Gå til innhold

^^(¯`°?.¸ Skravletråd for IKM uke 25 ¸.?°´¯)^^

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok utfordringen med å starte en ny tråd for oss som går videre, og andre som måtte komme til, mot IKM i uke 25.

Ønsker alle lykke til! Fram til EL anbefaler jeg alle å senke skuldre, få mest mulig sol på kroppen og en passe mengde trening. Har hørt at det skal være bra for oss som vil bli gravide ,-)

Optimismen råder fortsatt! Denne gangen går det nok skal dere se ;-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

henger med på her jeg da...er på 1pergokur (dobbel)...

Skrevet

Vil helst ikke inn i enda en skravletråd, men tenker at jeg kanskje må det selv om jeg ikke har fått TR ennå. Forventer TR i morgen, senest mandag og fikk negativ test i dag :(

Da er planen å gå på andre trippel pergotime kur, den 7 pergokuren min, f#%&§ altså.... men nå mååååååå det da bare klaffe???!?!???

Lykke til mot EL da jenter :)

Klems

Skrevet

takk for det :)

Skrevet

Heeei, og da melder jeg meg også inn her:-) Lurer litt på denne pp,n jeg da... mannen har nattskift uke når jeg venter EL....så da blir det vel så som så med sengekos da.... har egentlig ikke tenkt å stresse med det av den grunn denne pp,n...., men vi får se, vi får se....

Har i allefall begynt å putte i meg Bidronningele kapslene denne pp,n også og har tenkt både på og være masse ute i sola og har begynt med fjellgåing. Håper bare været blir bra da slik at det blir masse av det:-)))

Lykke til, til dere også jenter;-)

Skrevet

opp, opp vi var på side 2....

Dag 6 og fertillitetsmonitoren ba om test i dag....selvfølgelig slo jeg den på etter at jeg hadde tissa....hm...:-(

dette er 3 periode med den og lurer på hvorfor den ber om test så tidlig, det gjorde den jo også 1 pp, men da skal den jo liksom "lære seg" syklusen... periode 2 ba den om test på dag 10 og nå 6 igjen...

Noen som vet?? kan jeg ha "nullet" den ut igjen??

Ja, ja det er vel bare å begynne å tisse i kopp igjen...

Skrevet

Heisann damer, jeg er også med denne gangen. Begynner nesten å føle meg som en veteran, men skal ikke si noe, det er vel andre som sliter mer enn meg.

Denne perioden skal jeg bli skikkelig flink med el-testing, jeg fulgte jo ikke opp dette forrige periode. Dette skal bli den perioden jeg virkelig skal forsøke og da kommer jeg sikkert til å bli skuffet om det ikke går også. Men men... Nå har det gått noen måneder siden jeg mistet, termin var egentlig 26.juni og kjenner jeg får lutt panikk ved å ikke ha blitt gravid igjen før den datoen nærmer seg.

Vel vel, lykke til alle sammen! :-) Denne gangen SKAL det gå bra!

Skrevet

Hei hei alle sammen...

Etter mye graviditetssymtomer som resulterte i tantebesøk har jeg nå bestemt meg for å ikke bry meg noe om hva kroppen finner på...blir jo så sliten av det her...hehe..;)

Tanta kom på søndag som ventet og forsvant på mandag...hmm..jaja,glad for korte tantebesøk da,positivt det..:)

Da går vi inn i 6 pp og skal nok ikke verken teste...tror jeg og sier jeg da...;) eller aller mest håpe på noe iallfall...mistet litt futten liksom..:-P Ikm den 26 juni, så nå får bare dagene tusle seg av sted. Skjønner ikke hvordan dere holder ut som har holdt på lenge...imponert over dere jenter!

Ønsker alle dere andre Lykke til også snakkes vi mere utover..:)

Ha en fin solskinnsdag jenter!!

Skrevet

til dere "erfarne" prøvere....lurer på noe ang el-testingen....

Har observert el-lignende slim siden i formiddag. Fikk svak positiv el-test i kveld......må vel bare peise på da eller?

Står jo i bruksanvisningen av svak strek er negativ test....men men....

Skrevet

Hei alle prøvere.

Hører til her jeg også. Håper kroppen min er blitt mer i gjenge etter MA i mars. Forrige pp fikk jeg 5 dager med positiv EL test og regner med jeg ikke fikk el i det hele tatt. Kroppen prøvde å slippe egg flere dager, men tror ikke det gikk. Denne pp fikk jeg positiv el test en dag ( igår dag 15), så nå får vi se om det klaffer bedre denne gang. kjente el smerter i går også. De to andre gangene jeg er blitt gravid har det klaffet på 3pp, håper det skjer denne gangen også! Alle gode ting er 3.

Forrige gang jeg var gravid (som endte i MA) hadde jeg masse symtomer uken etter EL (sikkert da egget akkurat hadde festet seg).

jeg var uggen og hadde metallsmak i munnen. Kjente også at magen var øm, måtte tisse masse og frøs. Så jeg skjønte at noe var i gjære en uke før IKM.....

Lykke til alle sammen!!!

Skrevet

Heisann damer på tråden for uke 25, dette er vel den store uka for EL.... Jeg har Høy på fertillitetsmonitoren i dag (dag 12) så nå begynner det å nærme seg noe...;-))

Skrevet

Da er det påan igjen, og jeg har tatt min andre doble pergokur i 5 dager. Hadde høy fertilitet på monitoren i går og i dag, er på syklusdag 12 i dag. Kjøpte meg bidronninggele i går, men det er kanskje for sent å ta det nå? Jeg prøver likevel, jeg! Har IKM torsdag 24. juni.

Skrevet

Hei , hei da var EL over for denne gang og så er det bare å vente og vente.... hadde max på monitoren i forrigårs og i går og høy i dag, siste dagen med sex var i forrigårs (altså første dagen med max)... rakk ikke mer pga av nattevaktsuka hans, så jeg vet ikke om det ble nok innsats denne mnd...., men, men sånn er det bare!!

Tror ikke det er det er den gunstigste tiden for kroppen min heller siden jeg stresser masse med jobben og kjenner meg ganske så sliten for tiden.... Er SÅÅÅÅ klar for ferie at Å!!!!

Det positive er at jeg for første gangen på disse 6 pp har hatt rikelig med EL slim på første dag med max på monitoren... vet at jeg tidligere har hatt masse med EL slim før vi begynte å prøve på nytt, men at det liksom sluttet når prøvinga begynte igjen....??

Nei nå skal jeg legge mitt utslitte legeme.... God natt jenter:-))

Skrevet

Jeg har også fått Max på CB Fertilitetsmonitoren idag, Så dette er spennende,,, Fikk inn et forsøk igår på Høy, nå er mannen på jobb så vi får se da han kommer hjem etterhvert her :)

Lykke til alle sammen :)

Skrevet

Hadde max på CFM i dag, satte eggløsningssprøyte Pregnyl i går hos gynekologen. Hun sa at alt så så fint ut nå at hun trodde det kunne gå bra denne gangen! Eggløsningen blir i kveld. Artig at jeg kan vite det så eksakt når eggløsningen skjer! Uke 25-gjengen skal bli en lykke-gjeng!

Skrevet

Nå begynner det å komme noe på EL-testene gitt. Men denne helgen seiler mannen min Færder'n. Er det ikke typisk?!

Skrevet

Endelig er det tid for EL igjen :-) Tok EL test og den ga uttelling. Håper vi får det til denne gangen.

Skrevet

Noen som peiling på disse billigtestene (EL), for jeg lurer litt...

Fikk positivt utslag i går kveld, og i bruksansvisningen står det at man skal ha sex mellom 24 og 48 timer etter man har tatt testen. Tok ny test i dag tidlig, men nå ser det ut som resultatet er avtakende. Betyr dette at jeg allerede har hatt EL og at det er for sent å prøve i morgen (det er da mannen min er tilbake fra seilasen)? Når vil en EL-test gi positivt utslag, flere ganger, eller kun èn dag? Opplys meg noen, jeg skjønner det ikke...

Skrevet

Hei lubine, jeg kjenner dessverre ikke til EL-testene.

Så er denne prøveperioden så og si over, og alt har klaffet veldig godt denne gangen. Hadde EL på CD 14, og sex på CD 11 + 13 + 14 + 15. Skal prøve å få til en omgang i kveld også, sånn at det blir to ganger i dag på CD 15. I og med at jeg tok eggløsningssprøyte kl. 10.50 på CD 13, regner jeg med at det ikke er vits i sex på CD 16. Blir veeldig spennede å se hva som skjer nå!

Skrevet

Hvis det er disse testene som du skal studere streker på er det slik at den ikke er positiv før streken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. både i forkant og etterkant av at den er positiv kan det være streker som er litt svakere enn kontrollstreken, men da er den ikke positiv. Egget slipper vel 24-48 timer etter at testen er positiv og da lever egget i 24 timer... håper du skjønte noe av dettte her, vet ikke om det ble forståelig:-))

Skrevet

Heisann alle sammen

Nå er vi inne i siste dag på "EL-uka" for oss som har IKM i uke 25. EL-murringer begynte hos meg i går kveld så da ble jeg med på denne IKM-uken likevel ;-)

Dette er første pp etter MA'en hvor vi prøver på å ha sex ved EL. Akupunktøren min anbefalte meg å vente en stund før vi prøvde på igjen slik at kroppen kom i gjenge igjen. Derfor blir denne pp litt ekstra spennende.

Har IKM på bursdagen til mannen. Det hadde jo vært en flott bursdagspresang ;-)

Krysser fingre for alle her inne, måtte sol og sommer komme sammen med gravidkvalme og trøttet, he he :-D

Skrevet

Slenger meg med her også jeg.... Er skikkelig selskapssyk nå. Trenger å henge litt med andre prøver og slitere ;)

Denne mnd kom EL mye tidlgere enn forventet. Vanligvis har jeg El på CD 15-19, men ikke denne mnd nei... Kan kanskje ha noe med pergo å gjøre? Er på 3. doble kur nå.

Bruker CB-monitor, men hadde glemt den noen dager denne mnd. Husket den på CD11, og da gikk den rett i taket med en gang... Samme neste dag, og "high" på CD13. Fikk samtidig en blødning, vil tro det da var en EL-blødning (dette har aldri skjedd med meg tidligere, kanskje pergoen dette også??). Leste i alle fall på nettet at man skal visstnok være veldig fruktbar da. Så krysser alle fingre og tær og håper på det beste.

På DPO 4 fikk jeg veldig intense smerter i venstre side og bak i ryggen. Litt som TR-smerter, men likevel annerledes. Heller ikke helt som EL-smerter. Har et håp om at det kan ha vært festesmerter, selv om det var tidlig i så fall...

Eventuelt så er det bare pergoen som kødder med meg...

CB-monitoren har fortsatt å be om testpinner helt tom i dag, men viser bare low nå. Har tatt noen EL-tester også og de viste også postivt resultat kun på CD 11 og 12.

Nå er det waiting game som gjennstår... IKM 22. juni...

Er så lei all denne ventingen ;) håper snart på et posstivt resultat!!

Skrevet

Lillemy..

Ja, det er disse berømte billigtestene fra nettet. Er første gang jeg har fått utslag (dvs to like sterke streker). Så hvis jeg forstår det rett så har jeg et par dager på meg. Så får kjøre på i kveld. He he.

Vil det si at testen kun er positiv når det er mellom 24-48 timer til eggløsning? Vil man ikke få positivt svar når det er 12 timer til eggløsning?

Mer som noen spørsmål dette... Jaja...

Ha en fortsatt fin søndag prøvere! :-)

Skrevet

Hei lubine :)

Man kan ha positive EL-tester i flere dager på rappen, det er den siste dagen med positiv EL-test man skal telle fra. Jeg har pleid å få EL 2 dager etter siste positive EL-test.

Jeg er bare på CD 15 i dag og har EL i dag (tror jeg), har ikke orket å teste denne pp, orket heller ikke å starte på min 7`ende pergokur (trippel-kur), så tar det litt med ro denne gangen!!

Lykke til da jenter :)

Klem fra

Skrevet

kjenner også murring...og velger å tro (og håper) at det er EL på gang.

Er på vår første pp. Har inntatt dobbel pergokur. Har ikke noen form for peiling på når el kommer...pga av få/ingen eggløsninger tidligere...altså en helt vilkårlig syklus....

Har testet etter EL med slike dilligstrimmler, men blir liksom ikke helt klok...har tidligere (fra ca dag 14-15) fått positiv test (tror jeg da...eller trodde rettere sagt), men i går ble det mere slim, samt disse murringene, Tok El test når jeg kom hjem etter hyttetur og da var den helt tydelig positiv altså, sterkere rosa test strek!

Har hatt regelmessig sex rundt dagene der jeg trodde det var el, og fram til dags dato...men nå er det sikkert bare å fortsette sengekosen da vil jeg tro...hehe...

hva tror dere da damer? er det nå jeg nærmer meg El tro?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...