Gå til innhold

Noen som har campingvogn og vil dele sine erfaringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal se på campingvogn i helgen og kommer mest sannsynlig til å kjøpe den... Har aldri hatt campingvogn før. Hva er fordelene og bakdelene for deg som har eller har hatt campingvogn.

Veldig glad for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke det, men en enkel form for bobil. Anbefales på det sterkeste som ferieform. Kan reise etter vær og innfall og overnattingen har man klar

Skrevet

Elsker det!

Vi har den på fast plass nå. Kan ikke tenke meg at vi kommer til å dra den på tur igjen. Brukte 2år på å finne alt asfaltstøvet og få vasket det. Det kom jo inn alt av ventiler etc når vi dro den på tur. Godt fast satt det å, sommeren er jo høysesong for asfaltering.

Vi bruker vår fra tidlig april til sept/oktober. Kunne brukt den om vinteren, men da skjer det så mye annet. (I tillegg til at vi er ganske lei på høsten, og synes det er herlig å starte sesongen igjen på våren.) Så da er det egentlig veldig ok at vi har stengt den helt av. Pakket sammen, tappet ut, satt opp støtter i taket for evt mengder med snø osv.

Jeg synes det er herlig å reise inn der. Slapper skikkelig av og er ute hele dagen. Bruker forteltet som oppholdsrom, mens selve vognen blir soverom/garderobe/oppbevaring og en anelse kjøkken. (Men det blir mest grillet når vi er der)

Ungene koser seg også der. Selv hun på 10år.

Å dra den på tur i seg selv var ikke noe problem. Kjempekos!! Når vi rastet hadde vi kjøkkenet klart. ;)

På campingene slapp vi problemet med dårlige hytter. Var sanitæranlegget for dårlig reiste vi bare videre neste dag, trivdes vi kunne vi vurdere å bli lenger.

Jeg stortrives med feriemåten hvertfall. Strengt tatt ikke behov for planlegging. (Men veldig greit å tenke over lengden før en kjører. Skal en ta båt over til feks DK er det en klar fordel å bestille plass for å være sikker på at en får være med)

Skrevet

bakdeler? Nei, det kan jeg ikke komme på.

Fordeler? Du kan dra hvor du vil, du kan dra langt og overnatte komfortabelt på veien, trenger ikke planlegge, du kan feriere i 2 dager eller 2 uker uten å bestemme noe annet enn at i dag drar vi hjem.

Vi har en liten kip vogn som er veldig upraktisk innreda, men vi nikoser oss på tur. Er det dårlig vær kan vi dra på innendørs aktiviteter, er det bra vær kan vi bare være på campingplassen og kose oss.

I fjor kjøpte vi et minimonopol som vi skulle spille etter at barna hadde lagt seg. Men det ble litt skumt ute, og skriften var veldig liten. Men sønnen hadde et lekeforstørrelsesglass vi brukte. Slikt husker man:-) Og da jeg og mannen lå i senga vår og så gubben og katten på 7" skjerm etter mens barna sov. Ungene får nye venner, og masse tid med oss, ettersom der ikke er noe annet som må gjøres. De fleste (iallefall de fine) campingplassene har fine sanitæranlegg med vaskemaskin. Trives dere ikke er det bare å reise.

Nei, det er så mye positivt med det at jeg kunne ha skrevet side opp og side ned, men det må bare oppleves selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...