Gå til innhold

Deppa :( Har diger mage og har gått opp alt for mye i vekt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke hvor disse kiloene kommer fra. Er 18 uker og har gått opp 7 kg. Måtte lete fram papirene fra forrige graviditet, og da hadde jeg gått opp 5 kg ved 23 uker.

Jeg vet ikke hvordan dette skal gå. Hvis jeg raser opp i vekt på denne måten ender jeg vel med 20 kg ekstra. Vet jo at disse forsvinner når man ammer, jeg var normalvektig etter to uker sist, men jeg synes det er veldig vanskelig å se at ansiktet blir rundere, og at klærne er altfor trange allerede. Blir ordentlig deppa av det :(

For ikke snakke om magen, den er svæær. Ser ut som jeg er 25 uker på vei. Synes det er flaut å svare når folk spør hvor langt jeg har kommet.

Noen andre som har gått opp så mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA, jeg er enorm! Gud vet hvor disse kiloene kommer fra!!!!? Ja, ok, kunne nok spist sunnere.. Men virker veeeldig som at kroppen sparer på ALT av fett og sukker jeg gir den. (= Jeg var 65 kilo før graviditet og er nå i uke 26 og veier nå (huff..) 79 !!!! kilo.. Er det mulig. Håper og tror det gjevner seg ut igjen... Gikk opp 6 kilo første 6 uker eller no, og sto stille på vekta 10 uker etter dette. Måtte dette skje igjen!!! (= Pytt, pytt, det renner vel av igjen ved amming, får man fader håpe!!

Skrevet

Samme her! 22 uker her og opp 7-8 kg...........grrrrrrr. Hadde lovet meg selv at jeg ikke skulle havne på sukkerkjøret igjen, men det var lettere sagt enn gjort! Men men. De andre svangerskapene har jeg lagt på meg 15 kg, og det er vel rundt der jeg havner nå igjen...........kjipt men sånn er det!

Skrevet

Hoho... Jeg gikk opp nesten 25 kg forrige gang, 10 sitter igjen, de forsvant ikke ved amming.... 19 uken denne gangen gått opp 6-7 kg, har jo angst for hva jeg må jobbe med etter fødselen (skrekk-20 kg for mye:-S). Men men, jeg får ta det når det kommer! Jeg vet ihvertfall at jeg ikke kan stole på at fettet renner av ved amming :-).....

Skrevet

jeg er bare 14 uker og gått opp 7 kilo....... :(:(

men jeg kan vel egentlig være fornøyd.... eeeehh.. i og med at jeg gikk opp 45 kilo tilsammen sist....:(

lykke til da, vi får trøste oss med at nå er d sommer, og helt nydelig å gå tur:) skal ut å gå en lang tur i dag tror jeg:)

har startet dagen med en og en halv skive med ingers superrug:):)

(sterk motsetning til de tre kneip brødskivene med nugati i går kveld.....)

Skrevet

Jeg er akkurat 22 uker og har gått opp 6-7 kg jeg også....

Skrevet

For mange kan det å gå opp i vekt være hormonelt.....så er ikke sikkert det hverken er noe dere gjør eller spiser som er grunnen til vektøkning....kan rett og slett være noen hormoner på tur....

Skrevet

Kjenner igjen følelsen.. er i uke 27 nå og har gått opp 8 kg. det er ikke så mye i forhold til hva jeg hadde på samme tid i forrige svangerskap men magen er der.. Folk for helt sjokk når de spør når termin er for virker som de forventer at den er i juni istedet for 2 september.. Gruer meg skikkelig til å svare når folk spør meg, men fleiper det bort ved å si " jeg var stor sist og blir nok like stor denne gangen :) ". Det verste er når folk spør om jeg er sikker på at det ikke er tvillinger og "herregud hvor stor skal du bli a".. Folk tenker ikke i det heletatt før de åpner munnen sin. Jeg ligger akkurat midt på streken der jeg skal være så jeg følger kurven. Er ikke så høy så da må det jo legge seg utover :) Er uansett veldig glad i kula mi uansett hva folk sier!

Ikke bry deg om kommentarer fra dumme uvitende folk :)

Lykke til videre :)

Skrevet

Kul han!

Synes det høres ut som dere alle har gått opp et ganske riktig antall kilo i forhold til antall uker, jeg...og husk på at det går skikkelig i rykk og napp. Ser på helsekortet mitt at jeg hadde gått opp 6 kg i 16.uke, og så gikk jeg ned en kg igjen til neste kontroll. Men kontrollen etter det igjen var 10 kg ekstra på plass (uke 24/25) Rundt 12 kg pluss nå i uke 31, og føler det er tyngre ja, men har gått gradvis og jevnt oppover. Spiser relativt sunt og holder meg i aktivitet, så kiloene kommer nok fordi de trengs. Jeg synes jeg ser flott ut! Både bollekinn og ekstra polstring er velkommen her i gården. Alt trengs til å lage litervis med morsmelk om noen uker....

Håper dere ikke bruker resten av svangerskapet til å deppe over ekstra kilo. Tror ingen normale mennesker forventer at vi skal se ut som sylfider i svangerskapet. Det er jo en grunn til at kroppen samler fettreserver.

Dere er nydelige, og kroppene deres huser noe fantastisk! Stor klem fra meg!

Skrevet

mammaløve du er jo litt av en god solstråle da:):)

god helg alle sammen!!:)

Skrevet

Håper ikke dere misforstår. Jeg synes jo egentlig det er stas med mage, jeg synes bare denne utviklinga har gått alt for fort denne gangen. Når folk drar fram kameraer får jeg nesten panikk, vil ikke bli foreviggjort nå, føler meg bare så utrolig tjukk. Folk kommenterer at jeg har blitt rundere i ansiktet, og på jobb fleiper de med at jeg har blitt så "framtung". "Oj, så stor magen har blitt da" hører jeg hele tiden. I tillegg plages jeg med bekkenet, så jeg går jo litt vaggete innimellom. Det gjør det jo ikke bedre.

Skjønner jo at noen sliter med vekta mer enn meg, normalt er jeg ganske tynn, og blir alltid sett på som "hun lille". Føler meg bare så ulekker. Andre gravide ser så freshe ut, selv om de er nær termin.

Men litt godt å vite at det ikke bare er meg som kjenner på disse følelsene.

Skrevet

Hei,

titter innom fra !.trisemester,jippi snart er jeg hos dere;-)!!

Jeg kan godt forstor hva dere føler. I mitt første svangerskap gikk jeg fram til 7 mnd ikke opp noe kilo. Legen blei litt beskymret siden jeg bare veide 52 kg, fikk så vitaminB sprøyter(håper jeg husker riktig ang navn til sprøyten). Deretter gikk jeg opp 30kg de siste mnd. Uff det var ikke lett å tåle og jeg blei rimlig deppa. Men mistet så etter fødseln,amming og litt sport 20kg i det første året. De andre 10kg ville bare ikke ned. Det kunne jeg leve med,da. Ved neste svangerskap gikk jeg opp 28kg,disse vgikk neste ikke bort i det heletatt. Mistet etter fødseln,amming og sport ikke mer en 10 kg. I denne svangerskap ha jeg ikke gått opp enda, er jo fortsatt tidlig så alt kan skjer. Men til nå gikk jeg ned 5kg.

Jeg må si at jeg tror at det har mye med hormone,arv og hvordan kroppen din er generellt byggt å gjøre. Selvfølgelig kan man styre mye med mat men ikke alt.

Kroppen foranderer seg med hver svangerskap og persønlig syns at det er fin. Det finns jo ikke noe finnere en kvinnlige former og en stor mage når man er gravid. Vi er helt perfekte som vi er med all de rundinger og litt "fett"!

Så hold hode opp og kos dere! Ikke tenk på vekt, det har jeg også syvet til siden og det er helt herlig!!!!

Klemmer og all lykke til dere!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...