Hvitkløver2020 Skrevet 29. mai 2010 #1 Skrevet 29. mai 2010 ..deres barn? Jeg har to gutter på 2 og 4 år. Har akkurat hvert på kontroller nå. Mange i familien vår kommenterer størrelsen på 4åringen vår og mener han er stor. Kommer med kommentarer som "er nok lurt å passe på maten med han der".. gutt-2år: 93,5cm--14,9kg gutt-4år: 115cm--26kg
Mille** Skrevet 29. mai 2010 #2 Skrevet 29. mai 2010 Jenta mi blir 5 år i sept., og har akkurat vært på 4 årskontroll. Hun var 115 cm lang og 22 kg tung.
Cecelia & jentene Skrevet 29. mai 2010 #3 Skrevet 29. mai 2010 han er jo ikke tung i forhold til lengde vel!?...hva sa de på kontrollen da? jeg var på kontroll med min 4åring i går...hun er 105,3cm og 15,5 kilo. så det er jo 10cm forskjell på lengde og omtrent 10kilo i forskjell..han er jo kanskje stor for å være 4år. Men ikke stor i vekt i forhold til lengde...om du forstår!?
Gjest datatyven Skrevet 29. mai 2010 #4 Skrevet 29. mai 2010 På helsestajonen så de vel på vekstkurve og høyde og vekt i forhold til hverandre? Du kan ikke bare sammenligne med andre barn, du må sammenligne han med seg selv. Om det er grunn til å passe på maten du gir han, fikk du sikkert beskjed om det på helsestasjonen. Om de sa at alt var greit så er det sikkert det. Vekt og størrelse på de små varierer så mye, og så mangt kan være helt normalt. Har barn med to års mellomrom selv, og yngste er tyngst. Begge er friske og fine, og helt normale. Følger kurvene sine og alt i orden.
mamma >to gull Skrevet 29. mai 2010 #5 Skrevet 29. mai 2010 Har en som akkurat har fylt 3 år og han er 100 cm og 15 kg. Han har faktisk ikke gått opp siden 2 års kontrollen, men har strukket seg en god del så det forklarer jo, samt at han ikke sitter i ro et sekund..I farta hele tiden:-)Da hadde jeg vært høy & slank og..hehe:))
Hvitkløver2020 Skrevet 29. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 29. mai 2010 Takk for svarene! Fikk beskjed på helsestasjonen at han følger vekst kurvene sine helt fint. Ved fødtsel var han 4100gram og 53cm:) Godt å høre noen som er positive og ikke tar helt på styr! takk:) Er så lei av det om dagen, svigermor og ste mor og tom noen venninder, men nå skal jeg ta igjen med dem neste gang dem åpner munn! hehe..nå ble jeg i godt humør!!! Takk jenter:) god helg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå