Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 30. mai 2010 #1 Skrevet 30. mai 2010 Kjøpte Hensvik sprinkelseng og medfølgende madrass til vår første i 2005. Har selvfølgelig spart på sengen for å bruke til nummer 2 som kommer nå om et par uker. Men selvfølgelig skulle vi ha ny madrass, den som vi hadde ble ikke oppbevart på en forsvarlig måte, så vi kastet den og kjøpte en ny madrass på IKEA for et par uker siden. Igår bestemte vi oss for å sette opp senga og begynne å gjør ting klare. MEN selvfølgelig har IKEA byttet om målene til sengene/madrassene sine - og den som vi har er fullstendig verdiløs. Madrassen er altfor stor til sengen, får den ikke ned i en gang. Ble så fortvilet. Betyr nå at vi må kjøpe ny seng og det har vi egentlig ikke råd til. Litt dumt å måtte bruke masse penger på en ny seng når vi har en fin en som bare sitter her. Har sett etter madrasser i den størrelsen vi trenger, men de fleste koster enda mer enn en brukt sprinkelseng ville ha gjort. IKEA vil i tillegg ikke ta tilbake madrassen siden den har blitt åpnet og trekket vasket.
mamma til lillingen Skrevet 30. mai 2010 #2 Skrevet 30. mai 2010 Det er helt normalt for møbelbutikker å ikke ta tilbake varer som f.eks madrasser hvor forpakningen er åpen, for man får ikke solgt de da. Det er ikke lov å selge varene videre, hvertfall ikke i den butikken jeg jobber i. Hensvik senga er 120 x 60, som er helt standard mål på babyseng. Du kan finne madrasser helt ned til 150,- f.eks på jysk vet jeg de har. Kid har også, samme på princess, til en veldig billig penge. Skal det være skikkelig kvalitet, så må man opp i en 500,- kan jeg tenke meg.
(Muskat) Skrevet 30. mai 2010 #3 Skrevet 30. mai 2010 Hva slags type madrass er det? Kan den kuttes i, ville jeg bare gjort det. Rart egentlig, trodde Hensvik alltid hadde vært 60x120, jeg.
Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 30. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 30. mai 2010 Den Hensvik som vi har har mål 115x55. Det er en fjær madrass vi kjøpte, så kan ikke kuttes eller kappes ned. Vet at vi burde kanskje vært mer oppmerksom, men trodde siden sengen het fortsatt Hensvik, regnet vi ikke med at den skulle være så veldig annerledes. Jeg forventer selvfølgelig ikke at de skal ta tilbake madrassen når vi har både åpnet og vasket den, men synes de kunne ha gjort det tydeligere at de hadde byttet mål på sengen. Nå at vi er sittendes fast med denne madrassen, er det faktisk billigere å kjøpe en ny seng enn å kjøpe en madrass til. Brukte 795,- på madrassen. Vil da helst ikke ha en IKEA senga til siden jeg føler meg "lurt" på en måte, driver å se på finn om noen brukte senger til salgs, men mange er ganske dyre der også. Har litt over 5 uker igjen til termin, og gikk over tiden forrige gang, men bare føler at jeg må forte meg til å få ting på plass, har bare en følelse at det ikke er så veldig lang tid igjen. Jeg er også veldig overdramatiske og hormonell, så denne senga krise tar nesten liv av meg!!!
Gjest poäng Skrevet 30. mai 2010 #5 Skrevet 30. mai 2010 Oi, det er samme seng som jeg har, kjøpt i nettopp 2005. Jeg skal kjøpe ny madrass neste uke... eller ny seng...?
Turid Laila Skrevet 30. mai 2010 #6 Skrevet 30. mai 2010 På Baby Shop har de fibermadrasser som man enkelt kan kutte til riktig str. selv. IKEA har byttet om til standard str. (120x60) på sengene sine, slik at det passer med sengetøy osv. Vi sjekket dette da vi kjøpte seng i 2007, så mulig de nettopp hadde endret det da. Vi kjøpte fibermadrass på Baby Shop til både IKEA senga og vuggen. Til senga passet madrassen, men til vuggen skjærte vil til riktig str. selv. Tror vi betalte 400 for den. Fant link http://www.babyshop.no/wsp/babyshop/frontend.cgi?func=frontend.show&func_id=11549&template=product_info&open=15 nå koster den 299
Makko med to små gutter Skrevet 30. mai 2010 #7 Skrevet 30. mai 2010 Jeg har samme mål på vår sprinkel seng og fikk ny madrass på reflex :-)
Gjest Skrevet 3. juni 2010 #8 Skrevet 3. juni 2010 Fra mandag koster en ny hensvik seng 295 kr, så da er det kanskje like greit å kjøpe nye seng som å kjøpe ny madrass?
Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #9 Skrevet 3. juni 2010 Gikk på finn og endte opp med å kjøpe en nydelig engelsk sprinkelseng pent brukt for 650 kroner. Er noe av det fineste jeg har sett. Ble helt forelsket i denne sengen! Det som var litt tragisk - jeg måtte kjøpe ny seng fordi madrassen var for stor for den sengen jeg hadde - men den nye sprinkelsengen var for stor for den madrassen jeg hadde kjøpt hahah. Holdt på å le meg ihjel. Men letter denne måten - skal bare kjøpe noe skumgummi eller et eller annet for å stoppe inn på sidene for å få madrassen til å passe. Er kjempe fornøyd
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 3. juni 2010 #11 Skrevet 3. juni 2010 jeg trenger en seng som er litt mindre enn de vanlige, hvor får man evt kjøpt det?
Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #12 Skrevet 4. juni 2010 Som sagt, de gamle Hensvik Ikea senger var ganske små. Tar opp veldig lite plass ihvertfall. Fortsatt ligger noen til salgs på finn innimellom. Hvis mann har plass mangel, så er den veldig grei. Vet ikke om noen andre steder med små senger, men finnes sikkert rundt omkring.
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 4. juni 2010 #13 Skrevet 4. juni 2010 Vet du hva?!! Akkurat det samme skjedde oss også! Ble så irritert! men vi hadde kjøpt en av de madrassene uten fjærer så vi kuttet den til på lengden og bredden. Så nå passer den perfekt i sengen. MEN utrolig irriterende at Ikea bare endrer på størrelsen sånn. Tror jeg ville tatt turen dit og forklart dem at dette finner dere dere ikke i, og at dere må få byttet madrassen i en av de som kan skjæres til. Håper det ordner seg for dere.
Har 2 jenter Skrevet 4. juni 2010 #14 Skrevet 4. juni 2010 De byttet mål på sengen i mai 2007. Husker så godt at jeg måtte vente til de nye sengene med standard mål kom inn rett før jeg ventet jenta mi. Da sto det plakater overalt om at de skiftet mål på sengene sine.
mamma.for.2♡ Skrevet 6. juni 2010 #15 Skrevet 6. juni 2010 Jeg var ikke gravid på den tiden en gang, men husker disse plakatene jeg også... Man kan jo ikke helt forvente at de skal ha plakater hengende rundt omkring i flere år heller... Før de endret målene på sengen, så tipper jeg at det var veldig mange som klaget over at de madrassene de hadde kjøpt andre steder ikke passet på de sprinkelsengene... Det er alltid noe... Ikke noe vinn vinn situasjon for IKEA uansett hva de gjør...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå