Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #2 Skrevet 28. mai 2010 For det første skal U/T stå i overskriften. Vi ser jo når vi kommer inn på innlegget at det ikke står noe der, så å skrive det der du gjør er jo bare unødvendig :-) For det andre, jeg liker ikke Miriam, fordi det er et bibelnavn. Jeg som hardbarka ateist kunne aldri valgt et bibelsk navn til barna mine. Men, det er jo du som bestemmer, synes du det er fint, så skal du såklart bruke det :-)
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #5 Skrevet 28. mai 2010 Men som ateist har du sikkert ingen problemer med navn på norrøne guder som Tor og Odin??
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #6 Skrevet 28. mai 2010 Jeg synes Odin er et grusomt navn, Tor likeså. Hva i all verden har det med saken å gjøre?
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #7 Skrevet 28. mai 2010 Skulle bare sjekke om du var dobbeltmoralsk og godtok navn fra norrøn mytologi. Eller andre religioner.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #8 Skrevet 28. mai 2010 Ja, huffameg, tenk om jeg hadde gjort det, du. Nei og nei, hvordan skulle det ha gått? :-)
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #9 Skrevet 28. mai 2010 Hva med Jonas, Thomas og Elias? De er jo også bibelske
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #10 Skrevet 28. mai 2010 Flaks for meg at jeg ikke liker noen av de navnene da :-)
Gjest Skrevet 28. mai 2010 #11 Skrevet 28. mai 2010 Jeg liker navnet. Selv om jeg er ateist og jeg er fullstendig klar over at det er et bibelsk navn. Det er også et navn som har røtter i fra lenge før Jesus ble født og det må ha vært et par grepa kvinnfolk som barn navnet siden de ikke bare gikk i glemmeboka slik som kvinner flest på den tiden Men navnet har jo en litt religiøs klang og de to jeg kjenner som bærer navnet kommer begge fra ganske religiøse familier (en katolsk og en muslim).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå