Gå til innhold

Hva gjør vi med nabojenta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nabojenta på 5år lever helt sikkert i et hjem med mye kjærlighet, men med ingen regler. Hun får lov til alt hele tiden. Alle oppdrar sine barn forskjellig, men her synst jeg at det blir for mye.

Denne jenten kan gå inn på andres eiendomer og slippe løs hunder. Hun kan klatre på biler. Hun tar andres leker som ligger i gårdsrom/garsje. Hun mobber andre barn. Hun går inn i andres hus - bare åpner døren og setter seg inn på et rom for å leke. Hun kan rive opp alle blomster i et blomsterbed. For å ikke snakke om oppførselen ellers....det er alltid noe vondt hun vil at mitt barn skal gjøre mot sin lillesøster.

Uskyldige ting, men hvor mye skal man bare godta. Jeg snakker med henne daglig om hvilke regler vi har hos oss, men det går inn et øre og ut det andre. Har også snakket med hennes mor, men hun bare snakker seg bort. Sier noe à la...."ja, hun er litt vimsete".

Jeg reagerer også på at barnet kan leke i 5 grader uten yttertøy en hel dag, og at hun leker ute alene til kl.22. Det virker som om moren er helt fjern. Føler at ingen ser til jenta.

Det jeg lurer på er om det er normalt at noen har det slikt? Bør man bekymre seg? Som mor selv er jeg svært obs på hvordan mine barn (som slett ikke er perfekte) oppfører seg i nabolaget. Men kanskje jeg bør stresse litt ned? Hvor mange ganger skal man måtte kle på et annet barn vinterklær fordi moren selv ikke gjør det? Skal man bry seg? Eller kan man bry seg for mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bekymringsmelding til barnevernet!

Skrevet

Enn så lenge er dette bare irritasjonsmomenter for det meste, jenta har det nok ikke vondt.

Men fortsetter det slik kan det lett gli ut både den ene og den andre veien.

Så ved å sende en bekymringsmelding kan noe profesjonelle komme og hjelpe dem på rett bane og jenta har med et mindre risiko for å ende i gal bane i livet.

Du burde absolutt si ifra til barnevernet.

Skrevet

Jeg ville brydd meg og jeg hadde faktisk også vært så stygg å nekte mine barn omgang med denne ungen dersom hun påvirker de negativt!

Skrevet

Møt jenta med omsorg og respekt og ikke irritasjon.

Gi gjerne beskjed til barnevernet men ikke forvent deg mye.

Skrevet

Det er ikke din jobb å oppdra naboens barn! Du har prøvd og ikke nådd frem, da må du verne om dine egne barn!

Skrevet

høres ut som vi bor i samme området..

Nabojenta her er sånn..

Skrevet

Jada, for all del, la andres unger gå for lut og kaldt vann!

Selvsagt skal hun bry seg, noe det virker som hun gjør, og jeg synes det er flott at noen velger å ikke bare lukke øynene! Trenger ikke være noe fælt på gang, men jeg ville nå allikevel tatt en telefon til BV til Mandag og sagt ifra iallefall, før ting eventuelt blir verre.

Skrevet

Har hørt at det er vanlig blant muslimske barn å være ute og leke sent om kvelden, men ingen melder vel muslimene til barnevernet for dette?

Skrevet

Ja, det er greit. Man trenger ikke gi seg før man har kontaktet bv, men ett sted må man også sette grensa en dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...