Anonym bruker Skrevet 30. mai 2010 #1 Skrevet 30. mai 2010 er d mye jobb? må man bytte ofte på buret? kan de være ute? blir d lukt hvis de står inne? håper noen kan svare
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2010 #2 Skrevet 30. mai 2010 Det er litt jobb ja. Kaniner gjør fra seg veldig mye og du må belage deg på en del renhold. Kaniner trives best ute. Helst i en stor innhenging. Kaniner i små bur har det helt forferdelig. De har behov for å løpe, hoppe og grave. Du bør heller ikke holde kun en kanin. Du bør ha to kaniner. Kaniner (med lange ører) kan være ute hele året, men må ha et godt å isolert hus å varme seg i om vinteren. Ja, det blir lukt om de står inne. Men om sommeren han du ha kaninen inne eller ute som du vil. Men som sagt, de trives best ute... Men om vinteren må du kun ha dem ute hele tiden. Om du tar dem inn fra sprengkulda til varme kan blodårene dems bli så store at de sprekker! Men som sagt et godt isolert hus å varme seg inni og stor boltreplass. Man skal ikke ha kaniner i mindre bur enn hva man hadde satt katten sin inn i. Det sier jo litt om hvor feilinformert folk er når det gjelder kaniner. Du bør ha to kaniner av hvert kjønn sammen.. ( de må være sterilisert og kastrert ) De passer altså best sammen. Kaniner skal heller ikke ha det typiske blandingsforet du får tak i i dyrebutikker. De er gir veldig lite næring til kaniner. Kaniner skal egentlig kun ha pellets. Men man kan godt blande pellets med mat fra dyrebutikken. Lykke til ! Legger ved en link til et bilde som viser fint kaninhold:) http://www.berguvenbygg.se/IMG_0665.JPG-for-web-normal.jpg Her har di plass å boltre seg på pluss et hus å varme seg inn/ sove i.. (kompostvegger som er brukt på bildet får du kjøpt på div. butikker. (jula fks) mvh. vetrinær.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2010 #3 Skrevet 30. mai 2010 http://www.google.no/imgres?imgurl=http://kanin.org/drubilder/luftegard.jpg&imgrefurl=http://kanin.org/smartkompost&usg=__bcycnSVZkifDvJ-FarGaBP5pFr4=&h=210&w=280&sz=57&hl=no&start=13&um=1&itbs=1&tbnid=QbJ78LsHS1vLHM:&tbnh=86&tbnw=114&prev=/images%3Fq%3Dkompostvegger%26um%3D1%26hl%3Dno%26tbs%3Disch:1 )
Gjest Persille☠Kadalma Skrevet 30. mai 2010 #4 Skrevet 30. mai 2010 Du glemte høy, høy er viktig. Jeg hadde en nydelig kanin, som ble nesten 12 år! Vi hadde henne inne, men hun gikk løs hele dagen. Slapp henne ut i hagen og hun kom og skrapte på døren når hun ville inn. Spesiell kanin altså. Savner henne litt;)
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2010 #5 Skrevet 30. mai 2010 Høy er helt klart viktig..Kaniners hovedfor skal bestå av pellets og høy! Også kommer det jo masse godsaker man helst gir på siden da:) Gulerøtter ( ikke så veldig mye av det. Inneholder mye sukker) blomkål, litt eple, urteplanter, forskjellige kvister.. Står masse info på nettet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå