Gå til innhold

Noen flere som irriterer seg grønn over svigermor?? :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å klikke snart. Mas, mas, mas.. Over hele linja.. Føles som hun tror det er hun som skal ha barn. Begynte til og med å hinte om å være med på fødselen! :o Bare hallo, when hell freezes over..

Nå er hun i syden. Hun har mast om at det sikkert blir fødsel snart i flere uker. Og vil svært gjerne at barnet skal komme mens hun er i syden slik at hun får treffe det når hun kommer til oslo før hun reiser nordover. (Bor heldigvis i andre delen av landet!) I den forbindelse sender hun melding støtt og stadig om babyen er på tur. Har sagt at jeg nå tror jeg føder på overtid (som min mor og søster gjorde), og da sa hun "ja det var det jeg sa!". Nei det sa hun alldeles ikke.. Så skrev jeg at jeg foretrakk å tenke på andre ting enn baby nå, ellers så ble jeg så utålmodig. Likevel klarer hun å sende en melding imårrest (som jeg våkna av!) der det stod "venter på barnebarnet mitt. Er det på tur?". Åååh jesus. Mulig jeg er nærtagende, men jeg ble så forbanna at jeg ikke klarte å sove igjen. Dustemasedame.

Legger dessuten merke til at hun hele tiden overtramper min samboers bror i deres oppdragelse av sønnen sin. Hun synes det er status når barnet deres gjør opprør mot foreldrene sine fordi han heller vil at bestemor skal legge han osv. Idiotisk. Jeg kommer til å klikke og la henne få vite at når jeg trenger råd og innblanding, så kommer jeg til å be om det. Ser jo at hun sikkert gleder seg, men det blir rett og slett for mye, og ødelegger min opplevelse av det å bli mamma for første gang.. :(

Flere? Eller har jeg vært ekstremt uheldig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe, endelig noen flere i samme båt! Jeg klikker også snart på min svigermor!!

Jeg skjønner deg godt. Beste tipset jeg kan gi deg er å overse henne. Ikke svar på mase-meldingene hennes og svar så kort som mulig på telefonen uten å være direkte frekk...

Min svigermor mener det er en skam at jeg blogger og nevner graviditeten min der. Hun syns heller ikke andre enn nær familie skal få se ultralydbilder. Helst syns hun ikke man skal ta ul engang! Det er farlig og ALT for nymoderne. OMG!

Hun har også sterke meninger om navn, etternavn og faddere! Jeg holder på rive av meg håret!!!!

Det jeg har funnet ut er at jo mer hun bråker/maser/kommer med sterke meninger jo mindre alenetid får hun med barnebarnet sitt. Hun skremmer meg jo helt vekk. Og om jeg ikke trives med henne sier det seg jo selv at hun får mindre tid med barnebarnet.

Lykke til og ikke la hun ødelegge opplevelsen for deg!

Skrevet

Muligens du har vært uheldig, men jeg har hørt om verre historier om svigermor enn det her..

Husk nå på at du er full av hormoner, og det minste mas fra andre er irriterende. Selv har jeg brukt min msn profil til å oppdatere dagens situasjon (er på 10.dagen på overtid i dag..).

Kanskje du kan be din mann om å oppdatere dagens situasjon til sin mor nå? Da slipper du å irritere deg over det.

Skrevet

Jeg holder ikke bare på klikke på svigermor, men også min egen mor og to av mine svigerinner!!!! De sender meldinger, maser og maser hele tiden. Jeg har sagt at de får beskjed når det hele er over. Noen må nødvendigvis ha storesøster mens vi er på føden, men vil ikke at hele slekta skal sende på sms og ringe under fødselen slik som forrige gang........ akk.......

Så henger de seg opp i navn. Og vil helst komme inn på besøk timen etter at jeg har født! Og alle på en gang. NEI! Jeg vil ha det rolig på barsel........

Tror også at hormonene våre spiller en rolle. Vi blir irriterte for ingen ting, samtidig må de rundt oss respektere at det er vår graviditet, vår fødsel og vår baby!

Om du er så "flink" at du klarer å si ifra til svigermor så står det stor respekt av deg. Jeg er den typen som lider i stillhet.......

Skrevet

Hehe, det er MASSE annet med henne også som er til å irritere seg grønn over. Respekterer for eksempel ikke et nei, og planlegger å komme på besøk rett etter fødsel selv om jeg har gjort det klinkende klart at vi trenger alenetid. Blir helt gal av å ha henne rundt meg, hun babler, maser og sier det samme hele tiden. Respekterer heller ikke navnet vi har valgt ut, men kommer hele tiden med nye forslag. Hun syntes det var gøy at barnebarnet BET moren sin fordi han heller ville at bestemor skulle legge han! Og hun skjemmer han bort hele tiden, selv om foreldrene sier ifra. Skal stikke nesa si i absolutt alt, til og med økonomien vår. Så jeg har altså mine grunner, hun kan irritere på seg en stein, slitsom som hun er.

Føler sterkt med deg Eskimo, er heller ikke interessert i å ha alle mulige folk mase om oppdatering på sms mens jeg føder! Vurderer nesten å holde det hemmelig til barnet er ute. Det skal jo liksom være det største i livet, og jeg akter ikke å "ødelegge" det bare fordi alle skal blande seg underveis. Det viktigste må jo være at man som liten familie blir kjent med hverandre, ikke at babyen skal forholde seg til hele slekta på en gang. Blir så irritert. Jeg akter ikke å lide i stillhet. Misforstå meg ikke, kommer til å si ifra på en ordentlig måte, ikke i sinne. Problemet her er bare at man halvveis må daske henne med et spanskrør for at budskapet skal nå inn.. Frekke folk som ikke respekterer et nei. Min egen mor er så godt som usynlig i dette bildet sammenlignet med svigermor.. Blæh.

Skrevet

Ja de har virkelig sine ideer! Bare fordi ting var på en måte når de vokste opp, må de jo respektere at situasjonen er annerledes nå idag..

Synd at de ikke skjønner at de skremmer oss bort. Får snart sånn avsmak på hele kjerringa (er jo glad i henne også, men bare så utrolig irritert nå) at jeg grøsser med tanke på å treffe henne. Og jeg vet at dersom jeg ikke svarer på meldingene hennes så tror hun i hvertfall at fødselen er i gang. Så jeg skrev bare kort og enkelt "Nei. Foretrekker å tenke på andre ting da det kan drøye i lang tid." Så ble det heldigvis stille. Men forundrer meg ikke om jeg får en ny melding imorgen. Arg. Ta et hint da.

Så vil man jo ikke klage til samboer heller. Jeg ville i allefall blitt lei meg om han følte det slik ovenfor min mor. Så må bare bite tennene sammen ovenfor han i allefall og heller si ifra til henne på tomannshånd..

Skrevet

Har heldigvis ikke en svigermor som maser hele tiden! Egentlig er det jo bare forståelig, de gleder seg jo nesten like mye som oss, og tenekr sikekrti kke over hvor utalmodige vi er og blir av alt velmendende "mas".

eneste mas jeg har hatt fra svigermor var i første halvdel av graviditeten hvor hun syntes det var veldig viktig at vi skulle gifte oss nå som vi ventet barn.. Og det fikk jeg da høre en del.. I utgangspunktet har jeg ikke et behov for å gifte meg, og når andre skal fortelle og argumentere for så mæerker jeg at jeg får enda mindre lyst. Så endte med jeg sa til sambo at hvis hun fortsatte ble han nødt til å snakke med henne, og fortelle vi nok aldri blir gift hvis hun fiortsetter, fordi henens velmenende mas hadde fullstendig motsatt effekt. Vil jo ikek giftes fordi vi "må" fordi vi har barn, men fordi jeg har lyst. Når det er sagt så elsker jeg min svigermor, og veldig veldig glad for at netopp hun er min svigermor og kommende farmor til mitt barn!

Angående masing om fødsel, er min mor den masete. Hun ringer 3-15 (!!!!!!!!!!!) ganger om dagen for å høre om det har skjedd noe- OG sender sms`er..Og svarer jeg ikke er hun sikker på jeg er på vei til føden uten å ha gitt lyd og ringer derfor et par ekstra ganger..Har hørt hele svangerskapet: "du føder nok før terminen, bare vent" "2 uker før, som deg og alle dine søsken" osv. Jeg har sagt at jeg sikkert går over termin siden det ikke er så uvanlig første gang, men neida: dette vet mor :) Nå er det 2 dager igjen til termin og lillegutt har ikke kommet- og ringeriet (3-15g/dag) har foregått i 3 uker nå...! OG så mener hun jeg SKAL ringe henne når jeg er på vei.. Har prøvd å forklare henen at vi nok har annet å tenke på enn å ringe når detskjer, men det forstår hun ikke. Så kan jo sambgo ringe henne elerl sende beskjede "det klarer han/det må han da kunne klare", og hører liksom på stemmen at hvis ikek han gjør det så er det grunnlag for evig fornærmelse over at "selv ikke det klarte han å huske på"..Ja, som om det er henen det hansdller om. Det kan godt være jeg ringer henne fordi det er betryggende å kunne snakke med henne, men vil ikke love og føle meg presset.. Ja, og det nye var at jeg måtte huske å ta et bilde av meg til henne akkurat innene vi gikk ut av døren...Ja ja..er glad for at masebøtta er mor og ikke sviger-mor, er litt lettere å overse uten å risikere evige skade..

Skrevet

Hehe.. Uff stakkars deg. Man forstår jo at de gleder seg, men så mye mas er bare slitsomt særlig når man er gravid. Har så godt forhold til mamma at henne ville jeg lett kunne snakket til. Svigermor er jeg ikke så nær i forhold. Vet det sikkert kan høres ut som jeg overreagerer, men hun er svært spesiell. Når begge sønnene og eksmannen hennes har fått varige men av maset hennes over flere år, så er det litt spesielt. Min svigerinne har sluttet å ta tlf når hun ringer. Det sier litt. Sukk, dumt at folk ikke vet sitt eget beste. Handler vel om sosiale antenner.. Skal i allefall verne godt om fødselen min, omså skru av hele tlf. Så får jeg heller takle konsekvensene av folks bekymring i etterkant. Deilig å bo på andre siden av landet, for å si det sånn.. :)

Skrevet

hehe, situasjonen din ble jo verre og verre.. Tror jeg ville sluttet å svare også.

Under min første fødsel i 2003 truet jeg samboer med å kaste tlf hans ut av vinduet (6.etg) om han ikke la den fra seg, og jeg gjør det gjerne denne gangen også (kaster tlf ut altså). Jeg kommer heller ikke til å gi beskjed til noen om før det er over. Dessverre så ser det ut til at ting må settes igang denne gangen også.

Lykke til. Det er snart over.

Skrevet

Alicia82: Det er helt vanvittig at mor/svigermor oppfører seg slik at de ikke forstår når vi snakker til dem. Hos oss er svigermor den mest nysgjerrige, og vil helst bo hos oss de første ukene. Men hun sier i alle fall ikke noe på vår oppdragelse, våre navnevalg eller lignende. Mor derimot kan ikke kommentere nok, komme med nok innvendinger og erfaringer. Akk....... Mannen min holder på å klikke på min mor for tiden - det er faktisk så slitsomt at vi har bestilt samtale på familievernkontoret for å få snakket sammen om situasjonen.... Jeg har prøvd å si noe, men er ikke typen som klarer å banke noe inn i hodet på andre. Skulle ønske jeg av og til kunne snakke med store bokstaver og hendene slik at folk forstod hvordan jeg også har det.......

Og når det gjelder fødselen så har jeg sagt til mannen min at bare de som må vite noe skal vite noe om at vi er reist inn. Og det skal ikke oppdateres underveis slik han gjorde forrigegang......... Ferdig med det!

Jeg vil også si det at jeg har et kjempe forhold til svigermor til vanlig! Mor er noe mer problematisk........ Men familie er familie og vi sender dem ikke på dør uansett, men i vårt hus er det vi som bestemmer!

Skrevet

You go girl! :)

Skrevet

Ja tlf kan være et helsikes stress. Og det trenger man ikke midt i jobben man skal gjøre.. Heldigvis hater samboer å snakke i tlf like mye som meg (hm kan det ha noe med hans mor å gjøre tro..:P) så jeg tviler på han prioriterer den. Men skal si ifra til alle om at oppdateringer får vente. Det går jo som regel bra, få dør i barnefødsel i norge idag liksom.. Men lykke til til dere andre også! Så får vi heller klage litt igjen når barseltiden er her med sine familiebesøk.. :P

Skrevet

har bare en ting å si...... svigermødre....blæææ....

Ikke en gang i svangerskapet har hun klart å la være å kommentere meg, på en eller anna måte....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...