trheim1985 Skrevet 29. mai 2010 #1 Skrevet 29. mai 2010 Jeg har litt vondt i det ene brystet, bittelitt rødt men ikke hardt. Har har litt feber fra og til idag. Kan dette være brystbetennelse?? Noen tips?
Elfi regndråpe Skrevet 29. mai 2010 #2 Skrevet 29. mai 2010 Det kan absolutt høres ut som brystbetennelse og du burde komme deg til legen og få det sjekket. Du kan bli skikkelig dårlig hvis du ikke får behandlet det. Men frem til du kommer deg til lege så sørg for å tømme brystet ordentlig ved hver mating. Varm dusj kan hjelpe - la dusjstrålene massere brystet. Hold deg varm, bruk ullammeinnlegg hvis du har. God bedring!
Supermamm Skrevet 29. mai 2010 #3 Skrevet 29. mai 2010 Det høres absolutt ut som det kan være det. Viktig å få tømt brystet. Du kan også ta ibux, det er betennelses dempende. Noen ganger klarer man å ordne det selv, men personlig har jeg alltid måttet ha antibiotika for å bli kvitt det. God bedring:)
♡ A & E ♡ Skrevet 29. mai 2010 #4 Skrevet 29. mai 2010 Ja, det kan godt være brystbetennelse. Fins flere tips, du må nesten bare prøve deg frem, her er noen; massere brystet i dusjen og pumpe ut melk ammeinnlegg av ull koke opp 4-5 t-skåler i en gryte med vann,ta en og dekk den til og leggden i bhen. fortsett med neste tallerken når første begynner bli avkjølt. Få babyen til å tømme det vonde brystet (pumpe etter babyen har spist om det ikke spiser mye) Fortsetter feberen så ringe legevakt, mulig du må ha antibiotika for å få orden på det. Har hatt tilsammen ca 6 brystbetennelser med mine to barn men bare en trengte behansling Du kan jo også kontakte ammehjelpen, de kan dette Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå