Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 hvorfor sitter dere da her å sipper over streiken nå? Noen ganger kan det lønne seg å undersøke bitte litt før man setter opp ønskelista si. Vi har valgt god kvalitet i privat barnehage, noe som medfører at vi må kjøre 4 km feil vei fra jobb, hver vei.... Men det er det jammen verdt! Og nå er det jo da litt artig at foreldrene i den kommunale nærbhg sipper som bare det pga streiken... DA skulle de gjerne kjørt lengre, men når vi tidligere har diskutert kvaliteten og innholdet for barna har det ikke vært så farlig. Fy og f..., sier jeg bare
Gjest Skrevet 28. mai 2010 #2 Skrevet 28. mai 2010 Vi har valgt kommunal men klager på ingen måte over streiken. Barnehage er utrolig viktig at er bra for at jeg skal føle meg komfortabel med å være på jobb, så da støtter jeg de ansatte i kampen for bedre arbeidsforhold
Gjest ->>- Skrevet 28. mai 2010 #3 Skrevet 28. mai 2010 Ah. Og du selv har selvsagt ikke lov å synes det blir upraktisk for deg når de ansatte i den private barnehagen går ut i streik?
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 Nei, det har de vært, den gangen de forsøkte å fremme forskjellsbehandling mellom kommunale og private. Synes det bare skulle mangle jeg! Og hvorfor sutrer man når tilbudet ikke er godt nok for FORELDRENE, men finner seg i det når det ikke er godt nok for BARNA? HI
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #5 Skrevet 28. mai 2010 Hehe, valgt vettu. Her har vi ikke den luksusen, her må vi ta det vi får tildelt om man er heldig å få barnehageplass. Man kan gjerne ønske og tenker da lite over en potensiell streik når man ønsker bhgplass i nærheten fordi det er mest praktisk. Jeg blir faktisk fremdeles overrasket over alle de uintelligente kvinner her inne jeg, selv om jeg strengt tatt burde lært for lene siden!
Gjest ->>- Skrevet 28. mai 2010 #6 Skrevet 28. mai 2010 Aner ikke. Jeg kjenner ikke en eneste forelder som synes det er greit at barna har et dårlig barnehagetilbud. ...men jeg kanke helt se at man ikke har lov å irritere seg over det upraktiske ved en streik av den grunn, og ser heller ikke helt hva du vil frem til med sammenligningen privat/kommunal barnehage.
Gjest Skrevet 28. mai 2010 #7 Skrevet 28. mai 2010 Snakk for deg selv. Hadde ikke barnehagen vi har fått plass i virket bra nok for barna mine hadde jeg ikke hatt dem der.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #8 Skrevet 28. mai 2010 Organiserte pedagoger finnes det da både i private og offentlige barnehager! Sjekket du virkelig om de ansatte i barnehagen var organisert før du valgte barnehage? Høres merkelig ut å velge en privat barnehage fordi det jobber førskolelærere der som ikke har organisert seg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå