Gå til innhold

Økologisk mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordeler ulemper? Vurderer det men er det virkelig noe å hente?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de to største ulempene er vel pris og holbarhet..

Skrevet

Kun fordeler mener jeg:) Her er en linkhttp://www.alternativmat.no/?CatId=1449

Skrevet

Takk for linken, skal kikke litt på den :). Jo det er greit det er dyrt, men vil tro den helsemessige effekten er verd det

Skrevet

Det smaker mye bedre.

Skrevet

Jeg prøvde å gjøre en innsats ved å kjøpe økologiske gulrøtter en gang. De var ikke vasket i det hele tatt, og når jeg åpna posen så stinka det kudritt av dem. De gikk rett i søpla, og jeg kommer aldri mer til å kjøpe mat med tilhørende e-coli kilder

Skrevet

Hadde du tatt deg bryet med å skrelle de hadde du fått smake de beste gulerøttene.

Tror du all mat er ren når den kommer opp av jorda?

Skrevet

Nei, det har jeg ikke sagt, men jeg forventer at det ikke stinker kudritt av maten jeg får i butikken. Bæsj har ingenting i min vask å gjøre

Skrevet

He he, det er ikke bare økologiske gårder som bruker kudritt til gjødsling, det kan jeg love deg.

Fordelene med økologisk er at det sparer miljøet for kjemikalier og deg for avfallstoffer (særlig hvis du spiser økologiske kjøtt- og melkeprodukter). Ulempene er pris, at det er energi- og ressurskrevende og holdbarheten er noe dårligere.

• 4 uker senere...
Skrevet

I Trondheim åpner det en etisk dagligvarehandel som har som mål å gjøre økologisk mat både rimeligere og lettere tilgjengelig. Den heter Etikken og skal ligge i Kjøpmannsgata 51. Åpningen er planlagt til 17. juli.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...