Gå til innhold

Modningsakupunktur. hvor settes nålene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk dette på sjukehuset sist, og skal få på torsdag.. jeg fikk i leggen, rett under kneet og rett over ankelen.. foran på leggen liksom :)

husker at de ikke var så veldig effektiv, og var ganske umoden 8 dager over termin, ble satt igang da..

Mener å ha hørt folk får i magen og litt forskjellige steder, tenkte kanskje det finnes noen som er mer effektive :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk tre dager på rad. Første dag fikk jeg en i hver lilletå, rett ved neglen, var litt vondt!

Andre dagen fikk jeg samme plass, en i hver lilletå, i tillegg til på innsiden av leggen, ca midt på leggen, en i hodet og en på utsiden av hver akilles som hun rørte litt på før hun tok de ut.

Tredje dagen fikk jeg kun i korsryggen, tror hun satte seks nåler til sammen i ryggen.

Begynte behandlingen på termindatoen, men jeg var visst veldig umoden, for har ikke kjent antydning til murring eller noe..

Skrevet

Har fått modningsakupunktur på sykehuset to ganger de siste ukene og har fått nåler følgende steder.

I hver hånd i hudfolden mellom tommel og pekefinger

På oversiden av hver underarm noen cm ovenfor håndleddet

På innsiden av hver legg noen cm ovenfor ankelen

På oversiden av foten like ovenfor stortåen, disse skal virke rett på livmoren og ble visst ofte satt under fødsel hvis man ønsket det.

og en på langs nedover like nedenfor navelen, den skal virke direkte på miodning og at det skulle "åpne" seg nedover.

Husker ikke eksakt hva de andre skulle virke på, men ble fortalt at det er en kombinasjon av smertelindring, avslapping og styrking fram mot fødsel.

1. gang jeg var der var jeg noe moden, 1 cm cervix og 1 cm åpning.

2. gang en uke senere hadde jeg 3 cm (tøyelig til 5 cm), mykt, nesten avflatet og begynnende sentrering. Så på meg har det ihvertfall hatt virkning, uten at jeg har merket stort til det den siste uka! Jeg velger ihvertfall å tro det...

Skrevet

Jeg fikk første gang i muskelen mellom tommel og pekefinger, dette for avslapning. På innsiden av foten/ankelen, for forsiktig modning. På innsiden av leggene, ca.midt på, modning. De settes, og vi venter en stund, før hun stimulerer ved å rotere på nålene.

Disse fikk jeg to ganger.

Så fikk jeg midt oppe på hodet, som de visstnok kaller Valium-nål, avslapping =)

På innsiden av håndleddene, også for avslapping.

Innsiden av leggene igjen, for modning.

Og lilletærne, rett på yttersiden av neglen, som er litt vonde ja, og som skal stimulere sterkere til modning. Disse har jeg til nå fått to ganger, og jeg har også sterk tro på at det hjelper! Er godt moden nå, og fortsetter så lenge jeg kan/behøver :) Jordmor har de siste gangene sjekket meg i mellom behandlingene, og det går framover, hurra :)

Hun har og fortalt om noen laange nåler som kan settes ved termin, ikke før, og egentlig helst på fødeavdelingen, da disse kan være rieframkallende rett og slett. De settes bak i korsryggen, og skal treffe i hullene vi har på hver side av ryggraden.. :-0

Skrevet

Jeg har fått to ganger til nå, er i uke 37 og foreløpig er det bare forsiktig modningsnåler som har blitt satt på meg. Skal intensiveres neste uke.

Jeg har fått i hver hånd i hudfolden mellom tommel og pekefinger, på oversiden av ene underarm noen cm ovenfor håndleddet, på innsiden av hver legg noen cm ovenfor ankelen.

På oversiden av foten like ovenfor stortåen på begge føttene, disse skal virke rett på livmoren, og en på langs nedover like nedenfor navelen. Når jeg nærmer meg "fullmoden", kunne hun sette reistimulerende nåler i ryggen som etter all sannsynlighet får gang på riene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...