Gå til innhold

Hvor mye tåler jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på fest i kveld, personalfest på jobben, vi tar med drikke selv.

Så aner jeg ikke hvor mye alkohol jeg tåler. Finnes det noen tabeller for å regne ut dette?

Eller andre som heller ikke drikker så ofte som kan si hvor mye de tåler?

Og i tilfelle, hva veier dere? evt også høyde?

Jeg er forresten 29 år, og har drukket endel tidligere, men lite etter jeg fikk barn.

Husker forøvrig en av de første gangene jeg drakk,(var vel 17,5 år da) da holdt det med 1,5 liter øl. Var kasnkje egentlig litt for mye...

Sist jeg drakk er ca 10 mnd siden, og gangen før der er ca 4 mnd før det igjen. Jeg er altså ikke så vannt å drikke nå.

Jeg er 59 kg, og 163 cm høy.

Jeg har kjøpt 7 0,5 l bokser med cider. (4,7%)

Tror jo det vil holde i massevis, men vil jo ikke bli for full heller ,er derfor usikker på om jeg skal ta med meg alle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke ha drukket mer enn et par bokser. Skal du ta med deg alle, må det være for å spandere på andre!

Skrevet

Jeg har jo tenkt å blir full. Selv om jeg ikke tålte mer enn 2-3 bokser når jeg var 17 år og "nybegynner", så tåler jeg vel litt mer nå. Jeg er 29 nå, og har vært full endel ganger, selv om det er en stund siden sist.

Skrevet

Vel.. det er av og til noen fortvilte innlegg her fra folk som har drukket seg fulle på personalfester. Dagen derpå. Men du velger selv....

Skrevet

Jo, klart, men jeg ser ikke poenget med å bare drikke litt uten å bli litt full engang, da kan jeg like godt la vær å drikke.

Nå har jeg overhodet ikke tenkt å bli overstadig beruset, men jeg har tenkt å bli litt full.

Ville bare likt å visst hvor mye jeg burde drikke da.

jeg er av den sorten som stopper å drikke når jeg er full nok, eller litt før det også, så jeg ser ikke på det som noen potensiell fare at jeg skulle gjøre dumme ting i fylla.

Ville bare helst ikke ha med meg for mange bokser, men ikke for få heller.

Skrevet

Men herregud da menneske! du kjenner vel det ettersom du drikker??

du må jo ikke styrtdrikke alle sju boksene på en gang liksom!

blir helt matt jeg asså..

Skrevet

klart jeg vil kjenne det mens jeg drikker, men festen er ikke hjemme hos meg, må derfor velge hvor mange jeg vil ta med meg. Er også et leid lokale, kan derfor ikke levne noen der for å hente de senere. Om det blir 1 boks igjen, så får jeg nok alltids "avkastning" på den, men om det er f.eks 3-4 bokser igjen når jeg velger å dra derfra, så kan jeg vel ikke akkurat ta de i veska.

Kan jo selvfølgelig ta med meg en ryggsekk, så blir det jo ikke noe problem.

Skal være noe ute, grilling, så må kanskje uansett ha med en ryggsekk for å ha ekstra klær med meg.

Skrevet

Holder nok i massevis om du bare tar med deg 4 :)

Da burde du heller ikke bli for full om du drikker det du har med deg!

Skrevet

Drikker du for å bli full?

Skrevet

Oij, om du bare tålte 3 halvlitera før ville æ vært kjempe forsiktig nu :) Nipp forsiktig til et par cidera så ska du se at du kjenne den behagelige rusen komme - ingen vits å bli møkkings? :P

Ingen tabell nei som vise kor mye man tåle - det avhenge jo av så mye ;) Alt fra forbrenning, dagsform, kor mye du har spist osv ;)

Kos dæ masse :))

Skrevet

4 bokser er nok! Da blir du litt full. Drikker du 7 bokser så danser du på bordet før kvelden er over.

Skrevet

Så du ikke at du ble full av 1.5 liter øl. Ta med deg 5 bokser da så er du sikker på å bli full nok. Så lar du de andre være igjen hjemme så slipper du å måtte forlate 2 av boksene i alle fall, buhuhu.

Skrevet

tidligere, når jeg var 17 år ble jeg rimelig full, kanskje opptil overstadig beruset når jeg styrtet 1,5 liter øl.

Men det er jo ganske mange fyllakuler siden;)

Jo, tror nok 5 bokser høres fornuftig ut.

Og ja, jeg drikker for å bli full. Synes overhodet ikke øl, vin cider eller sprit er godt, men synes det er gøy å være full en gang imellom.

Cider kan være litt godt da;)

Skrevet

Neida, tenkte ikke å bli dritings;)

Tusen takk:)

Skrevet

Jeg er som deg, og ville tatt med seks bokser.

Skrevet

Hehe, da tror jeg at jeg gjør det;)

Fikk akkurat en telefon fra en kollega med spørsmål om vi skulle sykle dit sammen. Og da har jeg jo sykkelveska jeg kan ha evt overskudd i.

Og, ja, jeg vet jeg kan få bot og miste lappen av å sykle i fylla. Tar hjelmen med for sikkerhets skyld.

Skrevet

Ca 5 bokser tror jeg er passe:)

Har ei venninne som blir full av ingenting, sist gang vi var ute drakk hun 4 bokser og da danset hun på border og tok helt av på dansegulvet ute..hehe. Bare morsomt det da, så lenge folk ikke drikker til de ikke kan gå oppreist eller føre en samtale lenger..:)

Skrevet

Hadde med meg 5 1/2 litere, og 1 0,3 liter. Drakk opp alt sammen pluss noe mer.

Kjenner i dag at jeg kanskje ikke hadde trengt alt, men jeg kunne vel ikke vite at jeg skulle bli påspandert mer.

Men nå skal det sies også at dette var fra kl 19.00 til kl 04.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...