Gå til innhold

Hjelp en søvnløs mor og barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har holdt på slik i flere uker. Hun sovner, men våkner igjen etter ca en halvtime, sovner igjen, våkner osv. slik holder hun på helt til morgenen. Jeg blir mildt sagt GAL.

Noen råd? (hun er 5mnd)

Har prøvd minifon (dråper mot luft i magen)

kokt vann

tannkjøtt oppløsning

trilling i vogn

gråtemetoden (anbefalt av helsesøster)

grøt på kvelden for at hun ikke skal være sulten

vi vært på ekstrakontroll hos helsesøster, alt er normalt, vekt, lengde, motorikk, øvrig utvikling.

nå kommer jeg ikke noe mer å prøve.

Taknemlig for hjelp. Jeg blir helt tynnslitt i nervene av så lite og usammenhengende søvn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja glemte å skrive d, kokt vann med sukker i. Har prøvd, ingen forandring

HI

Skrevet

Ta henne med til legen... Han kan ta flere prøver enn helsesøstra kan. Om ikke bare en CRP for å påvise om hun har noen infeksjon i kroppen ett sted. Det kan være alt fra ørebetennelse, urinveisinfeksjon, allergi, epilepsi osv. Vi har hatt samme helvete i 1,5 år! Helsesøstre greier ikke å utrede for evt. sykdommer eller andre plager.

Skrevet

Hun gulper/kaster opp hvis hun får varm mme, må sette den i kjøleskap en liten stund før hun får den. Har vært slik lenge nå. Ellers legger hun på seg fint. Har aldri hatt feber.

Har vært hos legesjekk ingen ting galt å finne da, men vi får ta turen igjen over helga.

Takk for svar.

Skrevet

Smokk? Noen barn trenger rett og slett smokk selv om de fleste foreldre ikke vil at barn skal bruke smokk... Men noen ganger må man...

Skrevet

Vi holder på enda med det du beskriver, bare gang det med 5.

Har du sjekket barnet ditt for kiss? Mitt hadde det og oppførte seg som ditt, bare enda verre. Kunne bare sove 20 min sammenhengende dag og natt i 1 år.

Jeg var veldig nære ved å legge meg inn på psykiatrisk avdeling etter det året. Det gikk litt bedre når barnet ble 16 mnd. Men det er uutholdelig for foreldre. Jeg var attpåtil alene uten avlastning, har ikke hatt det enda. Søk hjelp! Få henvisning til barnelege.. Gå til manuell terapeut og sjekk nakken, det er gratis..

Lykke til!

Skrevet

Kjør på! Jeg som har hatt ett helvete i 1,5 år lenger oppe her. Når ungen plutselig endrer adferd skal du ikke gi deg. Erfaringen min er at du som mor alltid får rett til slutt :) Legen har sikkert bare tatt en generell helsetest som kan utvides hvis du kommer tilbake og sier han fortsatt ikke har blitt noe bedre. Du vil få større gjennomslagskraft hos legen hvis du tar kontakt med Karin N@phaug først og gjør som hun sier en stund. Når du da går til legen etterpå å sier at du har fulgt hennes råd og de ikke virker, så tar de deg mer på alvor. Hehe... Kjenner alle triksa. Lillingen min var på eeg ved 11 mnd. alder for å utelukke epilepsi. Det er ett vanlig symptom på epilepsi å våkne slik jevnt natta gjennom. Men lilleingen din er jo fortsatt veldig liten. Det kan jo være bare en periode? VI fikk beskjed fra Karin N@phaug å legge lilligen kl. 18.50 AKKURAT! Vi la ham for sent når han ble lagt kl. 19.00 Hehe. Kan jo hende hun kan hjelpe dere.

Skrevet

Refluks/ dårlig utviklet lukkemuskel kanskje? Da vil jo grøt like før leggetid kanskje kunne forverre det ved at magesyre kommer opp..

Eller som min, problemer med mme basert på kumelk. Han hadde vondt og sov dårlig. Gråt masse. Kjøpte nutramigen på apoteket, og etter 2 døgn hadde jeg nytt barn som sov hele natta.

Skrevet

Hvis du står på krava kan en lege enkelt finne ut som barnet har både reflux og/ eller melkeallergi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...