Gå til innhold

arrgh, ødelegger søvnen min! Hva kan det skyldes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har pluttselig for noen uker siden fått så utrolig vondt bak høyre ribbein på en måte, vanskelig å forklare. Ikke i selve ribbeinet, men noe bak der. Noen som vet hva dette kan skyldes? Først var det mest når jeg lå på høyre side. Byttet jeg stilling så gjorde det ikke vondt. Ett par dager senere gjorde det vondt i høyre side når jeg la meg på venstre også. Nå gjør det vondt uansett hvordan jeg ligger, og hender det verker når jeg står/sitter også nå, og det sprer seg litt oppover mot høyre skulder/rygg. Jeg blir rett og slett gal av det, det ødelegger hele søvnen min! Finner alldri en god stilling å ligge i lenger.

Prinsen min når ikke opp enda, så det er ikke han som sparker. Er 26+4 idag. Enkleste er nok å gå til legen ja, men om det er en filleting så blir jeg så flau. Vil ikke virke desperat, så jeg spør her først om noen av dere har peiling eller erfaring med dette :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har akkurat vært på svangerskapskurs, og der fikk vi vite om akkurat dette. Er visst helt normalt rundt denne tiden, fordi livmoren vokser og presser på organene, de ligger mest på høyre side. Så når babyen og livmoren vokser så presses organene oppover på høyre side. Veldig ubehagelig men ikke farlig.

Skrevet

Takk for svar =) Bra jeg spurte her først :P

Skrevet

Bare hyggelig :) Men blir det veldig ille eller man tror det kan skyldes noe annet så er det jo bare å ringe føden hvis man er usikker og bekymret. Jeg er ingen lege altså :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...