grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 sist hadde jeg med en bægg med ting til meg og bebisn.. denne gangen har jeg lært:) så nå har jeg med en til meg og en egen til lillebror:) masse bodyer og strømpebukser.. samt noen andre søte klær:) de blir utrolig fort utgriset og så er det så kjekt å ha på eget tøy:) og i kjøleskapet ligger en pose med energi/sportsdrikker og energibarer som kan hives med i bæggen:) ja også noen battery til pappan da sånn at han holder seg våken:) blir nok å plukke opp litt frukt og boller på vei til sykehuset om det skjer på dagtid.. for pappan blir sulten han også å han har jo ikke krav på mat på sykehuset..:S så nå er det fritt fram for at ting kan skje:) jeg håper det skjer noe snart for nå vil vi gjærne se hvordan lillebror ser ut <3
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 29. mai 2010 #2 Skrevet 29. mai 2010 35+2 på vei og baggen står på badet med litt ting oppi men ikke ferdig.. synes det er vanskelig og pakke ned ting.. så en ikke har med for mye og ikke glemmer noe :S
Erle79 Skrevet 29. mai 2010 #3 Skrevet 29. mai 2010 Jada, her i gården er bagen pakket god tid i forveien - jeg er klar! Jeg husker en gang at jeg leste om en far som skulle pakke bagen til sin fødende kone i siste liten, og han tok med seg et par høyhælte sko til sin kjære, et kneipp-brød og en pakke bind... Vet ikke hvor mye sannhet det var i den historien, men er vel uansett sannsynlig at man pakker litt i blinde dersom det skjer i en fei på vei til sykehuset...
Gjest Skrevet 29. mai 2010 #4 Skrevet 29. mai 2010 He, he, Erle, ja noe sånt kunne jeg også endt opp med hvis jeg lot han pakke i siste liten Jeg er en liste-freak da, så jeg har tre lister klar, en for hva vi skal huske i siste liten når vi drar (type vesken, posen med energidrikk i kjøleskapet og baggene osv). Så har jeg en liste med ting til fødselen, det skal i en egen bag. Så har jeg en liste med ting som skal være med på barselhotellet (i egen bag). Så har jeg en egen liste med ting som samboeren min skal ha med Så jeg er klar til å få pakket, for å si det sånn Lurt å ha en egen bag til babyen da, Grysom.. Det tror jeg at jeg skal gjøre også. Så velger jeg heller å ta med meg for mye enn for lite, i værste fall får det blir stående ubrukt, men vil prøve å unngå å måtte sende hjem samboeren for å hente ting og tang, vil at vi skal kunne gjøre det vi vil på barselhotellet.
Pinnus Skrevet 29. mai 2010 #5 Skrevet 29. mai 2010 Klarer ikke å bestemme meg for når jeg skal pakke den der bag'en.... På den ene siden er det 6 uker til termin, på den andre siden har vi det med å føde noen uker for tidlig i min familie.... Hvor mange uker før pakker dere? Vet at mannen ikke kommer til å klare å pakke den hvis noe skjer, han klarer så vidt å pakke til seg selv når vi skal på ferie og har god tid... Han har styr på sin egen telefon, nøkler og lommebok (merkelig hvordan disse tre tingene kommer med overalt - uansett!) Resten passer jeg på
Gjest Skrevet 29. mai 2010 #6 Skrevet 29. mai 2010 Linn: Ikke værst at han holder styr på så mye, det gjør ikke min ) Jeg tenker at det er jo igrunn bare å pakke. Hvis barnet skulle blitt prematurt, så er det greit å ikke bli tatt på senga mtp det en skal ha med seg også.. Jeg skal gjøre min ferdig i dag, selv om det er 82 dager til termin
Pinnus Skrevet 29. mai 2010 #7 Skrevet 29. mai 2010 Hehe, jo de tre tingene pleier han å klare. Men samtidig, Forleden dag ringte han meg fra butikken fordi han ikke skjønte hvilken pose med havregryn han skulle kjøpte. Han leste opp på pakken og vi kom sammen frem til den han skulle ta - farge på pakken, produsent, navn osv. Tror du ikke han klarte å komme hjem uten? Hvordan er det mulig? Han må jo ha stått med den i hånden og med meg på telefonen? Likevel har han satt den tilbake på hyllen i stedet for ned i handlekurven. Så er litt skeptisk til at han skal pakke hvis jeg plutselig blir innlagt. Han klarer jo ikke å få meg seg ting som han både holder og ser på Kan i alle fall begynne å planlegge litt, ting til babyen og sånn har jeg ikke brukt for hjemme uansett, så den kan like gjerne ligge i en bag som i en skuff. Har også kjøpt litt småting til barsel, svære truser, en vid jobbebukse og litt sånn. Ting jeg ikke har brukt for nå uansett kan like gjerne ligge klart. Er vel ikke så mye man trenger å ha med seg uansett. Har vært innlagt på Obs.posten på Haukeland og så ut til at de har det aller meste man skulle behøve der.
Gjest Skrevet 29. mai 2010 #8 Skrevet 29. mai 2010 He, he.. Ja, pass på at han ikke må pakke baggen! ) Sant det med babyklærne, jeg liker best tanken på å bruke private klær på han da, så tar de med, så ser jeg an om vi bruker det Ja, det er jo ikke så mye en trenger Men det er greit å ha de tinga en skal ha med seg klart. Jeg kommer til å pakke toalettsaker og slikt også i god tid, det er jo bare å kjøpe inn nytt av slikt Jeg kjøpte en skikkelig god pysj-bukse på lindex! Sånn piratbukse i organsik bomull. Den var så god, den hadde et sånt bredt bånd og ikke strikk oppe, så selv nå når jeg er gravid passer den godt, selv om det ikke er mammaklær. Den var så myk og god at jeg gikk å kjøpte flere, den både i blått og grå stripet Og så har jeg kjøpt noen amme-singletter. Det blir sikkert varmt på sykehuset i aug...
Pinnus Skrevet 29. mai 2010 #9 Skrevet 29. mai 2010 Hm, kanskje jeg skal ta meg en tur på lindex da... Jobbebuksen som jeg hadde tenkt å ta med en nemlig lys grå og med tanke på blødninger og sånn kunne det vært kjekt med en i mørkere farge :-s Ja egne babyklær blir mest for kosens skyld, men det må jo være lov:) Kan jeg spørre hvor du har kjøpt amme-singletter? Dem på H&M hadde jeg ikke sjanse til å få puppene nedi, de er store til vanlig og enorme nå.... Kanskje jeg rett og slett bare må bruke noen vanlige med tynne stropper og litt utringning slik at den lett kan dras ned.
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 29. mai 2010 #10 Skrevet 29. mai 2010 Har pakket den delvis, er uke 37 på mandag.. Har skrevet liste da.. En liste for meg, en for mannen og en for lillegutt som skal til barnevakt.. Tar ikke annet med til babyen enn hentesett, og det ligger klart i vognbag'en hennes, sammen med teppe og slikt da.. Og de tingene tror jeg at mannen min skal få dra hjem og hente, siden det står at liggetiden på sykehuset er 3 dager..Så han blir nok ikke der hele tiden uansett... Energidrikk og sånt bryr jeg meg ikke så veldig om, får saft og juice på sykehuset.. Får se hva vi tar med av kjeks/frukt når det kommer til stykket..
Gjest Skrevet 29. mai 2010 #11 Skrevet 29. mai 2010 Linn: Ja, bare ta vanlige singletter... Jeg tror ikke det er så veldig nøye med å ha amme-klær igrunn... Jeg kjøpte de på H&M, veldig liten plass til puppene med meg også, men det gikk liksom akkuratt. Men jeg kommer ikke til å kjøpe noe mer amme-klær. I så fall ikke før til vinteren, da kan det kanskje være greit å ikke måtte ta av seg så mye, bare smette ut puppen Men får se..
velsignet med to Skrevet 29. mai 2010 #12 Skrevet 29. mai 2010 Uh, jeg må vel se å få pakka noe jeg også. Gikk inn i uke 37 i dag og har ikke knødd meg til å få gjort det ennå. Føler liksom jeg har så god tid, satser på å knipe igjen i det lengste, gjerne et par dager over iom. at mannen ikke kommer hjem fra jobb før fem dager før termin MEN, jeg må iallefall få en oversikt over hva jeg skal ta med kjenner jeg, sitter her å tenker på det og kommer ikke på noe særlig egentlig. Ser mange har skrevet lister, det får vel jeg og gjøre!
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 29. mai 2010 #13 Skrevet 29. mai 2010 Har hatt planer om å gjøre det en stund.. meneh... har skrevet liste over det som skal pakkes da. Er 39+2 så bør jo se å få pakket den!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå