Gå til innhold

Erfaringer med billigstrimler? Håper på mange svar:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå tatt en test hver morgen i 3 dager, og jeg ser antydning til en svak svak strek på alle 3.. Men jeg klarer ikke å se om de har blitt sterkere for hver dag. Jeg lurer på om noen vet om det er streker på alle billigtestene?

Har fått streker før utn å være gravid. Tror jeg blir lurt nå, og ikke er gravid denne gangen heller.

Fikk også antydning til strek på CB, men det har jeg fått før også og da var den sterkere og da var jeg ikke gravid. I alle fall ikke som jeg vet om, for mensen dukket opp noen dager etter.

Ingen mens ennå, men vet ikke om jeg har hatt EL eller når den eventuelt var. Er på dag 33 i syklusen nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rart du får strek selv om du ikke er gravid..? Hmm.. jeg sendte inn mail til de jeg bestilte billigtester hos sist. Og de sa at en strek er en strek, og det er veeeeldig sjelden at en positiv test er feil fordi det blir jo ikke strek hvis det ikke er hcg. MEN det står i bruksanvisningen at man kan ha hcg i kroppen av andre grunner også. Les den! Kan finne frem om du ikke finner det.

MEN! Det er jo en stor sjans for at du er gravid, dra til legen å ta blodprøve, for den lyver ikke. (?) Husk at dersom du får strek etter 10 minutter etter at testen er tatt skal ikke resultatet leses. Da kan det ha endret seg av feil grunn.

Håper noe av dette kan hjelpe! Håper du er gravid da :) Sifra hvordan det går.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har brukt mye billigtester. Jeg tror det funker sånn at de gir svake utslag når et egg er befruktet, og siden 40 prosent eller noe av alle graviditeter ender opp i tidlig SA, gir dette bare utslag som forsinket mens, men at det egentlig var noe greier på gang som ikke var levedyktig. Og vi skal være glade for at kroppen sorterer ut det som ikke er friskt (noen hevder at grunnen til at eldre damer føder mer barn med komplikasjoner, er at kroppen mister evnen til å sortere ut "syke" barn når mødrene blir eldre. Mtp statistikk v/fødsel over 35 år).

Men jaffal, jo mer forsinket mens/tidl. SA, jo sterkere ble streken, før den ble svak igjen. Da den forsvant helt, visste jeg at jeg kom til å få mensen etter et par dager, og det stemte. Da jeg ble ekte gravid derimot, ble streken bare sterkere og sterkere.

Skrevet

Hei :) Jeg har fått streker på billigstrimlene og CB (2 prøveperioder) uten å være gravid. Mulig at jeg hadde veldig tidlige SA/kjemiske graviditeter. Strekene var ikke sterke og fargen var veldig lys, så lys at jeg i begynnelsen hadde problemer med å se om streken hadde farge. Da jeg testet etter IKM nå sist var den en tydelig lyyyys rosa strek på billigstrimlene og et svakt blått kryss på CB innenfor avlesningsfristen og litt sterke etter tiden var gått ut, men fikk TR noen dager forsinket :( Aner ikke om jeg var gravid eller ikke. Får stort sett skyggestreker på alle testene jeg tar MEN det er etter avlesningsfristen (fyfy!) og disse strekene er fargeløse og da skal de jo regnes som negative.

Håper allikevel at dette ikke gjelder for deg og at du får klare positive streker snart, tvitvi :))

Skrevet

Takk for svar dere, setter pris på at dere tar dere tid til å svare:)

Da må jeg jo ha vært befruktet og hatt tidlig SA i alle fall en gang inni alt dette, for en måned da fikk jeg en ganske så blå strek på CB men testet igjen noen dager etter og da var den svakere og så kom mensen noen dager etter det. Og da var jeg vell godt over en uke forsinket. Men som oftest så er jeg så usikker på når jeg skal ha mensen, for EL trenger jo ikke dukke opp samme dag hver måned.

Jeg tok to nye tester i dag, og det kom opp svake antydninger til svake streker i dag også. Klarer ikke helt å se om det er farge på strekene, men jeg så klart at de var sterkere enn forige gang. Og jeg ser de uten å ha de i lys også.

Men da tror jeg kansje at om jeg er befruktet så blir det ikke noe av det. For ville ikke testene blitt ganske fortere sterke om det var noe som vil vare?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...