Gå til innhold

HJELP!!!!!!!_mye verk pga elendig blodsirkulasjon i armene......anyone????????


72mod

Anbefalte innlegg

prøver igjen,dette har jeg ikke opplevd før-er nå gravid med nr.4...høgrearmen dovner fullstendig bort kort tid etter jeg har tatt kvelden,og det verker/pumper intenst......prøver å gjøre øvelser i løpet av natten,trener styrke inninellom på dagtid,og prøvde å sove sittende sist natt....ingenting hjelper,nå går det ikke å kjøre bil på dagtid heller lenger-men søvnmangelen tærer mest på,skal lliksom samle energi til fødselen.........noen tips,eller andre med lignende problem??????

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har samme problemet.. Det er mitt andre svangerskap og jeg har det i armer og bein, holder seriøst på å bli gal av det.. Er konstant tappet av energi pga søvnmangel..

 

Jeg har spurt jordmor, men synes ikke hun tar det alvorlig, hun råder meg til å ha på våte, kalde handklær, men det hjelper ikke meg.. dessverre kan jeg ikke hjelpe, bare sympatisere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm,jeg er heller ikke blitt tatt særlig alvorlig,og det tar seg stadigt opp -nå "sover" hendene hele dagen,er ikke særlig kjørbar......og verker skikkeligt om nettene......var hos lege idag,for er litt bekymret om det kan bli skadet permanent innvendig....da fikk jeg beskjed om å kjøpe skinnestøtte-bandasje til håndleddet for å holde det stabilt for blodgjennomstrømming-det var visst cappiler tunell syndrom.men det var bare vondere,hjalp ikke helt på blodsirkulasjonen......men skal ta det på så løst som mulig og teste det ut i natt-kommer da med tilbakemld..(;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det samme problemet. har spurt både jordmor og lege og begge mente at det kom pga ødemer i armene. det vil gå over av seg selv etter fødselen når all væsken forsvinner ut av kroppen. jeg håper virkelig det for har ikke lyst til å operere.

ikke mange ukene vi har igjen nå, så vi får holde ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,det er carpal tunell syndrom,pga trang passage i håndleddet-men nå er det virkleig ille!! sover ingenting,og verker hele døgnet..../;

så fikk jeg tilsendt en link fra statene om nettop dette problemet,de selger plasterlignende ting som vistnok er helt revolusjonerende!!!-og de sa også at det jeg fikk anbefalt-nemlig bandasje med skinne for stabilisering-var bare tull,og gjorde vondt verre......og det stemmer,det var bare verre-så nå venter jeg i spenning på postmannen og krysser fingrene for at det virker(;-umuligt å gå slik mye lenger-trenger energi til fødselen.......skal gi tilbakemld.dersom det virker(;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter på oppdatering.. For her har det også blitt så ille nå.. Jeg har prøvd magnesium, men det fungerer ikke på meg.. Er oppe i ganske stor paracet dose for å få noen timer med søvn.. Er rett og slett helt ødelagt.. Snakket akkurat med lege nå og han ville gi meg Vival. Jeg takket nei da han sa at barnet tok opp 50% av det jeg fikk i meg, barnet ble sløvet og det kunne både bli vanedannende og der var en liten risiko for barnet.. Jeg vil ikke begynne å eksperimentere med slike ting så langt på vei.. Men vet seriøst ikke hvordan jeg skal holde ut de siste ukene uten noe søvn.. Jeg er så sliten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

samme problem her! jordmora bare rista på hode når jeg ba om tips for å bli kvitt eller minske problemet.. "det forsvinner rett etter fødsel"var kommentaren jeg fikk. for meg virker det litt dersom jeg rister hardt på armene og deretter ligger høyrere med overkroppen og armene rett ut... tar opp ganske stor plass i senga for å si det slik... men noe langvarig hjelp er det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet, men ikke like ille da. Jordmor ringte til ortopedisk klinikk på sykehuset med en gang slik at jeg dagen etter fikk komme dit for å få skinner. Det funker kjempe bra, bruker de bare om natten. Hendene er ikke bra, men heldig vis ikke forverret bare bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere prøvd Floradix Magnesium som dere får kjøpt på vanlig dagligvare? Utrulig nok har det hjelpt meg, og jeg hadde det ille, fikk ikke sove og alt det der.. Det verker fortsatt en del på dagtid, men det kan jeg leve med. Sliter mer når jeg ikke får sove. Tar derfor magnesium et par timer før jeg skal legge meg hver kveld sammen med et glas melk og det hjelper meg til å få sove mer sammenhengende. Det tok noen dager før jeg hadde effekt, da tok jeg magnesium og et par paracetter, etter 2 dager sluttet jeg med paracetten. Det kan være verdt å prøve. Magnesium tabletter fungerte IKKE på meg og legen sa at "magnesium var magnesium", men tydligvis ikke, for flytende fungerer på meg. Så der er forskjeller..

Lykke til alle sammen.. Håper det kan fungere på noen andre også, for jeg vet hvor fælt dere har det... Vi må lade opp til fødsel nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått mannen min til å masere meg på skuldrene for å få bedre blodsirkulasjon og det hjelper. nå er jeg bare doven i fingrene, men det verker ikke lenger i armene og jeg våkner ikke lenger av smerter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk,flytende magnesium altså,det skal jeg prøve-har brukt disse plasterene fra unaiten noen dager nå-for det tok visst tid før en merket noe....men.....det er mye det samme,må ligge på venstre siden med armen rett ut og lavere enn overkroppen-sitter så og si.....men nå klarer jeg knapt ligge på venstre side,pga verk i hofta.....hahahaha.....blir snart tullete.......kom uuuuuut lille jenta,aldri om dette går til 19 juli......./:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...