som du har fått den ut kan det godt hende resten kommer ut nå utover!

Lykke til videre!

Skrevet

Ja jeg slet litt kan du si hehe...verst var det å reise seg opp fra baderoms gulvet fødeklar og med klyx haha. Håper resten kommer ut ja, men merker ikke noe mer faktisk...så tydelig at ting og tang ligger godt i klem om dagen!

Skrevet

"Tett i røret".. Hehe. Må le litt. Skal SÅ ta klyx før fødsel! Slipper man å ligge å drite mens man føder da? For det er jeg ikke så veldig hypp på. Greit at det kanskje kommer bittelitt, men vil ikke presse ut DEN komlingen mens jordmor og kjæresten ser på.. Hehe.

Skrevet

Hehe disse plagene våre. Godt å le litt innimellom også :) Jeg tror faktisk du får det tilbudt på sykehuset, nettopp for å slippe det ubehagelige øyeblikket da hele rommet blir fylt av en fysj lukt! Jeg rakk ikke å få klyx sist, og vet at det ødela litt av fødsels opplevelsen min. Jeg husker jeg var kjempe flau mellom press riene. Det vakke no særlig :/ Så jeg anbefaler klyx før fødsel hvertfall =) Og om man er "tett i røret" .

Skrevet

He he, artig at vi kan være så åpne her inne :-)

Vil bare nevne at man kan få klyx på sykehuset ifbm. fødsel, men mange kropper tømmer seg selv. Jeg opplevde det og har hørt fra flere andre at de opplevde det samme. Under riene måtte jeg på do HELE TIDEN, så jordmor merket at denne damen trengte ihvertfall ikke klyx.. :-) Så se an hvordan din kropp er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...