Kokkeli nyter våren:) Skrevet 30. mai 2010 #1 Skrevet 30. mai 2010 men truser, det hiver jeg i søppelet etterhvert som de blir for små eller utslitt.. Hadde vel strengt tatt ikke gjort noe og arvet trusene heller, arver jo badetøy, men grensa går liksom der syntes jeg.. Enig??
Lene~mor til tre Skrevet 30. mai 2010 #2 Skrevet 30. mai 2010 hehe ja, blir liksom litt ekkelt å ta på seg brukte truser. Eneste trusene vi har brukt som vi har arvet er babytruser, de store trusene som passer utapå bleiene når ungene var små.
blond Skrevet 30. mai 2010 #3 Skrevet 30. mai 2010 Jeg var mer nøye på det før, men tenker mer med fornuften nå: Vaskes trusene på 90 kan de likegjerne arves som andre ting. Truser som har vært bæsjet i blir kastet.
moota m storebror&lillebror Skrevet 30. mai 2010 #4 Skrevet 30. mai 2010 Jeg kaster trusene til barna når de er utslitt. Alt annet prøver jeg å gi vekk. Har ei venninne som får klærne etter lillebrorg, men ingen som kan arve klærne etter storesøster. Så det er nå en svær haug og jeg lurer på om jeg bare må gi det til fretex.
blond Skrevet 30. mai 2010 #5 Skrevet 30. mai 2010 Forslag: Gi det til noen som skal arrangere loppemarked, da støtter du samtidig en god sak!
Verbena Skrevet 31. mai 2010 #7 Skrevet 31. mai 2010 Her kastes trusene, men det er mest fordi at de er blitt utslitte da. Har trossalt jo gutter som brukes samme størrelse der og da slites det litt. Alt annet prøver jeg å få gitt bort. Hadde ei alenemor fra ghana med en liten gutt som nabo for et år siden å når jeg rydda opp før flytting så fikk hun ALT som lå etter mine to. Gjett om hun var glad. Traff henne nå for et par uker siden å da sa hun at klærne etter gutta mine hadde redda økonomien hennes i det året som er gått, for det var jo bare små ting hun hadde vært nødt til å kjøpe!
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 31. mai 2010 #8 Skrevet 31. mai 2010 Ser ikke noe problem med å arve truser til ungene. Eldste har arvet masse klær og også truser etter mine brødre. Lillemor har arvet et par truser som søstra har brukt når hun har vært hos oss. Om trusene blir slitt skal jeg nok kaste de. Vi blir nok å gi videre trusene når de blir for småe til ungene også. Tror faktisk ikke eldste har hatt noen truser som har blitt gitt videre, han er så tynn, og bruker ennå enkelte truser i str 4 år.(han er snart 10) De som har blitt for små har vært helt utslitt, og derfor blitt kastet.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 1. juni 2010 Forfatter #9 Skrevet 1. juni 2010 Ja jeg koker alltid truser på 90 grader, men har likevel aldri gitt noen vekk til arv, har aldri villet arve noen selv heller.. Men trusene her til barna mine brukes jo da også som regel så lenge siden de er så tynne at det ikke er mye igjen å arve på for den saks skyld heller..
TinaP Skrevet 1. juni 2010 #10 Skrevet 1. juni 2010 Det er vel ingenting i veien med å arve truser. De som bruker tøybleier regner jeg med bruker det til alle barne. De kaster dem ikke for så å kjøpe nye til neste mann.
Gjest datatyven Skrevet 3. juni 2010 #11 Skrevet 3. juni 2010 Ser ikke noe problemer med det. Jeg har en gutt og en jente som bruker samme størrelse i truser, og de bruker omhverandre, blått og rosa. Har vi venner eller slekt på besøk som har uhell, eller uhell hos andre så får låner en jo fint ut en undik :-) Men hadde nok ikke pakket de bort på loftet for at neste barn skulle bruke de mange år frem i tid. Men nå skal ikke vi ha flere så det spiller ikke noe rolle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå