Anne-B. Skrevet 29. mai 2010 #1 Skrevet 29. mai 2010 Nå er jeg i gang med jordbærtønna mi! Var på Byggmix og kjøpte småmasket hønsenetting til drenering, hele 8 kr betalte jeg for herligheten! Har 20 små planter som skal plantes i små hull i sidene, og en blåbærbusk, som minner mer om et tre, som skal plantes i selve tønna. Nå venter jeg bare på at mannen skal våkne såpass til at han kan vise meg hvordan jeg borer hull med drillen. )
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 29. mai 2010 #2 Skrevet 29. mai 2010 Du har ikke et bilde? Det hørtes kult ut. Jeg har bare jordbær i ampler, men planlegger en butt med blomster hvor jeg skal ha eføy og lavendel. Og sikkert noe mer når jeg bare finner ut hva.
Anne-B. Skrevet 29. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2010 Jeg kan legge ut et bilde her når jeg har fått ordna det. Tror det blir stilig. Måtte ringe hjem og konsultere med pappa om hva slags type tønne det er. Antageligvis er det en "vakert" som har blitt brukt til å fløte garn med på havet. Da fikk jeg plutselig litt dårlig samvittighet for å borre i den, men faderen mente at jeg kunne ta vare på bitene og bare proppe igjen om den skal brukes til noe annet.
Gjest sug lut Skrevet 29. mai 2010 #4 Skrevet 29. mai 2010 Så ambisiøs og nevenyttig du er, jeg bøyer meg i støvet og gleder meg til å se resultatet! Sånn jorbær-gjennom-hullet-løsning har jeg bare sett i ferdigform, og de har alltid virka litt små, men om du skal ha tjue planter pluss et blåbærtre (Amerikansk blåbær? Det er i så fall kjempestilig og smaker godt, og så blir man ikke blå på tenna) så er det tydeligvis ei tønne av en viss høyde og diameter? Har du drilla ennå?
Anne-B. Skrevet 29. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 29. mai 2010 Tackar, jeg må ha noe å henge fingrene i. Heldigvis har jeg mannen som kan kjøre meg hit og dit for å få tak i det jeg trenger. Tror det er type amerikansk blåbær, for selve blomsten, eller kartet blir det vel kanskje, er hvit. Har ikkje fått skjært til hullene enda, mannen fikk nytt lydkort til den stasjonære macen i posten i dag, og siden han har venta så lenge på å få den i gang igjen, så fikk han prøve ut det i stedet. Må nok gå og mase litt nå snart. Lurer på hvor store slike jordbærplanter blir, det er av den sorten som koster 99 kr for 10 stk på Plantasjen.
Gjest sug lut Skrevet 29. mai 2010 #6 Skrevet 29. mai 2010 Jeg vet ikke str, har bare en jordbærplante og det er markjordbærtype, den blomstrer i dag forresten, men jeg tror det er sånn at de blir så store som de har hull til? Er det sånn hengetype eller bakkefaste?
Anne-B. Skrevet 29. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 29. mai 2010 Vil tro den er bakkefast, det har jeg faktisk ikke tenkt på. Får satse på at den tåler å vokse sidelengs da. Måtte bare avslutte prosjektet for i kveld, den borredingsen ble skeiv, og da ble skjæringa så stygg. Så vi prøver med stikksag i morra. Hmfr, liker ikke å bli forhindret av sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå