mammaJW Skrevet 30. mai 2010 #1 Skrevet 30. mai 2010 Hei Jeg har en gutt på 3 år som har gått med obstipasjonsplager nå siden i august 2009 og går fortsatt. Han har gått på parafin siden okt-09 og det fortsetter med samme problemer etter en litn stund .. Han går nå på en dose som er høyere enn til et voksnt menneske 30 ml. å det kommer lite . Vi kommer liksom ingen vei med lege heller .. di mener det er normalt at barn over en periode kann bli obstipert .. ja greit men denne perioden er nå på snart et år .. å jeg mener det ikke er normalt at barn må stå på stooore mengder avføringsmiddel for å få til å drite .. eller ?? er det flere her inne som har barn med dette problemet .. hvordan går det med dere `?? å hvordan takler dere dette ?? å hva sier deres lege ?? hilsen en ganske så fortvilet mamma
alvamamma Skrevet 30. mai 2010 #2 Skrevet 30. mai 2010 Går dere bare til fastlegen eller har dere vært henvist til sykehus? Vår 3 åring har vært veldig plaget. Kuttet ut melk og får store doser Lactulose, men ble ikke helt bra. Vi ble henvist til sentralsykehuset. Fikk klyster der 2 ganger for å tømmes helt og har vært en del bedre etter at vi var der.
Terningkast6-7 times lucky??? Skrevet 30. mai 2010 #3 Skrevet 30. mai 2010 Jeg lurer og på om dere er til behandling på sykehus? Min ene sønn hadde dette problemet fra han var halvannet til han var nærmere 6 år.. Han ble feil-diagnostisert og feilbehandlet av leger i flere år pga legene mente "de viste best" før vi fikk plass hos en lege som sporendreks forsto problemet og alvoligheten i at ungen fikk hjelp. Om du ikke kommer noen vei med den legen dere har i dag, bytt lege! Gutten min er i da tenåring og har fremdeles plager og ettervirkninger pga han ikke fikk den hjelpen han trengte når han trengte det.
mammaJW Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 2. juni 2010 Beklager at jeg er treig å svare men har vært så mye å holde fingra i . Vi går til behandling på sykehuset eller hos barnelegen som kommer hit på lokalsykehuset fra et litt større sykehus. Men i all fall legen da til meg at om vi lurte på noe ang den høye dosen han går på nå og om det ikke kom noe eller lite skulle jeg ta kontakt .. joda jeg ringer på tirsdag for å høre å da sier hu kontor dama at han er ikke der før neste tirsdag alså 8 juni... hvordan mente da legen at jeg skulle fått fatt på han om han ikke er der .. fortvila nå :S !!!!!!!! men hu kontordama sa om jeg ble bekymret eller syns det kom lite måtte jeg kontakte fastlegen å han måtte da fixe en akutt henvisning for å få han akutt innlagt å bla bla bla ... å dettte kunne ta et par dager .. javell.. hva er vitsn da med å si at man skal ringe om det er noe . kommer ikke no lengre av den grunn . Kjenner til det at legene mener di vet best å jada .. vi har prøvd å hørt om å få sjekket ang en tarmsykdom som pappan har men neiiida er ikke mulig ..å har sett på en annen sykdom som også kan komme av det pappan har men rammer flest barn og kan innebære myyyye forstoppelse men ble blankt avist da jeg snakket om den ... Blir vell å bytte sykehus .. er bare så dumt at man må begynne helt på nytt å forklare et helt år liksom :S SLITEN NÅ
Mandalas Skrevet 2. juni 2010 #5 Skrevet 2. juni 2010 Har legen bedt dere prøve å uteslutte noen matprodukter? Huff, hadde fått helt vondt av barnet mitt om det fikk så høye doser og fortsatt forstoppelse. Min sønn var veldig plaget med dette over flere år. Under et år kuttet vi helt ut alle melkeprodukter og i fire mnd var vi uten glutenprodukter i tillegg, noe som hjalp utrolig mye. Etter den tiden begynte vi med begge deler igjen og det har gått kjempebra. Nå har han faktisk aldri forstoppelse mer!! Helt utrolig.
Tvilling-77 med gullguttene Skrevet 2. juni 2010 #6 Skrevet 2. juni 2010 Hei Vår sønn nærmer seg 2 år, og har gått på Movicol fast i omtrent ett år nå. Han hadde hatt hard avføring lenge, men det kom jo ut litt hver dag, så vi skjønte ikke at han kunne være forstoppet. Jeg måtte krangle meg til en henvisning til sykehus for undersøkelser, fordi han sov så dårlig, skrek mye og vi mente noe måtte være galt. De skjekket han for masse forskjellig, bl.a tok de røntgen av magen, og det viste seg at tarmene var stappfulle av hard avføring. Han fikk store doser Movicol, og annet flytende som jeg ikke husker hva heter. Men problemene gav seg ikke så fort tross høye doser medisiner. Han ble innlagt på sykehus, uten at han fikk noe annet, men de tok røntgen et par ganger til. Men vi har fått vite at noen ikke har tarmsystem som fungerer som det skal til å begynne med, så han kan måtte gå på disse medisinene i noen få år. Vi gikk etter en stund over til Movicol og Laxoberaldråper, og nå får han en halv pose annen hver dag og vi holder avføringen i sjakk. Men er han syk og spiser lite en periode, evnt spiser banan, får han mer medisiner enn vanlig for å kompensere. Søvnproblemene ble noe bedre etter at Movicol gav effekt, men langt i fra nok. Så jeg insisterte på at han ble utredet mer. Viser seg at han har både astma og en unormalt stor falsk mandel som må fjernes når han har fylt 2 år. Men det er skremmende at vi har måtte kjempet så lenge for å finne ut hva han feiler. Det er ikke vi som er leger, og altfor ofte har jeg måtte krangle meg til videre undersøkelser samt finne ut ting selv når barna er syke. Så man må virkelig stå på for sine barn. Lykke til, håper han får hjelpen han trenger : )
mammaJW Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 8. juni 2010 Vi har gått på parafin nå i 14 dager med ganske høy doise .. er kommet liiite .. da mener jeg han har besjet 4 små siden vi begynte .. Å nå nekter han å ta parafin lengre :S må sloss for å få det i han han brekker seg å vil ikke .. å jegh tvinger han ikke mer heller da. Men nå er vi gått over på movicol.. men det tar han heller ikke .. så er snakk om innleggelse nå om vi ikke får det til å gå av seg selv. Jo har kuttet ut mlk men hjelper ikke .. kuttet ut gluten å hjelper ikke ... men ser nok ut så det blir innleggelse kanskje di da får til nope .. hvem vet .. jeg er sliten å lei nå. tvilling:77 med gulguttene: Min gutt har hatt astma siden han var 8 mnd (er nå 3) og han fjerna falsk mandel da han var 2 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå