Mockanin Skrevet 30. mai 2010 #1 Skrevet 30. mai 2010 Vi reiser på ferie til Side i Tyrkia i juli. 15 åringen har i dag spurt om han kan få ha med en venn. Jeg vet ikke helt om vi har så veldig lyst til det. Vi har "leilighet" med ett soverom og stue med sengeplass til våre to barn. På en måte skjønner jeg at 15 åringen vil ha med en venn, yngste vår er 4,5 år så aldersforskjellen er stor. 15 åringen vår var med denne vennens mor og bror til Spania for et par år siden, så jeg føler på en måte av vi nesten må dette. Men om vi får han med er en annen ting, Ving er ikke åpent i dag så jeg får ikke snakket med dem. Ville dere tatt med en ekstra 15 åring.
tante grusom master of law Skrevet 30. mai 2010 #2 Skrevet 30. mai 2010 Jeg hadde helt klart tatt med vennen. Det blir jo mye morsommere for 15 åringen.
Mockanin Skrevet 30. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2010 Vi har kommet frem til at vi tar han med. MEN foreldrene må jo selvsagt betale dette selv. Hvor mye det evt. vil komme på er vi usikkre. Men vi ser at vi betaler 5030 med frokost alle dager, lunch og middag alle dager utenom to dager. Det er jo en liten formue.
tante grusom master of law Skrevet 30. mai 2010 #4 Skrevet 30. mai 2010 Jeg tok det for gitt at foreldrene skulle betale. Jeg er i hvert fall ikke så rik at jeg kan spandere turer på andres barn. Det er jo bare å spørre dem. Går det ikke så går det ikke:)
Ronja80.mor til 2 Skrevet 30. mai 2010 #6 Skrevet 30. mai 2010 Anghvem som skal betale for turen, så kommer jo det ann på hva som ble gjordt når deres barn var med dem til Spania. Jeg ville tatt med vennen, da sover ungdommene i stua og dere med 4 åringen på soverommet.
lille sprelle Skrevet 30. mai 2010 #7 Skrevet 30. mai 2010 Er ikke helt bråsikker siden dere bare har ett soverom. Dere bør da vurdere å overlate det til barna og at dere selv sover i stua? Ellers så synes jeg det er fint å ta med et ekstra barn. Det er naturlig at foreldrene dekker reise og mat i tillegg til lommepenger for gutten. Det er også greit å gjøre avtale ifht ev. ekstraordinære ting/utflukter mv. OG siden det er 15-åringer det er snakk om - hva ifht alkohol?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå