Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vanlig er det for småbarnsforeldre å stryke stømpebukser og t-skjorter? Bare lurer, jeg og min mann hadde en diskusjon om dette i går. Selv er jeg fornøyd når jeg har strøket gardinene, penskjortene og barnekjolene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er fornøyd om gardinene er noenlunde rette og mannens skjorter er strykefrie =) Ser at dere er en familie på snart fem og kan da umulig tenke meg at det er masse tid til overs slik at trusene blir strøket ;p det må da være mye annet nyttig å bruke tiden på =) Selv hater jeg stryking og det skjer en sjelden gang med noen duker og litt pentøy, men regner ikke med at når barna kommer henger jeg over strykebrettet..

 

Kos deg med familien heller ville vel jeg sagt, hvem bryr seg vel om krøllete strømpebukse (er det i det hele tatt særlig mulig og problematisk?) ;p

Skrevet

Må si jeg holder m deg på den.

Har forøvrig aldri hørt om noen som stryker strømpebukser??

Min eks-mann var fanatisk på å skulle ha strøket alle t-skjortene sine,-selv gamle utslitte lefser som hadde gjort seg bedre i søpla :S Mora hans hadde gjort dette for han helt frem til jeg dukket opp ( han var godt over 30 da :P ) . Men jeg nektet å stryke t-skjorter. Der går grensen for meg. Strøk lenge alle bukser, men det forsvant et sted på veien. Jeg hadde vel blitt hektet på å stryke dem igjen om jeg hadde begynt m det igjen, for å ha på seg strøket tøy gir tross alt en helt annen følelse. Men det er absolutt ikke nødvendig ift utseendet på klærne, så derfor stryker jeg bare gardiner, duker og spesielle klær som finklær nå.

 

Da jeg fikk mitt første barn strøk jeg til og m kjøkkenhåndklær :S

Det kan jeg begynne m igjen når jeg blir gammel og alle ungene er ute av hus og jeg lider av fritidsproblemer :D

Skrevet

Hva stryking? Nei det skjer ytterst skjeldent;) Kun hvis vi skal i noe fint selskap, og da er det min mann som styrker siden det alltid er hans skjorter som må strykes.

 

Vi henger alle slike ting opp på vaskerommet når det er vasket så blir det ganske så bra når det tørker. Kjolene til min datter trenger ikke å bli strøket etter det, iallefall ikke hverdags kjolene.

 

Gardiner har vi ikke ( kun persienner) så da slipper jeg det også:)

 

Min søster elsker å stryke klær så hun stryker alt hun kommer over, til og med alle truser.HJELP:haha

 

 

Skrevet

Stryking føles som bortkastet arbeid, spør du meg... Jeg stryker det som absolutt må strykes - som bunadskjorter, ikke-strykefrie skjorter for mann min og kjoler til datteren min VED behov. Å stryke ting og tang er ikke akkurat førstepri her. Jeg har aldri strøket t-skjorter, strømpebukser, undertøy, sengesett eller noen som helst form for håndklær. Hvis jeg skulle ha ledige øyeblikk i løpet av en dag, så velger jeg heller å sette meg ned med datteren min eller helt for meg selv for å slappe av.

 

Nei.. Jeg har andre ting å gjøre enn å stryke!

Skrevet

Stryke? Wow, tror jeg strøk bunadskjorta sist jeg ikke var gravid eller ammende 17.mai, og det begynner å bli noen år siden. Ellers brukes strykejernet her i huset kun til navnemerkelapper, og det er bare fordi jeg ikke har rettetang, som visstnok kan brukes...

Skrevet

Stryker sengetøy, duker, skjorter/bluser og t-skjorter - men ikke lillemann sine t-skjorter... Også skjørt og bukser som er krøllete. Men ikke olabukser osv.

Skrevet

jeg stryker alt som er krøllete, endten det er sengetøy, håndklær, gardiner, bukser eller hva enn som jeg tar ut av vaskemaskinen.. :) Har ikke noe fast som jeg stryker, men stryker det som er krøllete. :P :P

Skrevet

Etter at guttungen kom til verden har jeg strøket på navnelapper, men utenom dette strykes kun klær man skal ha på seg på julebord/17 mai:) Jeg stryker ikke t skjorter eller strømpebukser altså, det får være grenser for hvor mye arbeid en skal lage for seg selv:)

Skrevet

Undertegner her jeg og... Styking skjer KUN ved krisebehov som jul og 17 mai.... omtrent i allefall.

Skrevet

Godt å høre at jeg ikke er helt på jordet! Mine to naboer stryker nemlig til den store medalje,- 2 barns mødre begge to.Tror de har noe mer overskuddsenergi enn hva jeg har. Jeg jobber, tar vare på familien og er sosial til en viss grad,- det holder.

 

Dersom jeg skulle strøket et hverdagsplagg ville mine forventninger vært at det skulle holde seg skrukkefritt hele dagen, ellers ville jobben vært bortkastet... Eller var det kanskje en litt stor forventning ja....

 

Stryker om et plagg er veldig skrukkete, men en tørketrommel er en fin ting.

Skrevet

Har vært gift i elleve år nå, og svigermor synes forresten fortsatt at jeg er en skikkelig sjuske som ikke stryker min manns skjorter. Kan legge til at det stort sett er arbeidsskjorter det er snakk om, han jobber ikke akkurat på børsen...

Skrevet

Jeg tror faktisk jeg aldri har strøket noe i hele mitt liv.

Ser virkelig ikke poenget i det :)

Skrevet

det kunne aldri ha falt meg inn å strykke hverdagsklær som strømpebukser og bodyer.

 

Her i huset stryker jeg bare det jeg må. Det vil si duker, penskjorter, gardiner og kjoler. Kanskje en og annen topp eller genser i ny og ne, men det er da med slikt stoff som ikke ser ut i måneskinn dersom man ikke stryker plagget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...