Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 30. mai 2010 #1 Skrevet 30. mai 2010 Jeg har ei jente på nesten 20 mnd, og vi har nettopp fått oss en til pusekatt. Småen har alltid vært snill med katten vi har fra før. Men nå som kattungen har kommet i hus så har hun begynte å bli mer hardhent med de stakkars dyrene. Det er kattungen som gjennomgår det meste. Hun løfter katten opp også kaster hun han ned på bakken igjen. Jeg har prøvd å si NEI, og ta henne vekk fra situasjonen. Men det skjer bare igjen og igjen. Blir det dumt å prøve time-out for henne hver gang hun kaster katten i bakken? Hun forstår ganske mye av det vi sier, men hun har ganske selektiv hørsel og forståelse....
Gjest Skrevet 30. mai 2010 #2 Skrevet 30. mai 2010 Time-out er anbefalt brukt til barn over tre år om en skal bruke det. Så datteren din er nok litt for ung vil jeg tro. Har ei tøtte på samme alder, her brukes "nei" og ta bort fra situasjonen. Man må bare smøre seg med tolmodighet... :-/
Gjest Skrevet 30. mai 2010 #3 Skrevet 30. mai 2010 Vi brukte en slags time out for guttungen. (Hsker ikke helt når vi begynte, tror det var på den alderen...) Da tok vi han på fanget, holdt han der til han var rolig, og snakket rolig med han. Sånn type sette i trappa time out funker nok ikke så bra når hu er så lita!
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 30. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 30. mai 2010 Tålmodighet har jeg nok av.. Er verre med stakkars pusen. Huff, får håpe det gir seg etterhvert da.
Ksenia & Anjem Skrevet 30. mai 2010 #5 Skrevet 30. mai 2010 Har en på 2 og bruker ikke timeout selv. Sier bare nei og det hører han på. Tviler på at han hadde skjønt timeout
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 30. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 30. mai 2010 Nei, tenkte mer på å sette henne på en stol i ca 30-60 sek og snakke rolig med henne og forklare hvorfor hun sitter der og hvordan hun skal behandle pusen. Selvfølgeli veldig enkelt forklart, sånn at en på 1,5 år forstår det.
Gjest Skrevet 30. mai 2010 #7 Skrevet 30. mai 2010 Høres jo fornuftig ut i mine ører =) Er jo det de fleste gjør her inne. Om hu sitter på en stol eller fanget er jo ikke så nøye! Da tar du ungen bort fra situasjonen, sier bestemt nei, for så å foklare "pus får vondt" "Ikke lov" osv.. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå