Gå til innhold

Er jeg litt streng mot samboeren nå? :p

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nemmelig sagt at han ikke får drikke alkohol før jeg har fått :P

Jeg har 3 uker igjen til termin enda, men alle sier jo at det kan skje når som helst, så da vil jeg helst at han er klar for å kjøre meg på sykehuset. Vil jo helst ikke være avhengi av noen andre enn han når ungen skal komme til verden? :) Han har selv ingen som helst problemer med dette, og sier at han skjønner selvfølgelig at han må være kjørbar og tilgjengelig om noe skulle skje.

Men jeg får litt dårlig samvittighet når hans kompiser som regel drikker hveer helg og han ikke får lov ?:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hahahaha! fint jeg ikke er alene ;) min mann har ikke drukke på noen måneder ;) litt surmuling avb og til, men ellers så skjønner han det ;) en liten straff fordi han klarte å alkoholforgifte seg mens han var på en forettningsreise ;) hehehehe.. mannfolk!

Skrevet

Om kompisene hans ikke skjønner dette er det jo de som har et problem. Selv har jeg sagt at min mann får gjøre som han vil, men hn skal ikke være drita under fødselen. En øl til maten er liksom ok, for vi kan få andre til å kjøre om det skulle være så, men av egen sunn fornuft har han holdt seg unna en lang stund. Har jo ikke drukket veldig ofte før heller, så hvorfor skal han gjøre det akkurat ved termin liksom? Tror mennene våre tenker like mye på fødselen som det vi gjør. Og nei . du er ikke streng.

Skrevet

Overhodet ikke strengt. Skulle bare mangle. De mennene som har problemer med det er i overkant avhengig av alkohol vil jeg påstå.

Regner med at de kompisene som drikker hver helg ikke har barn :o)

Skrevet

Takk for svar alle sammen :) Godt å høre at det ikke bare er meg :P

Nei, kompisene har ikke barn. Vi er jo et ganske ungt par på 22 og 23 år så vi er første par ut :)

Skrevet

3 uker før synes jeg ikke er strengt :)

Skrevet

Det er ikke strengt, skulle bare mangle! Du har jo gått uten alkohol i 9 mnd. Da får han klare 3 uker +/-. Min samboer er hjemme med meg, som er i uke 39 i dag mens de andre har blåtur på jobben. Har kjøpt inn en lettøl til han, hoho ;)

Skrevet

Jeg synes ikke du er streng i det hele tatt. Tenk om det skulle sette igang og han hadde vært dritings...det hadde hvertfall jeg syns vært trist og flaut. Ikke sikkert han får være med på fødsel heller for alt jeg vet??!! Nei de får holde ut :) Og heller ta seg en feirings pils :)

Skrevet

Før så hadde jo mannfolka noe som hette "krympelag" sammen med kompisene etter barnet var født, for å feire. Det var kanskje ikke lov før far å være til stede på barsel hele tiden da, sånn som nå - ikke vet jeg.. Men det må min mann gjerne gjøre om han vil det - Så fremt mor og barn ikke trenger hjelp fra far den ene kvelden da. Trenger jo ikke bli helt kanon drita.

Men jeg syns jeg mannen min skal få unne seg en liten utekveld med gutta for å feire tilværelsen som far om det er så han vil det etter at vi er kommet hjem fra sykehuset. Bare det blir med måte. Det er jo ikke såååå mange gangene i livet han kan ut på sånne lag i safall:) Da kan jeg heller ha noen som er hos meg og barnet den kvelden til han kommer hjem i tilfelle man trenger litt hjelp. Også har man selskap også. Så blir det en hyggelig kveld for alle.

Skrevet

hehe.. på første setninga så det ut som du nekta han alkohol i hele 9 mnd, fordi du ikke kunne drikke :P hehe...men klart d e greit å ha en endru kar i tilfelle... Han holder nok ut... Å kompisene hans må bare forstå at han skal bli far å ikke kan drikke vær helg lenger heller...

Skrevet

Nei, ikke streng. Samme regel er nå innført her i huset. Ca tre uker til termin og da skal han være kjørbar hele døgnet. Det er da ikke noe å få dårlig samvittighet for. Vi som bærer fram barnet kan jo ikke drikke på mange mnd, da må pinadø de mannfolka klare å holde seg edru i noen uker. Ikke synd på dem i det hele tatt.

Skrevet

når det ikke er mer enn 3 uker igjen til termin synes jeg ikke du er streng :) min kommer nok til å gjøre det av egen fri vilje når det nermer seg.. men frem til da, prøver jeg og jage han litt ut :)

Skrevet

et par tre øl på kvelden gjør ikke meg noe... det er ute av kroppen til han måtte kjørt meg uansett... riene varer jo mange timer, så har ikke riene startet når han tar seg noen øl, så vet vi jo at det er mange timer til han evt må kjøre :P

Skrevet

helsikken :D vi er i akkurat samme båt! 23 og 24 her.. venter vårt andre barn! det er ingen av kompisene hans som tar hensyn til dette! Forbanna iriirterende!

Skrevet

Jeg "forlangte" at samboeren min holdt seg unna alkohol de siste 3-4 ukene før jeg hadde termin i begge mine svangerskap, og kommer garantert til å gjøre det denne gangen også :P

Skrevet

Om han så mye som drikker 1 mnd før termin burde han ikke få lov å nærme seg fødestuen en gang. Det er rett frekt av ham å engang vurdere det.

Det er trossalt du som skal føde å du som skal gjøre jobben. Det minste han kan gjøre er å forstå at han har en stor rolle i dette svangerskapet: STILLE OPP når du trenger ham å kjøre deg på føden!!

Min mann drikker ikke men her er det forbudt med utekvelder med kompiser 3 uker før termin å at han til ALLE tider på jobben er på kontoret som er 15 minutt unna å ikke reiser mer enn maks 30 min vekk(hadde 1 rask fødsel første gang å denne gangen ble den enda kortere å alt skjedde på under 1 time,heldigvis på natten).

Han hadde HELE tiden med seg telefon å hele tiden på jobb var oppkoblet på msn om det skulle bli noe.

Jeg syns overhodet ikke det var storforlangende.

Å mannen var helt enig siden både jordmor og lege advarte oss mot at jeg ville føde raskt denne gangen.

Jeg har da født men greier ikke helt forlate dere her inne.

Skrevet

Nei du er ikke streng i det hele tatt, jeg sa det samme til min mann da vi fikk nr 1. Husker vi var i en 30 årsdag og min mann ble skikkelig mobbet fordi han ikke drakk, 2 uker før termin. De sa han var en skikkelig tøffel, skal love dere jeg EKSPLODERTE.

Her sliter vi oss gjennom 9 mnd med først kvalme, så eser vi ut, ondt i bekkenet, tisse hele tiden, trett.....listen er lang. og så skal liksom ikke MANNEN klare å holde seg edru i 3 uker? nei vet du hva, jeg blir sinna jeg på slikt.

Nå har jeg ikke det problemet lenger da min mann ikke har rørt alkohol på 4 år, litt merkelig men hans valg.

Skrevet

Jeg synes det er litt strengt jeg da (men forståelig), kan jo likesågodt hende du går 2 uker over termindato:)

Dessuten så synes jeg det er noe han burde finne ut av og avgjøre selv.

Jeg var og hentet en lettere beruset mann midt på natten helgen før jeg hadde termin og den byturen var på oppfordring fra meg.

Ikke drakk han mer enn at han fort hadde blitt edru om det plutselig skulle blitt fødsel og hadde heller ikke vært noe problem å få noen til å kjøre heller om det skulle skje.

Men jeg gamblet med at når han dro på kvelden så var det overhodet ingen tegn til at noe som helst skulle skje, så da satset jeg på at holdt seg sånn til dagen etter:)

Skrevet

Er ikke så nøye med dette jeg da, han skal få lov til å kose seg med øl i helgene uansett.Kjøre til sykehuset kan jeg gjøre selv, det gjorde jeg sist også-ikke fordi mannen har drukket alkohol men pga at vi hadde en liten tass som lå og sov, så jeg måtte dra alene.Gikk så fint så;)

Skrevet

jeg sa akkurat det samme til min samboer når jeg gikk gravid sist! vi holder oss borte fra det i mye mer enn 9mnd.. ihvertfall om man ammer!! da burde de virkelig klare å holde seg 3 uker eller mer! ja det er mulig man går 2uker over.. men klarer man ikke evt 5 uker uten alkohol vil jeg si man har et lite alkohol problem. og jeg hadde ikke klart å kjøre selv når jeg fødte, hadde så veldig sterke tak i magen. alle er forskjellig, og når man er førstegangsfødene og ikke vet hva man går til og om fødselen blir rask eller lang, så skulle det bare mangle at mannfolka holder seg edrue.. noe får de da virkelig kunne ofre for oss som går gravide og skal gjennom en hard prosess med fødsel. min samboer hadde aldri klart å støtte meg som han gjorde under fødselen om han hadde drukket!!!

Skrevet

Nevnte det for samboer sist jeg skrev her. Han bare: Åja... ja det er vel greit... Men så skal vi i bryllup til bror 3 uker før termin og min kjære er forlover og jeg sjofør ;) hehe... så jeg lar han selvfølgelig drikke i bryllupet. Må jeg føde å det blir for gale, for vi ta taxi eller sykebil :P hehe... Han er ikke av den typen som er overstadig beruset uansett, så det går bra :)

Skrevet

Å ta en øl eller to vil ikke være noe problem, vi kan bare ta taxi til sykehuset isåfall. Å drikke seg full i helgene er det ikke noen som har til vane å gjøre her i huset uansett så nå rundt termin ville det nok selvsagt ikke fallt mannen min inn en gang og jeg slipper å gå rundt å lage regler for han

Skrevet

Mannen min er generelt måteholden med alkohol, men tar seg gjerne en øl på fredags-/lørdagskvelder. Det får han gjerne gjøre fortsatt for min del. Jeg er 38 uker i morgen. Dersom ting skulle skje så fort at han ikke rekker å bli "kjørbar", får vi ta en taxi.

Han var invitert med ut sammen med noen kompiser i går og vi snakket om at så lenge han ikke drakk seg full og hadde mobilen på vibrering, så var det greit for meg. Han valgte å bli hjemme uansett. Det med å være tilgjengelig gjelder generelt i disse dager, ikke bare om han skulle ut.

Jeg slipper heldigvis å "lage regler", for vi har en åpen dialog og er enige om hva som er greit og ikke:-)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Synes jeg ikke at du er.

Her er det en selvfølge for min mann at han ikke skal drikke alkohol alt nå 5 uker før termin. Jeg fikk jenta vår 5 uker før termin sist og det er sant at man aldri vet når det kan skje.

Og så lenge han også synes det er greit skal du være glad til. Er mange nok som har partner som fester helt frem til fødselen setter igang :P

Skrevet

Jeg syntes det er litt strengt jeg da.. Joda, jeg har gått edru i 9mndr, og kommer til å gjøre det en stund til, men hvorfor skal det hindre ham i å ha det gøy med noen øl? Jeg har det jo gøy med å mærke baby "hoppe rundt".. Syntes han skal ut å gjøre så mye han kan nå, så han har overskudd og lyst til å være masse hjemme med oss etterpå :) I starten av graviditeten sa han at han vilel være sympati edru med meg hele veien, siden det var vår baby og vi som var gravide. Det syntes jeg var søtt, men tullete. Men deilig at han kommer med gode søte forslag og så kan jeg få være det "coole" gravide. Nå er jeg i uke 41 og min kjære var ute å fikk noen øl senest i helgen! Han sjekker selvfølgelig mobilen hele tiden så han er tilgjengelig, og blir ikke monster-full. Og så skal det sies at vi ikke har bil, så taxi er uansett alternativet for oss. Vi har gjort masse sosialt i det siste med hverandre, skikkelig mye kjæresteting og det har vært fantastisk. Både med hverandre og felles med venner. Han vil jo gjerne vise maven frem og jeg får nærmest ikke være hjemme- her i helgen endte det så med jeg kom på festen fordi han maste meg dit over mobilen. Gikk hjem tidliger fordi jeg ikke orker all- night- long lenger, men det er så kriteriene for jeg blir med. Nå har jeg det veldig godt, så kan fremdeles komme meg rundt. Syntes som sagt bare det er hyggelig hvis han kan hygge seg med noen øl. Hvis han derimot "flyktet" ut på fylla hele tiden og jeg hadde det dårlig og bare orket ligge på sofaen ville jeg kanskje føle det anderledes- men så handler det vel like mye om at man føler seg "overlatt" til seg selv og en evt utslitt kropp..? I forhold til "mamma første gang", så er det vel heller ikke optimalt i forhold til et kommende familieliv å drikke med kompisene hver helg så det er vel okay å venne seg til en "voksen tilværelse" hvor familien prioriteres først, og så går man ut å drikker med kompisene en gang i mellom, og ikke omvendt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...