Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 29. mai 2010 #1 Skrevet 29. mai 2010 Og startet mine resterende 40 dager med oppkast. Nå er jeg skikkelig drittlei av denne oppkastgreia altså! MEN det positive er at det IKKE er så utrolig lenge igjen til termin nå da. Får bare håpe at det ikke tar seg opp på slutten, men at jeg skal klare å nyte disse siste dagene!
minimimmi Skrevet 30. mai 2010 #2 Skrevet 30. mai 2010 Gratulerer til deg og gratulerer til meg selv!!! :-D Er også høgravid idag!! :-D Håper du får bedre dager :-) Men nå er det heldigvis ikke lenge igjen! :-D Har du barn fra før? Førstegangs her :-)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 30. mai 2010 #3 Skrevet 30. mai 2010 Gratulerer til deg også! Hvor er det du skal føde da? Selv skal jeg på Ullevål. Dette blir nr 2. Har ei jente som ble 2 år nå i mai. Slet mye med oppkast på slutten med henne også, men hun ble tatt med keisersnitt når jeg var 35+1 så "slapp" liksom den siste mnd Skulle gjerne vært foruten keisersittet altså og håper ikke det blir det igjen!
tromsøjenta Skrevet 30. mai 2010 #4 Skrevet 30. mai 2010 Gratulerer som høygravid, Bjørnen Collargol! Ikke lenge igjen til vi får møte vidundrene våre:-)
minimimmi Skrevet 30. mai 2010 #5 Skrevet 30. mai 2010 Føder forhåpentligvis i molde, om jeg ikke må reise til kristiansund pga ferieavvikling... Er bare en times kjøretur til kristiansund, men det blir et ork siden det kunne vært 5 minutter. Vi blir nok desverre ikke å møtes på skehuset da.... hehe :-) Håper du slipper keisersnitt, håper det samme for meg selv, likevel jeg er veldig spent! :-) Men prøver å ha en naiv holdning til hele greia, gjør meg dum bare for å slippe å bli redd ;-P Vet ikke om taktikken hjelper, men blir spennende å se;-) Forbereder deg kanskje litt annerledes du også? SIden du helst vil føde normalt? Virker for meg som at det er litt vanskeligere å forberede seg når man tok keisersnitt med førstemann, men det er bare en teori som jeg har basert på venninner av meg. Er du spent? Vi er heldige som får sommerbabyer da :-)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 30. mai 2010 #6 Skrevet 30. mai 2010 Jeg er kjempespent og gleder meg til å få føde vaginalt. Keisersnitt for meg var alt annet enn en god opplevelse, men hadde ikke noe valg den gangen. Nå har jeg foreløpig ikke fått de samme plagene som den gangen så da satser vi på at det går bra de siste ukene også! Jeg har tenkt en del på hva jeg evt ønsker i forhold til fødsel, men siden dette blir første gangen sånn sett for meg også har jeg egentlig kommet frem til at det blir som det blir. Er forberedt på at det gjør vondt og at ting kanskje ikke blir som man tenkter seg. Tror det er det beste å gå inn i dette med et åpent sinn og høre på fagpersonalet som er der for å hjelpe. Og dersom det blir jævlig vondt og slitsomt så er jeg åpen for smertelindring selv om jeg håper å slippe det. Uansett hva som skjer å åssen han kommer ut er det jo uansett verdt det da ) Jeg er glad for sommerbaby jeg ja, men er veldig glad uansett forsåvidt. Begge våre barn har blitt til ved hjelp av prøverør så vi hadde liksom ingen garanti for å få oppleve det i det hele tatt. Føler oss veldig heldige som nå tross alt venter nr 2
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 30. mai 2010 #7 Skrevet 30. mai 2010 Ja tenkt det, har gått ganske fort egentlig Er jo ennå kortere til du får hilse på ditt vidunder Håper at vi kan få til et treff etter at alle våre små har kommet til verden og at du har mulighet til å komme nedover da tromsøjenta.
minimimmi Skrevet 31. mai 2010 #8 Skrevet 31. mai 2010 Ja, håper alt går bra :-) Jeg er også av de som ønsker å føde "vanlig". Synes det høres tryggere ut også. Er heldigvis ikke redd -enda :-) Har vanskelig for å forestille meg noe angående fødselen her også. Men trur at jeg takker ja til epiduralen, siden sykehuset ikke har lystgass heller så tror jeg at jeg vil ha godt av den. Redd for at psyken skal gjøre at det stopper opp for meg, og da må jeg vertfall være trygg på at jeg ikke kommer til å angre på at jeg ikke sa ja til smertelindring. Men selvfølgelig, vurderer det der og da. Gleder meg sånn til å se lille tulla! :-) Drømte navn til henne i natt, men kjæresten er selvfølgelig uenig----- Får se hva det blir, må jo se jenta først. Så bra at det finnes måter som kan hjelpe par å bli gravide:-) Glad på dine vegne! Kjenner noen som aldri lyktes, og kan jo prøve å sette meg inn i hvor vondt det må være. Prøverørsbarn er jo ekstra hardt jobba for:-) Masse lykke til videre! :-) Og sorry seint svar forresten...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå