Gå til innhold

noen som blir prøvere i September/Oktober?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig har an blitt klar, September/Oktober begynner vi å prøve! Gleder meg !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Deilig at han har blitt klar! Jeg venta evigheter på min, men når han først var det så var han veldig klar og vil ha en stor barneflokk :)

Vi har nå ei frøken på snart 9 mnd, og når jeg bare får meg ny jobb skal vi begynne å prøve. Håper på å jobbe fra ca september, så det blir nok rundt der vi skal begynne å prøve. Litt kjipt i forhold til ny arbeidsgiver, spesielt siden jeg var sykemeldt pga bekkenløsning 3 mnd siste gang... men er nå fyllt 30 og vil ha relativt tette barn, og dessuten vil jeg ha dem før jeg er 40... så her er det bare å sette i gang.

Skrevet

Hei og så hyggelig med svar :)

Jeg har ventet i over 2 år på han så nå er jeg så lykkelig jeg bare kan bli. Deilig å endelig kunne plukke frem alle de søte tingene jeg har kjøpt og gjemt unna (så han ikke skulle bli enda mer stressa) og glede meg til den spennende tiden som kommer.

Er på en måte i "ny" jobb selv føler vel kanskje det er litt dårlig gjort, men det er jo dette vi er her for. Er det noe min lege har sagt som faktisk er sant så er det at vi jenter/damer og vi blir gravide og får barn... dette har de sikkert tenkt på når vi søker så dårlig samvittiget skal vi ikke ha :)

Har du noen tips til forbredelser? Annet enn å tenke minst mulig på det? Slutter på p-piller september 09 og tar folsyre.

Klemmer fra Åse :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei Åse. Nei, jeg har ikke noen spesielle tips. Selv har jeg begynt på folsyre i går (kom plutselig på det) og skal prøve å få gått ned noen kilo som jeg fortsatt har til overs fra forrige graviditet. Man skal jo egentlig helst trappe ned med alkohol osv, men jeg er ikke den som drikker veldig mye i utgangspunktet, og i hele fjor sommer kunne jeg ikke ta meg et glass vin/øl så i år skal jeg kose meg med det, så blir det en koselig sommer :)

Jo forresten: dra et sted med kjæresten i sommer, et sted romantisk som man egenlig ikke kan dra med barn (eller det ville blitt en helt annen type ferie). Neste år orker du nok ikke dra veldig langt ;)

Skrevet

Jeg er også klar til å prøve i oktober. Har ei jente på 2 mnd og ønsker 2 tette :) Tok et år å bli gravid sist gang så det kan jo ta lang tid denne gangen også. Men gleder meg til prøve tida, det blir spennende!!

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei!

Jeg melder meg også inn her. Vi har en jente på 2 år, og gleder oss til å bli prøvere i slutten av september.

Har dere sluttet på prevensjon nå eller venter dere?

Skrevet

VI blir også prøvere i september. :) Har ei jente som ble 2 i juni, kjempe fin tid å få barn på så supert om vi får til det med neste også. 3 besøk til av tanta, så går vi inn for å holde henne borte en periode! :)

Skrevet

skulle så ønske han ville begynne nå jeg.. kan nesten ikke ikke vente. Er trist å si det men gleder meg sykt til sommeren er over. Håper virkelig det klaffer med en gang, jeg for min del kunne tenke meg tidlig sommerbarn, men bedre med sensommer enn til neste år igjen.

Har to veninner som venter nå, ene ligger på føden i dette øyeblikk... gleder meg sånn til baby besøk håper han blir skikkelig påvirket... hehe <3

Skrevet

Jeg har blitt så ivrig at jeg kjenner jeg går og gleder meg til å få tr. Teller ned.. Etter denne uka håper jeg det bare blir besøk av tr 2 ganger til før spira sitter:)))

Skrevet

Hei! Jeg har nettopp sluttet på p pillen og skal gå en måned før vi blir prøvere vi også. Vår første! Håper på en spire før jul, men man vet jo aldri hvor lang tid det vil ta.

Skrevet

åååå tok litt tid med denna tr men når tok jeg den. hehe er så masse forkortelser her inne ;) Men når du sier det så hvorfor ikke snu det til noe positivt? Her går vi siden vi fikk besøk første gangen og gruer oss til tr, endelig kan man glede seg! 4 ganger igjen for min del :( hmf kan ikke tiden bare gå fortere....

Skrevet

Hehe.. er ikke greit med alle forkortelsene.. :)

2 ganger til med TR, siste gang rundt 29 august.. (Nå har eg regnet meg frem i kalenderen her - meget klar for september!) Får vi det til på første forsøk er menstermin ca 6 juni.. :) Fikk jenta mi 22 juni 2008, kjempe fin tid å få barn på!

Hvor i landet holder dere til? Barn fra før?

Selv bor jeg midt imellom Oslo og Lillestrøm, har ei jente på 2 år, og er selv 24 år.

Skrevet

ååå heldig heldig! Vi har vel egentlig bestemt oktober, men har el slutten av sept. så hadde vært fint å begynne da ;) Junibaby er egentlig kjempesupert, min kjære pleier å ha ferie hele juli. da har man resten av sommeren og går en koselig tid i vente med høst og vinter. ååå håper det klaffer og at han vi pørve litt lenger før.

Vi bor ikke så langt unna Lillestøm og Oslo faktisk. ;) Har ikke barn fra før av så dette blir vårt første. Er også 24 år.

Prøvde dere lenge med snuppa deres eller?

Skrevet

Vi prøvde vel egentlig ikke.. Men brukte ikke noe prevensjon, så var vel bare snakk om tid. :) Juni er helt perfekt, juli også - tenker i forbindelse med barnehagestart, ferie osv.

Vi bor nå på strømmen, men egentlig er jeg fra Lørenskog. Kankskje vi ikke bor så langt unna hverandre da? :)

Skrevet

Vi har også tenkt å prøve snart. Tenkte første uken i oktober, for da har jeg el. Forrige gang ble jeg gravid første gang vi prøvde, så tør ikke prøve noe tidligere ;) Jeg har også ny jobb nå, så får ihvertfall jobbet et år før jeg skal ut i permisjon. Vesla mi er 9 mnd og med tanke på barnehage vil jeg ha nestemann født før september! (Det har vært er slit)

Spennende å følge med på dere! Satser på folat, omega 3 og rosenrot slik som forrige gang. Resultatet ble perfekt :P

Skrevet

Når begynner/begynte dere med folat nå når dere blir prøvere i september/oktober?

Skrevet

jeg begynte med folat i beg. av mars, innbiller meg at det ikke gjor noe å begynne tidlig ;)

Skrevet

Åh, nå er det bare mensen begynnelsen av august og september så håper jeg spire nr. 2 sitter!!!:)))

Begynner på folat i september tenker jeg, har jo ikke noe spesielt for seg å begynne alt for tidlig.. eller? Husker ikke helt hvordan det var fra sist gang jeg:)

Har dere noe dere skal prøve ut for å ha sjanse for å bli "raskere gravid"? Noen som har prøvd noe tidligere som har virket, eller som har noe de skal prøve nå?:)

Skrevet

3 uker ferie (fra mandagen igjen) + 1 mnd med jobb så er vi i september!! :) Gleder meg!!!!

Denne gangen skal jeg kjøpe inn eggløsningstester..

Skrevet

Uff synes oktober er alt for langt unna.. krysser fortsatt fingrene for at han vil prøve litt før.. nå har han faktisk tatt skrittet til å gjøre ting når jeg har el uten noe sikkerhet. ;)

Jeg bruker clearblue sin fertilitetsmonitor så får vi se om det funker. ;)

Skrevet

Sist gang ble jeg gravid ved å ligge med en pute under rumpa i ca. 20 minutter etter sex. Tror jeg skal gå for det denne gangen også:)

Jeg har hørt litt om disse eggløsningstestene, men vet ikke om jeg prøver det... Er det andre som har noen planer/tips?:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå er det ikke lenge igjen!! Tenker mye på det om dagen, at ikke neste egg, men egget etter der igjen håper jeg blir befruktet!! :) Gleder meg sånn!

Skrevet

ååå neeeeeei fikk ikke frem el denne mnd på moitoren... er så redd for at jeg er en slik en som får el annahver mnd... og blir bare mega stressa av dette.. huff er jo ikke bra å tenke for mye heller...

Teller ned dager til Oktober, gleder meg så til august kommer for da har vi lagt nok en mnd bak oss :)

Skrevet

Har du hatt det slik ofte, at ikke EL kommer frem? Ved neste lønning i august skal jeg gå til innkjøp av EL tester, spennende! Aldri prøvd det før, så det blir en ny opplevelse. :) August er rett om hjørnet nå, tante rød ventes 1 el 2 august, og siden jeg har den syklusen jeg har så er det nok EL ganske så tidlig i september.. :) jeey!

Skrevet

Nå er det 17 dager til p-pilleslutt, og har kjøpt folsyre på apoteket som skal brukes når p-pillene kastes:)))

Satser på en spire rundt 25 september. Ble gravid "med en gang" forrige svangerskap, og kjenner litt på kroppen at jeg er nervøs for hvor lang tid det skal ta denne gangen.. Noen her som har fler barn? Hvordan opplevde dere de ulike prøveperiodene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...