Gå til innhold

Skal... skal ikke... hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi (25 + 26 år) har ei jente på 2 1/2 år. Min kjære ønsker seg et barn til og synes det begynner å haste. Jeg er litt usikker på om jeg vil ha en til, dessuten så begynte jeg i ny jobb i september i fjor og ønsker egentlig å jobbe litt til før jeg evnt. får en til. samtidig så vil jeg ikke at det skal være får stor avstand mellom nr. 1 og nr.2.. vanskelig jeg!! og ja.. jeg vet jeg ikke kan få både i pose og sekk!

Jeg har veldig lyst å oppleve babytida en gang til uten forstyrrelser av studier, deltidsjobb og økonimiske bekymringer, men er fryktelig usikker på om jeg kommer til å takle det å ha to barn... huff.. går litt rundt i hodet på meg for tiden. Hadde vært flott å få noen synspunkter, tips og råd.

Tusen takk. =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.. vet ikke om jeg kan være til så mye hjelp.. det er liksom ikke så mange andre enn deg som kan vite hva som er best for deg.

alt jeg kan si er at jeg ikke ville hatt enebarn.. men vil man ikke ha fler så vil man ikke. man skal ikke sette et barn til verden om man ikke virkelig ønsker det mener jo jeg. jeg har alltid sagt at et barn trenger på ingen måte å være planlagt, men det skal være ønsket!! jeg vet heller ikke hvordan du er som person, men du er ihvertfall ikke den første med 2 barn.. for de fleste er det nok en overgang... men mange har gjort det før oss:) så med mindre det er noe spesielt, som gjør at du takler hverdagen dårlig med barn, så tror jeg man vil takle det fint. jeg gleder meg ihvertfall til neste mann.

men som sagt, du burde ikke få et barn til med mindre du ønsker det!!

uff.. er ikke så lett men ingen andre enn deg kan kjenne på hva du føler.

lykke til:)

Skrevet

Helt enig i at dette er noe du og din kjære må ønske sammen. For det er unektelig mer jobb med to.

Men når det er sagt, så er ikke overgangen så stor, siden man allerede har barn og er inne i alt det som det handler om.

Og så får man mye igjen ved at de har glede av hverandre, selv om det også kan være sjalusi, småkrangling om leker osv, men med tanke på resten av livet vil jeg si det er flott å ha søsken.

Jeg er av den mening at hvis det er ting i livet som gjør at du vil vente med å få en til, så er ikke det noe krise med tanke på aldersforskjell, de kan ha mye glede av hverandre selv om de ikke kommer supertett.

Ang. jobb/økonomi, det ordner seg, du skal jo uansett tilbake en gang til jobben (selv om du er ny). Ikke la jobb hindre deg i å skaffe deg den familien du skal ha, hvis det er det du innerst inne ønsker. Uansett, dette er ikke noe lett valg, og ikke noe fasitsvar på. I bunn og grunn, dere må være motiverte for det selv.

Skrevet

Takk begge to! =)

Vet det kun er jeg som kan ta avgjørelsen, men er godt å få synspunkter fra andre likevel! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...