Glad tobarnsmamma Skrevet 29. mai 2010 #1 Skrevet 29. mai 2010 Hei Navlen til min 8 dager gamle gutt begynte å lukte skikkelig ille i går...den blødde litt i løpet av natten, og i dag har den luktet VIRKELIG ille. Råttent. Den falt av i kveld, uten at det ser "ferdig" ut under. navlen er rød, litt fuktig inni, og ser litt betent ut. Den stikker også veldig ut. Noen tips eller erfaringer med hvordan jeg bør behandle den? Kan det være noe farlig? Har vasket med klorhexidin (eller hva det nå heter) siden den begynte å lukte,og tar på bacimisin salve, men føler den blir gnidd av i bodyen eller bleia med en gang....
Gjest eelis+kian Skrevet 29. mai 2010 #2 Skrevet 29. mai 2010 La navlen være mest mulig i fred! Hvis den væsker litt, kan du vaske med rent vann eller klorhexidin, men unngå for mye pirking inni navlen. Det er nok å vaske morgen og kveld. Hvis det blir rødt rundt store deler av navlen, og/eller det kommer masse gul guffe ut, bør du kontakte lege, men det er normalt at den er litt rød og væsker litt. Litt lukt er også normalt. Jeg rørte ikke navlen i det hele tatt, jeg vasket bare bort størknet "gørr" ved behov. Brukte bare vann. Navlestumpen datt av etter 5 dager, men det blødde og væsket litt i en ukes tid etterpå, før den grodde helt. Den stakk litt ut her også, men det gikk seg til etter hvert :-)
alenemed1. ♥ Skrevet 29. mai 2010 #3 Skrevet 29. mai 2010 Du kan jo kanskje legge en kompress med salve over navelen, men viktig å bruke noe som ikke fester seg i selve stumpen da. etter vak sørg for å tørke skikkelig, jeg brukte føner på datteren min sin. hun hadde forøverig en polypp i navelen ( rod stump som stakk ut, kunne se litt ut som en tarmklump liksom ) som vi måtte til hs og få lapis på ett par ganger før den tørket helt inn. Ring legevakt eller sykehus om du er bekymret du
3smaa Skrevet 30. mai 2010 #4 Skrevet 30. mai 2010 Mini er 6 uker snart og navlen har forsatt ikke tørket. Den stikker også ut og væsker, fikk beskjed om å rense den (renser den ved behov). Da helsesøster så på den sa hun at vi måte vente til 6-ukerskontrollen for å se om den har blitt noe bedre, hvis ikke så må vi bruke noe som heter lapis. Har 6-ukerskontroll på tirsdag. Prøv å ikke rense for mye, rens ved behov, la den luft tørke litt hvergang du skifter bleie. Håper at den blir snart bedre både for deg og meg )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå